< Tilbake til oversikten

Nyttår har en magisk effekt på vekta mi

krokodillen sa for siden:

Hver gang jeg passerer nyttår, begynner vekta mi å gå litt nedover. Etter stillstand om høsten.

Jeg gjør ingenting forskjellig! Samme mat, samme trening, ikkenoe nyttårsforsett, og heller ikke all verden med utskeielse i jula. Spiste ikke noe høykarbokake borte på besøk heller, for nå liker jeg det ikke lenger.

Bare litt mer lys ute og litt mer energi, og vekta tikker litt nedover. Nå prøver jeg egentlig ikke å gå ned så mye mer uansett, men sier velkommen til et par kilo ekstra av om det blir sånn, det er fremdeles innenfor normal BMI.

smgj sa for siden:

Jeg også... men i tillegg forsøker jeg gjerne å stramme inn litt til nyttår. Det rare er at om jeg kjører den samme innstrammingen i september - når jeg legger på meg høstspekket - så fungerer det sjelden. Jeg veier alltid mindre 1. juli enn 1. januar.

Jeg tror at for min del så er det ikke bare "mer lys" = "mer aktivitet", men også hvordan lyset påvirker hormonspeilet.

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.