< Tilbake til oversikten

Lavkarbolasagne med pasta

skyric sa for siden:

Hei. Jeg la ut en oppskrift på Pasta i går. Og i går prøvde jeg så pastaen i Lasagne. Familien mente man ikke kan smake forskjell fra karbo lasagnen.
Så dette blir fast på vår meny fremover.
Du kan se en steg for steg fremgangsmåte på oppskriften med mange bilder her

Oppskriften:
Pasta:
4 æg
125 gram flødeost
5 -6 tsk fiberhusk alt etter hvor seig du vil ha deigen
.
Kødsauce:
600 gram hakket kød
1 gul løg
3 fed hvidløg
1 dåse med hakkede tomater
Salt, sort peber, oregano, basilikum
.
Ostesauce:
3 dl fløde
200 gram revet ost
.
Samt 100 gram revet ost til stegning

Lag pasta som beskrevet i tråden om pasta, bare lag pastaplater i stedet.
Lag kjøttsaus ved å brune løk, hvitløk sammen med kjøttdeigen. Tilsett hakkete tomater og krydderier. Lad det simre litt

lag ostesaus. Redusere fløten omtrent til det halve i ca 15 minutter. Lagg i osten og la den smelte og røre sammen.
Legg lagvis i en form. Strø den siste ost på toppen og stek i 20-30 minutter, til osten er så sprød som du liker.

Håper det smaker. Du kan som sagt se skritt for skritt her.

smgj sa for siden:

Øy! Denne må lagres. Jeg savner faktisk lasagne innimellom. :)

timich sa for siden:

Må prøve denne med slike pastaplater ja:D

Tips: Cottage Cheese er veldig godt i den hvite sausen syns jeg, det gir en litt "fastere" lasagne:)

skyric sa for siden:

Hei. Har sett opskrifter med Cottage Cheese. Det er sikkert også godt. Men denne blev også veldig fast. Det var så mye ost i sausen, at den var nesten for fast... :-)

Synes det er spennende med variasjoner!

Gerd sa for siden:

Trekker lasagneplatene til seg fuktighet, så de blir våte?

skyric sa for siden:

Platene er myke i utgangspunktet, men blir ikke våte. Når du spiser de så føles det og smaker som en pastaplate du vanligvis får.

Gerd sa for siden:

jeg har prøvd med tilsvarend oppskrift, da uten fiberhusk, og det ble ekkel myk,slapp og våt konsistens :ja:

FrkMarge sa for siden:

Denne MÅ prøves :)
Tusen takk for oppskrifen :)

Linnemi sa for siden:

Ooooh - lasagne har jeg savnet! Dette må prøves. :)

Mariann S sa for siden:

Disse platene her blir fantastisk gode :) både når den er nylaga og oppigjenvarma dagen etter :) ingen forskjell på disse og 'ekte' plater.

Jabba sa for siden:

Jeg elsker Lasagne så denne burde jeg teste ut!

Yonah sa for siden:

Å, om dette er så godt som det sies, så er dette løsningen på de tingene jeg sliter med, nemlig lysten på ekte hjemmelaget lasagneplater og båndspaghetti.

Jabba sa for siden:

Enig!

Mariann S sa for siden:

Det er akkurat like godt som vanlig pasta, både som tagliatelle og lasagneplater :spisesnak

Charlott sa for siden:

:ja:

Hitchi sa for siden:

Denne var utrolig god!

sommerklar sa for siden:

Hadde denne til kvelds i går - NAM NAM!! Blir ikke lenge til jeg lager den igjen!:)

Tiki sa for siden:

Laga denne i dag. Ble veldig fornøyd. Nå har jeg en liten bit i kjøleskapet til lunch i morgen sammen med litt salat. En middagsposjon til i kjøleskapet, og to posjoner i fryseren. Så deilig å ha noe raskt alternativ i farta.

Blir nok laget igjen dette ja.

Bare å kjevle ut maks, så de blir så tynne som mulig.

Yonah sa for siden:

Fantastisk med en lavkarbolasagne som ikke er våt og utflytende:D Mannen syntes denne var kjempegod! Jeg også:D

Fedona sa for siden:

Å!! Den var kjempegod! Laget lasagne med denne pastaoppskriften. Sønnen på 21 som er veeeldig kresen på mat heiv i seg maten uten å kommentere noe som helst :) Sa bare det var veldig godt ;) Selv etter jeg sa sannheten så spiste han :) Jippi! Det betyr at vi faktisk kan ha lasagne på menyen igjen.

Jeg prøvesmakte pastaen først og tror jeg vil ha oppi litt salt i deigen neste gang. Men i lasagnen var den kjempegod :)

Tusen takk for oppskrift!

Sunniva37 sa for siden:

Tusen takk for kjempefin oppskrift! :blomster: Lagde denne i går, og tenåringen roste den opp i skyene: "Knallgod Lasagne, mamma!" :D Jeg syntes også den var nydelig! Brukte litt mindre ost i fløten og på toppen, likevel mektig. Supre "pastaplater". Denne blir nok en gjenganger her i huset. :)

skyric sa for siden:

Ser alle er glade for oppskriften. Det er jeg glad for :-) Vi nyter den også :-)

MiniMe74 sa for siden:

Tuuuuussen takk for fantastisk oppskrift!! :) Laget denne med en kylling/pepperoni rett i dag og det var bare utrolig godt!! Dette blir helt klart en gjenganger.

Dilly sa for siden:

Jeg har forsøkt se her :) det ble helt fantastisk nydelig. Tuusen takk for opskriften :)

Dilly sa for siden:

Jeg lurer på........ mon tro om denne kan brukes til å lage vårruller av? :D

Dietta sa for siden:

Spennende tanke. Si hvordan det gikk hvis du prøver da ;):D

Dilly sa for siden:

Jepp, se her

Dietta sa for siden:

Jippi, det var ikke dårlig. Takk for at du var prøvekanin - og at du rapporterte :blomster:

sylwester sa for siden:

Jeg er overraska hver eneste gang jeg skal lage dette at mitt søk på lasagne har squashvarianten som første treff fremdeles..

Denne helgen har jeg laga lasagne for andre gang. Jeg er litt lat så, som Toro, blander jeg sausene etter reduksjonen og bruker en liten ts med JBKM i. Jeg spiser 50/50 lasagne og grønn salat med vinaigrette og for meg er dette nok til 3-4 måltider.

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.