< Tilbake til oversikten

Syk, hva spiser jeg? Frister ikke med fete melkeprodukt

trude.lutt sa for siden:

Og bacon....... Har vel fått influensa med omgangssyke. Synes veldig syn på meg selv:(

Albatross sa for siden:

salat feks? med kylling?

NinaOp sa for siden:

Grønnsaker, kokte, stappa, stua, og stekte. Kjøtt av alle slag. Kanskje fisk kan være godt, jeg blir iallefall ikke så "stappa" når jeg spiser det. Man MÅ ikke bare spise bare bacon og fete melkeprodukter for å følge LCHF.. Sørg for å drikke nok væske, kroppen trenger ekstra mye når man er syk. Supper av alle slag kan være både sunt og godt når man er syk (ellers også da (:P) ) Det er også noe som er lett å spise når man føler seg uggen. God bedring!

trude.lutt sa for siden:

Hva gjør en når en er syk og svak? Ringer mamma,selv om en er over førti, og ber om oppskriften på havreavkok med saft........ :rolleyes:

Dietta sa for siden:

:lol:
Riktig god bedring :)

ToreH sa for siden:

Ja, ring mamma du....:rolleyes::D

Livsglede sa for siden:

Sprø salte osteknekkis kan smake godt når en ikke er helt i form.
Ønsker deg god bedring og husk at når du er syk og ikke eier matlyst, så lytt til kroppen og bare pass på å få i deg nok væske:D Legg deg ned og sov bort baseluskene som herjer i kroppen din.

Carisma sa for siden:

Skyr syns jeg er grei å ty til når alt annet byr i mot...

babydoll sa for siden:

Sist jeg hadde omgangssyke gikk det i fiberrik solsikke med gulost og litt smør på. Pleier ikke spise så mye fiberrik vanligvis, men jeg innbiller meg at magen holder litt bedre på knusktørre korn-ting når jeg er omgangssyk!

surfeline sa for siden:

Nannahs knekkebrød med ost og peppermytete... God bedring!

Yonah sa for siden:

Drikker litt og legger seg.... Jeg spiser minimalt når jeg er så dårlig.. Kvalme/diarè gjør at jeg ikke spiser og definitivt ikke influensa( hadde influensa i fjor=sengeliggende i ørska i en uke før jeg fikk med det som skjedde rundt meg). Ved bare heftige forkjølelser med vondt i kroppen i 3-4 dager, feber og sår hals/tett nese, så går det i kyllingsuppe, blomkålsuppe jevnet med egg eller tomatsuppe med litt fløte.

Akkurat nå er jeg på karbokjøret selv.. Jeg har vært borte en uke på et kompetansesenter for sjeldne syndromer( som minsta har), og spist relativt lavkarbo, og hostet hele uka, men nå hoster jeg så mye slim at nå vet jeg ikke hva jeg tør å spise uten å sette det i halsen under et hosteanfall.. Nannah knekkebrød utgår, samme med kylling, kjøtt fisk, ostebiter, grønnsaksbiter osv.. Jeg har foreløbig ikke spist siden i går ettermiddag, funderer på hva jeg tør å spise.

sylwester sa for siden:

Sist jeg hadde omgangssyke spiste jeg hvitt brød med banan og skylte det ned med cola. Er jeg ikke arbeidsdyktig er jeg heller ikke diettdyktig.

langaard sa for siden:

Var jeg ikke syk fra før, så hadde jeg blitt det, om jeg hadde spist dette:eek::lol:

Yonah sa for siden:

Vel, noen ganger må man bare prioritere..

Prøvd å ha streptokokker i halsen med så tett i mellom mandlene at de som tar strept-testen ikke fatter hvordan du klarer å svelge spyttet ditt? Vel jeg har vært der, og da smaker alt grusomt, det er bare forskjellige grader av hvor grusomt det er å svelge visse matvarer eller hvor grusom de smaker... Når jeg ikke har spist på 2 døgn og har streptokokker, så tar jeg heller en liten pakke med nudler og risikerer dirè fordi jeg reagerer på mel, enn å svime av fordi jeg ikke spiser noe. Jeg reagerer også med mere slim,tett nese osv på mel mm, men når jeg er så dårlig må jeg prioritere og heller ta det igjen i ettertid ( bare så det er sagt, jeg har vært kronisk tett i nesa i 20 år, så noen dager til eller fra spiller ingen trille).

Sweet Pink Kitty sa for siden:

Jeg klarte heller ikke å være spesielt lavkarbovennlig da jeg hadde omgangssyke for litt over en uke siden. Da ble det til at jeg spiste det jeg orket og tenkte ikke karber. Tror nok kroppen overlever okke som. :)

Da jeg hadde omgangssyken gikk det mye i tørre ting, som saltstenger, og Pepsi Max faktisk. Nå kom jo alt ut igjen også uansett hva jeg spiste, så jeg tror nok ikke at det hadde så mye å si i det lange løp. ;)

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.