Jeg prøvde å søke, men ble ikke noe særlig mer klok av det. Jeg lurer rett og slett på om det finnes lavkarbo pølser? De fleste ser ut til å ligge på 7g karbo pr 100g med unntak av kyllingpølser som er 5g. Er det mulig å få tak i noen med mindre karbo?
Dersom du scroller heeeelt nederst på siden her, finner du flere tråder som kan fortelle deg om de forskjellige variantene! Litt gamle, noen av de trådene, men du får nok en ide i hvert fall!
Meny, Ultra etc har vel Jacob's pølser, Rema har noen varianter med lavere karbe- innhold osv.
Kommer du deg til Sverige, er det ganske mange typer der.
Du må rett og slett lete litt godt i ditt distrikt, for de finnes, disse pølsene, om enn litt rundt omkring! ;)
Tusen takk for svar!! Nå ble jeg glad, for pølse er og har alltid vært favoritten! Om jeg kan spise det med god samvittighet er det bare helt fantastisk!
Helt uten karbo? Safari er rett vedsiden av jobben min, skal sjekke det ut i morgen! :-)
Jacobs sine er gode, sjekke etter mer enn kun karbeinnhold. Dersom du finner pølser uten E621 og natriunnitritt er det supert :)
Idsøe har også bra pølser! Her på vestlandet er det flere pølsemakerpølser som blir solgt rundtomkring på butikkene. Mye bedre enn vanlige pølser er de også!
(E621 er smaksforsterker som gjør at smakløs, småvond mat smaker godt... )
Aha da skjønner jeg. Høres spennende ut. Må nok finne en Rema butikk skjønner jeg :) Tusen takk.
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.