Hei, tenkte bare jeg skulle dele noe jeg fant på klikk.no. De har oppskrift på blomkålmos med wasabi (ellers lager de den på samme måte som vanlig blomkålmos). Jeg er ikke spesielt glad i blomkål. Men dette fikk jeg lyst å prøve :D
Oppskriften på denne puréen er enkel: Skjær en halv blomkål i grove biter og kok dem møre (ca 10 minutter) i saltet vann. Sil av. Mos blomkålen helt jevn med stavmikser sammen med omtrent én desiliter kremfløte. Bruk en eller to centimeter med wasabi (smak deg fram). Smak til med salt.
Jeg har brukt wasabi i blomkålmosen min en stund nå. Tåler mere enn en vil tenke. Gir en deilig litt mere pikante smak.
Jeg lager bare vanlig blomkålmosen, enten med smør eller smør og fløte og noen cm wasabi
Jojo, men det er viktig å legge inn oppskrift og ikke bare link. Vi opplever rett som det er at linker ikke virker ( siden er borte osv.), og da er det ikke lett å finne oppskrifta ;)
Jepp. Vet vel egentlig det. Egentlig ville jeg bare høre om noen hadde smakt det og om det var godt. Men lurt å ha den der når noen lurer på hva som skal være i :)
Dette passa kjempegodt! :) Har akkurat hatt sushi (og ja, det ble litt ris på meg også fra de rullene..) og sashimi til middag. Har ei flaske wasabi som bør brukes opp innen 12 uker, så da vet jeg hva jeg skal bruke den til! :)
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.