< Tilbake til oversikten

Fiberhuskens energiinnhold!

EliseCerise sa for siden:

Nå sitter jeg å ser på fiberhuskboksen min og sammenligner den med næringsinnholdet på en annen foberhuskboks, det jeg IKKE skjønner er at energien er vidt forkjellig. På den ene boksen er det 50kj/10kcal, mens på den andre er det utrolige kj 730/173 kcal.. Så stor forkjell? Har jeg fått en feiltrykt fiberhuskpakke? Elller har det skjedd forandringer, eller er det bare enkelt og greit to forkjellige fiberhusker? :confused:

Det er ikke akkurat livsviktig å vite, men nysgjerrigheten min tar liksom veldig overhånd her :P Vil finne ut av dette merker jeg :P :D

TrillTrall sa for siden:

Sjekk på innholdsfortegnelsen på den som inneholder mest, inneholder den kun frøskall? Jeg har den "vanlige", den i gulgrønn eske med en pose inni, den inneholder 10 kcal / 100 g.

Jeg har den samme som du har :) Merkelig...

forresten så inneholder den kun frøskall ja :)

Photobscura sa for siden:

Er du sikker på at begge pakkene oppgir innhold per 100 gram? Kanskje den ene har per serving, eller noe?! Eventuelt kan det være at den som har mest ikke har trukket fra kostfiber?

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.