< Tilbake til oversikten

Bursdag

Disen sa for siden:

Jeg skal feire bursdagen min til helgen og vil gjerne ha tips om hva dere serverer hos dere når det er voksen bursdag. Hva er den ultimate kaken, jeg bare må servere de andre og som alltid er en suksess? Gjerne med oppskrift eller link. Evt annet dere serverer som er lavkarbo.

Charlott sa for siden:

Dette er en absolutt favoritt, mandelkake med vanilje- og sjokoladekrem, sammen med denne fantastiske ostekaka! Vivians ostekake med bringebærsmak :sikle:

Håper du får en hyggelig og velsmakende feiring :D

Lille34 sa for siden:

Samme her! Gerds ostekake var en stor suksess. Forandret litt på oppskriften: Istedetfor Seterromme og Tine kremost, brukte jeg 200 g Philadelfia. Rørte i pk sitrongelé i 1 dl vann og blandet dette inn i fyllet. Brukte da også sitrongelé til lokket.

Ostekaken ble utrolig god, og de grovhakkede mandlene er etter min mening bedre enn Digestivebunn :p

Livsglede sa for siden:

Tapas. koldtbord med ditto dessert og kakebord om det er mange gjester. Så forsyner gjestene seg av det de måtte ønske. Så kan du lage litt mat for deg og litt for gjestene, slik blir alle fornøyde og ikke bare nye "rare" smaker på bordet. Det viktigste er jo å komme sammen å kose seg:p

Sivensvans sa for siden:

Denne har jeg gjort suksess med flere ganger - funnet oppskriften her inne:

Suksessterte

Mandelbunn:

· 5 stivpiskede eggehviter

· 200 gr malte mandler

· 150 gr fruktose

· 0,5 ts bakepulver

Stekes ved 150°C til lys bunn.

Krem:

· 5 eggeplommer

· 0,5 boks Viking melk

· 150 gr fruktose

Blandes i kjele og kokes til grøt, avkjøles. Rør inn

· 150 gr smør

Pyntes med

· ristede mandelflak.

Fin å fryse, del gjerne i biter etter at den er frosset. Tiner mens kaffen koker.

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.