< Tilbake til oversikten

Toro sliter ...

Engledans sa for siden:

Jepp.Godt at flere innser at mat fra bunnen av ikke er så tidkrevende allikevel. også er de ikke sååååå gode disse posesuppene og sausene og slikt. Men jeg føler selvsagt med de som mister jobben, det er aldri noe gøy.

Kula sa for siden:

TINE Norske Meierier trenger folk til å produsere smør :)

Victory sa for siden:

Håper de beholder personen som lager tomatsuppen.... sånn at jeg kan få den et par ganger i året... bare fordi det er godt! ;) :o

Lemen sa for siden:

Ahh, da skjønner jeg mer av tv-reklamen deres som går på tv for tiden, der de prøver å overbevise om at tørket posemat er sunn.

Bra folk tar til vettet og lager skikkelig mat fra bunnen av! Bare salget av tørrmat ikke går ned fordi salget av Fjorland og andre som produserer ferdigretter har gått opp da....

Engledans sa for siden:

Du får legge inn en søknad hos Toro:D

Bønna200 sa for siden:

Ikke rart de sliter. De har jo mistet meg som kunde:p

Jeg visste ikke at det gikk an å lage noe annet fram til for et års tid siden...

Engledans sa for siden:

:stortsmil:stortsmil:stortsmil

TrillTrall sa for siden:

Nei, den kan de godt kutte ut så jeg kan få overbevist avkommene mine om at hjemmelaget tomatsuppe ER bedre enn Toro! Snørrunger.

Bønna200 sa for siden:

:ja: Nå som jeg er blitt vant med alt hjemmelaget synes jeg Toro, uansett om det er suppe, sauser eller gryter smaker akkurat det det er... Pulver!

Victory sa for siden:

Fullstendig enig med snørrungene dine. Hjemmelaget tomatsuppe er godt, helt klart. Men blir desverre ikke det samme..... Sånne ubrukelige dritunger som meg og ungene dine vet vist ikke bedre....

TrillTrall sa for siden:

hehe Jeg spiser ikke Toro (eller Knorr) tomatsuppe lenger, ikke etter å ha laget Ziggys... :sikle: Skal lage opp en stor kjele til helgen og fryse ned. :)

index sa for siden:

Bruker fortsatt Toros Bernaisesaus jeg! Laget med fløte og meierismør er den rimelig lavkarbovennlig, veldig god og særdeles lettvint! Kankje jeg bør hamstre litt?

FrkMarge sa for siden:

Om du allikvel bruker pose som basis med smør og fløte i, så kan jeg tipse om at firstprice sin er like god og halvparten så dyr...:rolleyes:
Jeg gjør nemlig akkuratt det samme... men det er slettes ikke vanskelig å lage bernaise fra bunnen av heller. Det er bare fiskekraft (blokker), egg, eddikk, smør og estagon... + fløte om man vil:)

Bønna200 sa for siden:

Fiskekraft?

FrkMarge sa for siden:

Ja :)
Ifølge min kokebok (En stor og tykk fra Cappelen) skal bernaise lages på fiskekraft ja.

Supera sa for siden:

Bearnaise skal ikke ødelegges med fiskekraft! Men så er jeg mentalt allergisk mot fisk og skalldyr... Jeg har aldri brukt noe annet krydder enn estragon i bearnaisesaus.

FrkMarge sa for siden:

Jeg synes i allefall den bernaisen er veldig god.... masse skryt har jeg fått for den også:o Men jeg sa da ingenting om noe annet krydder en estragon?:confused:

Supera sa for siden:

Fiskekraft regner jeg som krydder. Det er snakk om sånne buljongblokker, ikke sant?

Bønna200 sa for siden:

Jeg er ikke bare mentalt allergisk, men ekstremt fysisk allergisk mot alt med jod...

Og har aldri hørt om bearnaise laget meg fiskekraft...

Livsnytersken sa for siden:

Bearnaise med fiskekraft? Den var helt ny for meg også!
Men hvis det var Hollandaise så kanskje???

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.