Pål Jåbekk er tilbake med et fantastisk innlegg om lavkarbodebatten. (Beklager om den er postet før - jeg synes det er litt vanskelig og finne artikler her inne...).
Schwartenz....jeg har misforstått noe... Etter 35 år på høykarbo med overvekt så fikk jeg endelig energi til å begynne å trene etter at jeg la om til lavkarbo.... hva gjør jeg feil???? :p
Samme her! Har for første gang på mine 47 år meldt meg inn i et treningsstudio, og trener nå så svetten renne flere ganger i uken! Rart at dette skulle skje bare noen måneder etter at jeg begynte på lavkarbo. Sikkert helt tilfeldig...:D
Ja, jeg tror det er et stort problem: At mange ikke egentlig vil lære, de vil bare vinne debatten. Å henge ut "motstanderen" med en karikert beskrivelse er et av de eldste triksene i en slik sammenheng. Lavkarbo har blitt karikert til de grader i media i høst.
Menneh dere, grunnen til at inuitter og masaier er slanke og uten sykdom er jo at de er i bevegelse. De er sikkert uhyre fysisk aktive slik at de veldig lett forbrenner mer energi enn de inntar. Det er jo opplagt. De holder seg altså friske og slanke til tross for et kosthold med grusomt mye farlig mettet fett og ikke på grunn av. Selvfølgelig må det være slik!! Alle vet jo at fysisk aktivitet og rikelig med karbohydrater av den langsomme sorten og svært begrenset med fett og da bare industrifremstilt margarin og ustabile oljer fulle av omega 6 er det eneste som nytter om man vil holde seg slank og ikke minst fri for diabetes og hjertesykdom og hva vet jeg.
Fikk hyggelig svar også (standard men dog) håper vg lar han få legge den ut ;)
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.