< Tilbake til oversikten

Trenger litt råd

Taxitommen sa for siden:

Hei jeg har gått på lavkarbo siden 15 september og gått ned ca 15 kg. Koste meg litt i julen, men ikke mye. Men siden det så har vekten stagnert virker det som. Lever på under 20 karbs for dagen og drikker mye vann så bare lurte på om det er straffen for julekosen som gjør at det har stagnert litt? Koste meg ikke noe voldsomt da, bare litt mer enn vanlig.
Bare lurte på om det er normal at det kan stoppe litt opp innimellom.
Har gått ned fra 102 til 87 kg så er rimelig fornøyd men vil gjerne ned ca 12 kg til. Men er veldig takknemlig for litt tips for veien videre :-)

TrillTrall sa for siden:

Det er helt normalt at det stopper opp litt innimellom. :) Det er jo også et faktum at en kropp på 87 kg trenger mindre mat enn en på 105 kg, så kanskje du skal ta en titt på mengden du spiser?

Taxitommen sa for siden:

Jada merker virkelig at man blir fortere mett nå så spiser ikke like mye som før.. Men da fortsetter jeg som før og satser på at det løsner igjen etterhvert. Takk :-)

Yrla sa for siden:

Ja, avbrekk kan forsinke fremgangen, men bare fortsett med lavkarbo, du.

Taxitommen sa for siden:

Takk skal gjøre det :-) har vært litt for slapp til å drikke men har skjerpet meg der så prøver 3 liter hver dag. Gir ikke opp :-)

ToreH sa for siden:

Må si du har all grunn til å være superfornøyd med nedgangen og suksessen du opplever. Mange her inne kan antakelig bare drømme om tilsvarende nedgang på så kort tid. Tyder på at du gjør det som er riktig for deg, det er ikke unaturlig å oppleve stagnasjon i perioder og jo nærmere du er din kropps "komfortvekt", så vil det antakelig bli noe vanskeligere å ta de siste, men så lenge du fortsetter med sunt kosthold, hensiktsmessig trening (regelmessig) så er jeg sikker på at du har lagt et godt grunnlag for at dine 12 kilo er borte innen 2012 blir til 2013.

Taxitommen sa for siden:

Takker så mye :-) må vel antakelig bli flinkere med treningen ja.. sikkert ikke dumt. Takk for godt råd :-)

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.