Løvstek (6 stk) 600g kjøttdeig eller karbonadedeig 1 egg 3-4 ss kaldt vann 3-4 ss olje (jeg brukte olivenolje) 1/2 ts pepper 1 ts salt 1 ts sellerisalt. Mixes godt sammen til en seig, god deig. Så tar man en blank 2 liters pose ( perfekt størrelse) legger en kjøttdeigbolle inni den og kjevler forsiktig så flate man vil ha de Klipper opp posen på begge sider når de skal stekes ( enklest når de er frosne) Krydre med ønsket krydder og stek. Serveres med salat og bearnesaus [font=Times New Roman][/font] [img]http://forum.lavkarbo.no/picture.php?pictureid=3296&albumid=615&dl=1326216584&thumb=1[/img]
Takk Gerd! Nå reduserte du trolig matbudsjettet mitt drastisk, for jeg pleier ofte ty til løvbiff med ost og brokkoli til de dagene der man såvidt orker å tusle inn til kjøkkenet... Og de i butikken er ikke akkurat billige da...
Dette var super dig! Kjøpte en pakke karbonadedeig og laget den. De hadde ikke sellerisalt, men kjøpte et biffkrydder som det sto var til hamburger. Fungerte glimrende!
Hadde også en pakke svinekjøttdeig, så laget den også. :)
Et annet tips for å lage løvsteik er å kjøpe grillstads råe hamburgere når de er på tilbud. Da får du 8-10 burgere for 80 kroner. Disse tiner jeg før jeg skal bruke dem og kjevler dem flate mellom plastfolie. Stek og nyt!
Jeg fikk 13 stk ut av 1,2 kg med kjøttdeig. Neste gang skal jeg lage flere! :ja:
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.