Skru plata på mediumhøy varme
Ha hele egg i en liten gryte, anbefaler non-stick på det sterkeste, sammen med en klatt smør. Rør rundt med en stekespade eller slikkepott, pass på at du får med deg kantene. Fortsett til eggene begynner å koalugere. Ca 30 sekunder før eggerøra er ferdig, ha i en klatt smør til, en god skvett fløte, litt salt og pepper og evt gressløk, og fortsett røringen til det hele har begynt å bli litt fast igjen. men husk at den skal være kremete, og ikke helt fast!
Kanutten tenker nok på denne versjonen med CF. Det er denne jeg bruker, og jeg elsker den :sikle: Jeg har brukt fløte dersom jeg ikke har hatt CF i hus, og det blir vel mer som versjonen i hovedinnlegget. Også veldig god :ja:
Ikke tørr klumpete sak som den vanlige som er stekt i stekepanne.
Jeg kakker eggene rett i kaserolle, lav varme, tar den av og på stekeplata og tilsetter smørklatt underveis som røres kraftig inn.
Tilsetter creme fraische om jeg har helt til slutt. Samt salt og pepper.
Tilbehør: Tomatskiver, avocado.
Eventuelt skinke, annen krydder, etc.
Denne er kjempegod ja! Innimellom tar jeg skinkeost i og ikke fløte/rømme/creme fraiche, kjempegodt!
Alle som ikke er veldig glad i eggerøre burde prøve denne. Jeg kan i perioder få skikkelig avsmak på egg, ikke fordi jeg spiser mye , men jeg ahr slik perioder på all mat. Men egg er enkelt og inneholder mye fint. Da er denne oppskriften god å ha.
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.