< Tilbake til oversikten

Eggerøre a la Gordon Ramsay

#1

gamlebyen sa for siden:

Dette blir en fantastisk eggerøre!

Du trenger:
4 egg
smør
fløte
salt og pepper

Skru plata på mediumhøy varme
Ha hele egg i en liten gryte, anbefaler non-stick på det sterkeste, sammen med en klatt smør. Rør rundt med en stekespade eller slikkepott, pass på at du får med deg kantene. Fortsett til eggene begynner å koalugere. Ca 30 sekunder før eggerøra er ferdig, ha i en klatt smør til, en god skvett fløte, litt salt og pepper og evt gressløk, og fortsett røringen til det hele har begynt å bli litt fast igjen. men husk at den skal være kremete, og ikke helt fast!

Bon appetit!



#3

Kanutten sa for siden:

:sikle: Den er nydelig, men jeg mener han bruker rømme/cf. Søk på tubesaken så finner du en snutt der han lager den.



#5

annex sa for siden:

Så videoen, og måtte rett ut på kjøkkenet og teste.
Det ble godt, takk for tips!


#6

Cyan sa for siden:

Kanutten tenker nok på denne versjonen med CF. Det er denne jeg bruker, og jeg elsker den :sikle: Jeg har brukt fløte dersom jeg ikke har hatt CF i hus, og det blir vel mer som versjonen i hovedinnlegget. Også veldig god :ja:


#7

Kanutten sa for siden:

:ja: Jeg skal også teste denne med fløte! Skal ha med på jobb i morgen.


#8

gamlebyen sa for siden:

Eneste måten jeg lager eggerøre på nå


#9

langaard sa for siden:

Jeg tilsetter av og til noen ekstra eggeplommer, og kaller det luksuseggerøre:D


#10

annex sa for siden:

Har fått helt dilla på denne eggerøren, lager den hver dag!


#11

Fancy sa for siden:

Denne var tusen ganger bedre enn vanlig eggerøre! Knallgod :)


#12

Fancy sa for siden:

OoooooO! Det hørtes godt ut :D


#13

Vettel sa for siden:

Dytter denne eggerøra opp, for den er sååå god!

Ikke tørr klumpete sak som den vanlige som er stekt i stekepanne.

Jeg kakker eggene rett i kaserolle, lav varme, tar den av og på stekeplata og tilsetter smørklatt underveis som røres kraftig inn.
Tilsetter creme fraische om jeg har helt til slutt. Samt salt og pepper.

Tilbehør: Tomatskiver, avocado.
Eventuelt skinke, annen krydder, etc.

Metter godt og lenge!


#14

gamlebyen sa for siden:

Lagde denne for noen venner for et par uker siden etter at jeg hadde vært litt stor i kjeften en sein nattetime.
De ble imponert...


#15

Yonah sa for siden:

Denne er kjempegod ja! Innimellom tar jeg skinkeost i og ikke fløte/rømme/creme fraiche, kjempegodt!
Alle som ikke er veldig glad i eggerøre burde prøve denne. Jeg kan i perioder få skikkelig avsmak på egg, ikke fordi jeg spiser mye , men jeg ahr slik perioder på all mat. Men egg er enkelt og inneholder mye fint. Da er denne oppskriften god å ha.


#16

Lich sa for siden:

Det så ikke så godt ut.....men når så mange kloke mennesker sier det er godt så prøver jeg neste gang det er eggerøre på menyen.


#17

Lilibird sa for siden:

OMG! Dette var såååå mye bedre enn forventet! dette blir nok noe jeg kommer til å lage meg oftere!


#18

sonjaera sa for siden:

Syns denne var vanskelig! Tok så lang tid å få den stiv. Måtte piske i ett og ble ganske sliten i armen. Ble godt når den først var ferdig da.


#19

Turid42 sa for siden:

Prøvde denne i dag, kjempegodt!


Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.