< Tilbake til oversikten

Til dere med barn: Fins store flasker med babyolje?

Victory sa for siden:

Hei!

Spør ikke bare dere med barn da... men dere har vel mer erfaring på området. :)

Har slutta helt med bodylotion, jeg bare smører meg inn med babyolje når jeg er ferdig med dusjsåpe, en kjapp skyll også bare tørker jeg resten inn... super dig! MEN de flaskene på butikken er jo så bittesmå, jeg tar nok store mengder altså, men den forsvinner jo på null komma svisj.

Finnes noen smarte butikker som har noen store økonomiflasker montro??

Carisma sa for siden:

Coop har en pumpeflaske som er noe større enn de andre hvertfall. Økologisk også.

Aline sa for siden:

Men om du ikke skyller den av, så trenger du ikke så mye :) Jeg leste en gang at man skulle smøre på fuktig hud etter en dusj. Gjorde det også i en periode og husker ikke hvorfor jeg sluttet :)

Victory sa for siden:

Genialt! Tusen takk for tips! :)

:) Jeg skyller egentlig ikk bare en liten symbolsk tur under vannet igjen lissom.. hvorfor?? Aner ikke, men det skal jeg jammen slutte med. Og bare begynn med oljen igjen, huden blir skikkelig god. :)

Mmm.... mange ting her som kan friste ja! Skal jeg kikke nøyere på når økonomi måneden (e) er over. ;) Takk for tips!

krokodillen sa for siden:

Du kan lage selv!

Hva er ingredienslista til favoritten din?

Her
selges vegetabilske oljer, fra 1 dl til 2,5 liter. Du kan ta i litt eterisk olje for duft. Generelt kjennes flerumettede fettsyrer lite fete ut, mens mettede kjennes fetere og bruker lenger tid på å trekke inn i huden. I en olje trengs ikke konserveringsmidler, men litt E-vitamin øker holdbarheten.

Jeg synes ikke hudpleie fra apotek er noe bedre. Vi har vært fornøyde med produkter fra Weleda (fra helsekost) når jeg ikke har giddet lage eller kjøpe ingredienser, men det er som TS skriver ganske små pakker. DET problemet forsvinner iallfall når man lager. Lett som en plett, ingen kjipe tilsetningsstoffer, BRA produkter og æda bæda til kosmetikkbransjen. Rene Kinderegget :D.

Victory sa for siden:

Oioi, nå blir det interessant kjenner jeg... :) Prosjekter kan jo også være bra og ha i en avsukringsperiode for og få tankene på noe annet! Hehe..

La meg se, Libero sin, som er den tykkeste jeg har testet, og liker godt har dette i seg:
Olus oil, Canola oil og Tocopherol

Natusan:
parrafinum liquidium, isopropyl palmitate

Jeg kan ikke snakke Natusansk.. så utfra mine språkkunnskaper ser Libero sin best ut..

kennygirl sa for siden:

Min favoritt er jojoba olje og fås kjøpt billig på iherb :)

Victory sa for siden:

Takk! Jeg liker nye Iherb tips! :D

krokodillen sa for siden:

Libero:
Olus oil = fikk bare opp "vegetabilsk olje" i et kjapt søk
Canola oil = rapsolje
Tocopherol = E-vitamin

DEN kan lages! Den ser forresten bra ut, helt fine ingredienser. Et par valgfrie vegetabilske oljer og E-vitamin.

Natusan:
Paraffinum liquidum = paraffin, rett og slett.
Den andre ingrediensen vet jeg ikke hva er, men den ser sånn passelig kjemisk ut.
Hadde ikke prøvd å lage denne, dette ser ikke bra ut heller. Jeg vil iallfall ikke smøre paraffin på huden.

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.