IAlexandra sa for siden:
Hei! Jeg startet med ketolysekuren på mandag og har holdt meg til ca. 15 karbs om dagen. Mitt mål er å gå ned ca. 10 kg. Men jeg lurer på hvor lenge jeg kan gå på ketolysekuren? :confused:
IAlexandra sa for siden:
Hei! Jeg startet med ketolysekuren på mandag og har holdt meg til ca. 15 karbs om dagen. Mitt mål er å gå ned ca. 10 kg. Men jeg lurer på hvor lenge jeg kan gå på ketolysekuren? :confused:
Marella77 sa for siden:
Det er anbefalt å gå til legen hver 3. mnd å ta alle prøver å sjekke at alt er ok. Ellers har jeg hørt at det er lurt å ta en pause etter 6. mnd. Tror det stod det i ketolyse-boka. Lykke til Alexandra!! :)
IAlexandra sa for siden:
Oki, takk for svaret :D Tusen takk! Dette var mer morro enn forventet, er jo masse god mat man kan lage, også så flott forum med masse gode tips :D
Marella77 sa for siden:
Ja dette forumet er gull verdt!!! Jeg hadde ikke klart dette uten alle her :)
ketoseprinsen sa for siden:
Stemmer det Marella sier. Jeg kontrollerte meg selv etter min 5. måned hadde passert og prøvene mine var perfekte. Lavere blodtrykk og perfekt kolestrol. Så vidt jeg har forstått når man tar "pause" etter 3 mnd eller 6 mnd for den saks skyld så burde man leve lavkarbo da også, men bare mer i 50-70kbh området. :)
Yrla sa for siden:
Du kan fint bruke kuren til du er ferdig slanka og om du ikke blir undervektig kan du fortsette også. Det er jo sunn mat. Noen kan øke på karbohydratinntaket uten å legge på seg, andre ikke. Og hvor mye de kan øke varierer fra person til person. Jeg har lagt til nøtter og frø og det er jo sunt å få i seg, men det kan du spise på ketolysekuren også. Kosttilskudd må du nesten ha, da. Det står det om i boka. Om du spiser mye ost er ihvertfall magnesium viktig å ta tilskudd av for å balansere opp, men også fordi man lett får i seg for lite. Noe som gjelder hele befolkningen.Men frø og nøtter har en del i seg, altså.
Kitt sa for siden:
Mange lever ketogent i årevis, så det er ingen grunn til å stoppe etter 3 eller 6 måneder, så fremt man føler seg frisk og fornøyd.:)
Vi mennesker er ikke like og for å være sikker på at man tåler et ketogent kosthold, er det som sagt lurt å ta en legesjekk innimellom for å sikre at man feks ikke tilhører de som lider av familiært forhøyet kolesterol eller at man faktisk tar opp alle næringsstoffer man trenger osv.
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.