< Tilbake til oversikten

Åt ei skive

svingstangdeluxe sa for siden:

..skulle vere "grei" med frokosten i dag (jf at nokon hadde lagt seg i selen og bakt brød), så eg åt ei skive (rugbrød heimebakt, men sjekka den på diett og ser at den gav 12 karb:eek: ). Er nettopp i ketolyse igjen og angrar bittert. Blir ikkje noko meir kos i dag :mad:

Men; om eg tek ei heeeeftig styrkeøkt (for å "få vekk" dei overflødige karb`ane) vil det hjelpe?

Sjekka og chablis: gir ca 1 karb på 2 dl. det må vel gå an med et glass eller to?
Må nevnast at eg er i startfasen (først ei veke ketolyse, så "ramla" eg utav, men har no tatt meg inn igjen)... Skal lese alkoholtråden, så eg ikkje gjer fleire bommerter en skiva..

nellie sa for siden:

Du ramler neppe engang ut av ketose.:)

ketoseprinsen sa for siden:

Ja, en ordentlig styrkeøkt hjelper. Og drikk mye vann.

vimsen85 sa for siden:

Det er ikke krise. Så lenge du ikke blir sjuk eller dårlig av den skiva er det ikke noe større problem. Bare forsett der du slapp. Trening forbrenner karber, så du har sikkert klart deg helt supert.

You made my day!!!!
Då ber det i gang med knebøy, markløft og ståande roing :D
Og; etter å ha lese "alkoholtråden" så ser eg at et glass vin "dann og vann" ikkje er krise..

langaard sa for siden:

Hva er stående roing:confused:

Yrla sa for siden:

Jeg ville gått meg en lang tur. Areob trening bruker litt mer karbohydrater, men trening uansett er jo en god ide.

Dette er ståande ro. Styrkar rygg (m.a) og gir fin holdning.

[attach]9623[/attach] ta-da..der kom bildet ;)

Tusen takk for oppmuntring, også. Det som var rart var at skiva ikkje smakte godt i det heile tatt. Det brødet har eg alltid elska, men i dag vaks det litt i munnen. Merkelig..men og gledlig sidan det er sjøtt-og-førti karber i det.

langaard sa for siden:

Aaa..da skjønner jeg:) (skal prøve den) til vanlig bruker jeg romaskin:)

Tuuuung vekt så du klarer max 10 repx3. Blir noko anna en maskin. Du får brukt alle stabiliseringsmusklane også..

langaard sa for siden:

Ja, det er sant! Skal nok putte inn denne ja:)

Livsnytersken sa for siden:

Det gjorde jeg også!:p
Saken er at min mann og en kamerat har 10 hummerteiner og de ble flittig brukt i høst.
Selv var jeg etter en sommer med div. utskeielser nå på streng lavkarbo.
Men det fristet med en liten smakebit, så fredagskvelden ble satt av til festmåltidet.
Jeg velger selv den minste hummeren (lovlig minstemål) og der den ligger til avkjøling på benken oppsto problemet. Jeg var ikke sulten i det hele tatt!:hjelp:
Jeg skulte bort på "beistet" på benken og syntes den hadde vokst til det dobbelte.
Hvordan skulle denne saken løses uten at jeg skulle sitte som en furten unge ved matbordet for å bare pirke i maten?
Gutta hadde vært ute i et møkkavær for å ta opp teinene.
Prøvde først med et glass tørr hvitvin- nytteløst. Men siden far i huset ikke er lavkarbofan, heller motsatt så vanket det jo fersk loff ved siden av.
Ikke noe problem for meg som sliter med lavt blodsukker!:)
Men en "indre stemme" fikk meg allikevel til å ta en liten skive- godt med smør på mmmmmm. En ca 10 min. senere danset blodsukkeret krigsdans i kroppen og jeg kjente at jeg ble virkelig sulten! Og jeg spiste opp all maten min uten noen nykker. :heia:
Men jeg referer til Fedon som skriver i sin bok at den skikken med å servere gjestene f.eks brød med smør/aioli på norske spisesteder er opprinnerlig fra de sydligere deler av Europa.
For at vi skal spise mer og ikke mindre.
Det gikk greit med meg, men vær obs. hvis du er redd for å ramle ut på "galeien."
På den annen side er det vel helt naturlig å la seg friste en gang i blant.:o

Seinere når eg er "ferdig" med dei verste kiloane, så skal eg tillate meg ei skive i ny og ne. Men no er eg jo på "under-20-pr-dag"-galeien og då gjorde jo dette særlig mykje utslag.

Men, hummer!!! - då trur eg ikkje matlysta hadde blitt et problem :D og brødet hadde fått ligge. Det er jo reint snoooop.

Ellers er eg også enig i at det må skeiast ut av og til. (Akkurat no når eg er ny på dette kostholdet, så føles kvar dag som ein einaste utskeielse :p)

Livsnytersken sa for siden:

Når man lever strikt lavkarbo blir man jo mye mindre sulten enn ellers da.
Det var jo det store problemet akkurat den dagen:p

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.