Kjøpte meg " Jacobs Fiskeburgere" på meny her om dagen. Var 4 karbs pr 100 gram, så det er jo ikke så halvgærnt. Men så da jeg skulle lage maten at de innholder potetstivelse og rismel i kavringen.
Noen som vet om disse ingrediensene er inkludert i de 4 karbohydratene?
ikke en sjelden gang :) Men spiser du f.eks. 2stk på 100g hver, så er du oppe i 8 karber. Og det er karber som ikke gir næring til kroppen.
Jeg, personlig holder meg unna ferdigprodukter. Fordi de gir feil karber til kroppen :)
Jeg bruker en sjelden gang jacobs sine produkter selv. Noen av pølsene har null karbo, andre 0,5-1karbo. Tok et par nødmedisterkaker derfra i jula også, greit å vite at man har alternativer en gang i blandt i alle fall. :)
Jeg ville nok ha holdt an litt blandingsprodukter til etter en måneds tid, da kan du i større grad se hva du "tåler", enten vektmessig eller helsemessig.
Du kan lage fiskekaker selv også - a la lavkarbo - de er kjempegode!
:hungry:
Prøv deg frem her på oppskrifter på Lavkarbo.no Søk på fiskekaker og du vil finne flere gode forslag. Her er det flere som prøver, feiler forbedrer og kanskje utveksler erfaringer underveis.:p
Bare glem Gordon R. Han var også bare læregutt i starten. og gjorde også sine små tabber.
Husk at noen har startet uten særlig store "kjøkkenerfaringer", men veien blir jo til mens man går.
Lykke til og ha en god helg!! :heia:
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.