< Tilbake til oversikten

Nå begynner jeg å bli lei...

*Tussi* sa for siden:

.. jeg har ikke gått noe ned de siste to ukene. Det er ikke kjekt. Jeg spise ikke mer karbohydrater enn det jeg skal. Ketolysestixen hvis lilla/mørk lilla.. Jeg har så lyst til å gå ned de siste kiloene mine. Jeg har klart å gå ned 30 kilo på egen vilje, men prøver nå altså ketolysekuren for å klare de siste kiloene.

silje sa for siden:

Fy f.... beklager språket.. men hjelpe meg... du har gått ned 30kg? det er jo helt vilt bra, jeg er stum av beudring. Selv har jeg knappe tre.. går litt opp og ned.. men akkurat starta da..
Lykke til videre!!

Silje :)

Albertine sa for siden:

Vet du, da synes jeg du skal prøve å legge til litt karbohydrater. Kroppen venner seg til så mangt, og nå har kroppen din vent seg til å få lite karber. Spis litt frukt, grønnsaker du har savnet eller yoplait joghurt. Det har hatt stor virkning på meg når jeg har stått stille.

Muskat sa for siden:

Kanskje du har svart på dette før, men jeg finner det ikke i farten. Hvor høy er du? Hvis du begynner å nærme deg en normal BMI er det nemlig mye tyngre å slanke seg ved hjelp av kosthold enn når du har 30 kilo å ta av. På dette stadiet er det litt lettere å slanke seg ved hjelp av trening + sunt kosthold, rett og slett fordi det er lettere å bevege seg og være aktiv.

Muskat

Helene sa for siden:

Jeg og har hatt noen stopp akkurat når jeg veigde det samme som deg. det går over etter noen uker.. men jeg tror faktisk det hjelper veldig å øke karboinntaket.. Jeg hadde en uke her for en stund tilbake hvor jeg var mer eller mindre tvungen til å spise vanlig mat fordi jeg var på skoletur.. kiloene raste av i ettertid!! og jeg som trodde jeg skulle legge på meg.. tror jeg skal vente noen uker og så ta et karbomåltid igjen.

boble sa for siden:

Når du har gått så lenge på lav karbo,har kroppen din vent seg til dette og forbrenningen din er skrudd ned til et minimum. Så bare hør på de over her,og ta en periode med litt høyere karbohydrat innhold. Det blir som å kaste bensin på bålet..BOFF...Forbrenninger stiger. Det funker,faktisk!

Men vær obs på at søtsug og fysenhet følger i kjølvannet av en sånn periode. Så det må du holde ut!:D

*Tussi* sa for siden:

Regnte akkurat ut BMI`en min, den er 25,9 nå (Er 179 cm)... det var jo en hyggelig måling.
Så dere anbefaler at jeg spiser mer karbohydrater? Hvor mye mer da? Kanskje jeg kan spise noe godt til middag i kveld.. e jo idol i kveld. Noen gode anbefalinger?

Muskat sa for siden:

Det betyr jo at BMI en din er fin! :) Flotte nyheter! GODT JOBBET Tussi!!!

Men da kan det bli VELDIG tungt å kvitte deg med hele 10 kilo. Det kan hende at du heller enn å slite med å gå ned med en hard lavkarbokur bør se på vedlikeholdsdiettene, med tanke på å stabilisere deg på en diett du kan leve med de neste 50 årene. De siste kiloene som du vil ta av må du nesten regne med å bruke lang tid på, eller å gjøre om til muskulatur gjennom trening. Slik kan du få en fast og sterk kropp heller enn å føle deg løs og ute av form.
Muskat - imponert av Tussi!

*Tussi* sa for siden:

håper å komme unna 80 kilo. Føler at ikke min BMI er 25,9. Ser forsatt en del kilo som jeg vil ha bort.

Muskat sa for siden:

Bare stå på! Lykke til! :)

Muskat

Summer sa for siden:

Så flott! Det er jo en kjempefremgang du har hatt! :stortsmil Måler du deg med målbånd? Det kan være lurt, for noenganger går vi bare ned i cm i stedet for på vekten,- men kroppen beveger seg jo i riktig retning likevel..;)

Når det gjelder opptrapping av karbohydrater, så anbefaler jeg deg å prøve å gjøre det med så lavglykemiske karber som mulig. Spis en grapefrukt ekstra om dagen feks, eller en fedonskive ekstra ol... :)

Det er som Muskat sier ikke uavanlig med platå, og det er lurt å bevege på seg for å få en fast kropp. For det er jo ofte endel av målet når en vil ned i vekt: Å få en kropp som seer og kjennes bra ut.:)

Lykke til,- du har det i deg det som trengs for å lykkes!

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.