Borealis sa for siden:
fitnessbloggen.no/overvektige-blir-slankere-med-karbohydrater-til-middag/
(Slik praktiserer jeg det, når jeg er flink, da....de karbohydratene jeg spiser, inntar jeg på kveldene/før leggetid = økt serotonin = bedre søvn:)
Borealis sa for siden:
fitnessbloggen.no/overvektige-blir-slankere-med-karbohydrater-til-middag/
(Slik praktiserer jeg det, når jeg er flink, da....de karbohydratene jeg spiser, inntar jeg på kveldene/før leggetid = økt serotonin = bedre søvn:)
nellie sa for siden:
Jeg spiser også sånn. Vet ikke om det gjør noe for meg da. Holder liksom på med så mye forskjellige slankegreier.
VSB sa for siden:
Min erfaring (ja, langt fra statistisk) er at det er bedre for meg å innta KH tidlig på dagen, eller i hvert fall før trening og aktivitet, slik at de fort forsvinner. Nå snakker jeg mer om psykisk velfølelse og søt- matsug. Vekten min lever uansett sitt eget liv. Jeg kan gjerne spise linser og bønner til lunsj, men har dårlig erfaring med å spise dette til sen middag.
smgj sa for siden:
Dr. Kruse mener forresten at karbohydrater til kvelds kan drive kortisol (gjennom insulin) og kortisol til kvelds er ikke nødvendigvis ønskelig - iallfall ikke for oss som sliter med å være trøtt om morgenen og "våken" om kvelden... :cool:
nellie sa for siden:
Jeg har det helt omvendt:) Psykisk er det mye bedre å fylle opp med proteiner og fett på dagen og begrense fettet og fylle opp med karbo og protein på kvelden. Trener alltid tidlig på dagen, så går jo da helt frem til middag med tømte glykogenlagre.
Dette er kanskje best for de uten inslinresistens os
v?
VSB sa for siden:
Hvis du tenker på meg, så tviler jeg egentlig på at min overvekt skyldes insulinresistens og ikke kun medisiner som ga håpløst kosthold. Men, selvfølgelig, dette kan jo i sin orden ha forårsaket en begynnende insulinresistens.
nellie sa for siden:
Tenkte egentlig ganske generellt. At det er verre for folk med insulinproblemer å spare karbohydrater til senere på dagen, fremfor å fordele dem ut over dagen.:)
Men folk er vel rett og slett bare forskjellige!:)
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.