Elsker disse knekkebrødene... kjøpes i helskost (Den Gode Baker heter merket)... Men på diett.no ligger de registrert med kJ og ikke kcal... derfor ble frokosten veldig mye mer kcal enn nødvendig :P Så jeg har registrert den på nytt med kcal riktig... bare til info.
Sånn gjør jeg av og til også. Ikke gøy at det står feil, nei:)men alle kan blingse og dessuten er det en del feilmerking på produktene, så da er det ikke så greit å vite om man ikke er ganske inne i ernæring. F.eks har det stått 8 g fett på pakkene for røkt laks istedenfor 18. Muligens endret etter at jeg klagde til produsenten for noen mnd siden. Men kcal blir jo også feil kanskje da. Man må gjerne dobbeltsjekke flere kilder for å være sikker om man er usikker. Jeg har lagt inn mange ting. Noen tar med karbohydrater som ikke opptaes i kroppen og det blir feil når man teller karber.
Ja, det er klart det er lett å blingse litt. Men det blir en enorm forskjell når man mixer kJ og kcal... Diett.no blir jo uansett veiledende, men sånn over tid så synes jeg det er et supert verktøy. Og gratis da :)
Det jeg synes er domt, er at man ikke har mulighet til å slette ting man har lagt inn selv, når man oppdager at det blir feil. Eller er det noen funksjon jeg har misset?
når du legger inn en ny ting og er ferdig ser du alt du har lagt inn og kan slette helt på høyre side av setningen du vil slette
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.