Det er jo ganske lite kalorier. Har det noe å si hvis man er i ketose? Jeg veier nå 72,5 kg, er 165 høy. Er ganske aktiv hver dag (har små barn, og tre hester..)
Hovedregelen er at du skal spise til du er passe mett og stoppe da - ikke sulte, ikke overspise.
Om det viser seg at dette ikke virker (etter en prøveperiode på en måneds tid for at kroppen skal stole på at dette er "en ordning som blir fast") så kan man ta det opp til vurdering igjen.
Om du er mett på det antallet er det ikke lavt. Jeg ligger på det tallet selv og trives med det. Liker ikke å bli stappa. Lavt vil jeg si er er under 1200 kcal dgl, men mye spiller inn, som alder, aktivitetsnivå, muskelmasse, forbrenning og høyde.
Er du mett? Har du sug etter mat/søtsaker? Har du nok overskudd til hverdagen? Da er det nok :) Jeg tror man vil variere litt matinntaket, det er ikke uvanlig på lavkarbo og spise mindre mengde over tid, og så ha noen dager hvor man spiser mye mer fordi man er sulten. Det er nok bare kroppen sine naturlige variasjoner :)
Du spiser jo nok proteiner i forhold til vekta, og en del mer fett en proteiner. Lavkarbomessig er fordelingen veldig bra :)
Nå kjenner jeg meg såpass at når jeg ligger så lavt i kh som 11 g, har jeg ikke spist så mye grønnsaker den dagen... ernæringsmessig kan det være greit og ha i bakhodet at man prøver og spise grønnsaker til alle måltider om mulig :)
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.