Dolsi sa for siden:
Dersom man ønsker å ta noen dager på pulverkur og man sverger til lavkarbo, hvilken pulverkur anbefales da :confused:
Dolsi sa for siden:
Dersom man ønsker å ta noen dager på pulverkur og man sverger til lavkarbo, hvilken pulverkur anbefales da :confused:
Nerthus sa for siden:
Tror ikke det finnes noen lavkarbo-vennlige pulverkurer foreløpig.. jeg vet det finnes en medisinsk kur som heter ketocal som brukes til å behandle bla barn med epilepsi, men den må nok bestilles i samarbeid med behandlende lege osv.
Hva er bakgrunnen for at du kunne tenkt deg noen dager med pulverkur da? Dårlig tid? Matlei? Stress med og lage mat? Vektstagnasjon?
Da anbefaler jeg heller og kjøpe noen ferdigmåltider fra spisdegslank, da spiser du ihvertfall "ordentlig" mat, men slipper alt annet enn å hente fra frysen og evt varme om det er middagsmåltid du ønsker erstattet :)
Du må ikke kjøpe en ukesmeny, du kan kjøpe "enkeltprodukter". Og bor du i nærheten av en av butikkene kan du jo stikke innom der og se hva de har. De har forresten "smoothies" som er ganske gode, og etter lavkarboprinsipper - kan det være noe? Bjørnebær, bringebær og cappuchinosmak. Vær obs du kan bli hekta ;) Oppskrift faktisk på den siste finner du her
Vet ikke om dette hjelper, jeg blir litt trist når jeg ser ønsker om pulvekur i perioder - MEN samtidig så forstår jeg deg så godt... kunne også tenkt meg i skikkelige matlei-perioder bare drukket maten - uavhengig av om jeg skulle ned i vekt eller ikke... må vel bare bite tenna sammen, for min del blir det spisdegslankmat i noen uker fra neste uke, for jeg MÅ få i gang noe vektnedgang før jeg blir GAL! ;)
Yonah sa for siden:
I perioder jeg er matlei, kan det fort gå i hjemmelagede proteinshakes.
Feks:
50g frosne bringebær
2 egg
50g cottage cheese
1/2dl fløte
2ss kaldpresset rapsolje
1ts splenda
vann eller kokosmelk til passe konsistens
Pulverkurer inneholder ofte mye fruktose, lite kalorier og sjelden noe særlig fett.
Spørsmålet er hvorfor du ønsker pulverkur. Fordi man blir matlei eller vil at ting skal gå fortere( i såfall er pulverkur en skikkelig bjørnetjeneste).
Dolsi sa for siden:
Bakgrunnen for at jeg ønsker noen dager på pulver, er rett og slett den at jeg vil teste ut minimagen min litt.
Ble vektoperert for 6 år siden og synes nå jeg kan spise mer enn jeg liker.
Har hørt og lest at noen dager på pulver kan gjøre at magen igjen kan ta i mot mindre mat.
Noen få kilo ned med pulver skader ikke akkurat det heller.
Så planen min er å gå noen få dager, max 1 uke på proteinrik pulverkur for så å spise lavkarbo igjen :)
Yrla sa for siden:
Men lavkarbo fyller ofte ikke magen så full som høykarbo (les:brød og pasta etc.) gjør og metter bedre enn pulver. Hindrer deg i å ha det kjipt også. 100 g kjøtt, 30 g ost og en skje smør/olje og du er mye mer mett men ikke full.
Dolsi sa for siden:
Lavkarbo er ikke nytt for meg da, på ingen måte. Ønsker ikke å gå på lavakrbo med mye fett, mer som Fedon og da kjenner jeg behovet for å gå noen dager på pulver først :)
Dolsi sa for siden:
www.campkilo.no/nettbutikk/campkilo-kickstart/campkilo-kickstart-sjokolade
Hva med disse produktene da, noen er her som har erfaring med dette ?
nellie sa for siden:
Campkiloproduktene er som de fleste andre pulverkurer. Du kommer i ketose pga lite næring. Tror egentlig det er samma hvilken du velger, for det bittelille næringsinntaket veier liksom opp for de karbohydratene som måtte være i.
Aline sa for siden:
Mye sukker, selvom de kaller det ketosekur. du havner i ketose fordi det er så lite mat :)
Har selv prøvd det, og da kombinerte jeg camp kilo med vanlig proteinpulver.
Holdt ut et par dager, og synes ikke det var noe særlig..
Ville heller funnet et proteinpulver, ikke slankepulver. Og blandet litt fett i. (trenger ikke være mye...) men finn ett med lite sukker!
Dolsi sa for siden:
Så da er det i grunnen ett fett hvilket pulver jeg velger?
Jeg er jo ikke på noen ketogen kur, så da kan jeg like godt velge Allevo eller Nutrilett som jo også er mye billigere også da ?
amritam sa for siden:
I følge innholdsfortegnelsen inneholder campkilo mest fruktose. Merkelig å basere seg på fruktose i en ketosekur (som er det de reklamerer med at det er).
Dolsi sa for siden:
Jeg reagerte også på at det står fruktose i pulveret, men jeg vet jo at bla Fedon går god for fruktose.
Tenker jeg satser på et billigere produkt jeg :)
Aline sa for siden:
Fruktose er fruktsukker, og fedon anbefaler vel ikke mer enn to ts pr dag? Han har også uttalt (mener jeg å huske) at det ikke var så bra som han trodde. Campkilo vil vel først og fremst tjene penger :)
VSB sa for siden:
Når jeg er matlei eller trenger et lite mellommåltid lager jeg enkel proteinshake av dette www.iherb.com/MRM-Low-Carb-Protein-Creamy-French-Vanilla-Shake-1-784-lbs-810-g/15244?at=0 , fett i form av kremfløte, udo eller cocosa og eventuelt litt bær. Ca. 200kcal og like enkelt som en pulverkur. Blir kanskje mindre vitaminer o.l. men de kan du jo for en så kort periode erstatte med tilskudd, er vel velså bra som de i ferdige shaker skulle jeg tro.
Yrla sa for siden:
God ide, VSB. Tenker da på trollkremoppskriften her inne av tyttebær ,sukrin og stivpiska eggehvitter. Det er jo mye mer smakfullt nn ekle pulverdrikker. Man kan age seg milk-shake på lavkarbo-vis, og det er en lang tråd med forslag på gode næringsdrikker her inne, kalt ett eller annet på s. De er gjerne med egg, bær og yoghurt, men annet også.Tilsatt sunne oljer, frø/nøttepasta etc. Mye bedre. Gir livskraft som ikke finnes i pulver.
halkatlala sa for siden:
jeg bruker denne www.iherb.com/HealthSmart-Foods-Inc-ChocoRite-Protein-Chocolate-Supreme-14-7-oz-418-g/29968?at=0 hvis jeg ikke orker frokost og skal på jobb, men jeg har ikke prøvd å bytte ut all mat med pulver noen gang. denne er veldig god på smak og jeg har egentlig kjøpt den til baking. jeg har bare den med vanilje og den med sjokolade, men det finnes flere :)
Dolsi sa for siden:
Det ble så jeg valgte Allevo Kickstart pulver.
Dag 2 på pulver i dag, gå helt strålende. Finnes ikke sulten :)
Dolsi sa for siden:
Vektnedgang på Allevo første uke ble 5,3 kilo.
Fortsetter med pulver denne uka også går jeg vel gradvis over på generell lavkarbo igjen :D
Fridaen sa for siden:
Det kommer noe som heter "Easy diet" til Life butikkene nå snart, som er lavkarbo pulverkur. Det finnes ihvertfall noen supper og shaker (som man kan lage til både mousse og pudding om man vil det...shakene da altså ;>)
Nerthus sa for siden:
Det hørtes interessant ut - selv om jeg vet av erfaring at jeg bør SPISE maten min og ikke drikke den! ;)
Yrla sa for siden:
Ja, jeg har tenkt nesten det samme idag; at proteinpulver etc, all unaturlig mat, bør unngåes fordi vi trenger alt vi kan få av nyttige næringsstoffer for å bevare helsa. Siden maten er så skrapa for de små nyttige stoffene fra før pga skrapa jord er det viktig at den mengden vi får i oss er så næringstett som mulig.
Fridaen sa for siden:
Haha, der er jeg personlig helt enig. Dessuten er det nok søtningstoff i shakene, og det vil ikke magen min ha noe av :S
Men kan vel kanskje være snedig "nød mat" en gang i blant?
Dolsi sa for siden:
Klart at man helst bør spise mat og ikke drikke den,men her ville jeg har bort noen kjappe kilo og det fungerte jo. Avsluttet pulverkuren etter 19 dager og vekta holder seg nede pga jeg jobber med det ved å spise riktig mat for meg :)
beate sa for siden:
Hvor mye gikk du ned på 19 dagers pulverkur da?? Allevo hele veien?
mocc@ sa for siden:
Hvor mye gikk du ned på 19 dagers pulverkur?
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.