Jeg og min samboer er helt nye på lavkarbofronten.
Det jeg lurer på er om det lavkarbobrødet (ingers lavkarbobrød) er OK å spise? Jeg så at det var litt mel i det, ble derfor veldig skeptisk :S
Og hvor mye er OK eventuelt?
Jeg velger å bake brød selv. Det er fort gjort, ikke vanskelig og gir et godt og holdbart brød.
Butikk-kjøpte lavkarbobrød inneholder etter mitt syn altfor mange karbohydrater.
Jeg tror ikke mel er bra, ville bakt selv, også for å få enda lavere antall karber. Her er mange oppskrifter på knekkebrød, kjeks, loff, vafler, pannekaker, pletter og brød.Jeg baker salte og søte kjeks fordi de holder seg lenge og det lages på veldig få min. Malte nøtter, eggehvitter og salt eller sukrinmelis og Voila; kjeks.
Jeg ville ikke startet verken med brød eller brøderstatninger den første måneden, bak heller selv senere. Dette for å få i gang ordentlig fettforbrenning og tvinge deg til å tenke annerledes :)
Ingers lavkarbobrød du får kjøpt er mye kh i, velg heller Ingers SUPER lavkarbobrød som du kan bestille på [url]www.spisdegslank.no[/url] sine sider. Gluten og gjærfritt :)
Man MÅ nemlig ikke spise noe form for brød på lavkarbo, selv om det i enkelte situasjoner er greit og ha en skive under alt det deilige pålegget :)
Det er veldig forskjellig fra person til person hva man kan/bør spise. Sev spiser jeg en skive eller to av Ingers Lavkarbobrød en gang i blandt uten problemer, men det betyr ikke at det vil funke for dere.Hør på Nethus og prøv å holde dere unna en mnd eller så, så ser dere om dere fortsatt føler "behovet" :smile:
Samboeren min spiser dette brødet, 2 skiver pr dag, 1 til frokost og en til kvelds. Han er ikke på lavkarbo for å gå ned i vekt(det gjorde han det første året), men for han stortrives med all den gode maten!
Han er 182 cm og veier mellom 75 og 77 kg.:):)
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.