< Tilbake til oversikten

Endelig god lavkarbopasta - Båndspaghetti

#1

skyric sa for siden:

Hei, jeg har endelig funnet en god Lavkarbo pasta. Har selv brukt den til å lage en carbonara, og min sønn på 18 trodde det var vanlig pasta.
Dere kan se bilder av fremgangsmåten skritt for skritt her

Ingredienser:
4 egg
125 gram kremost
5 teskjeer fiberhusk eller ca en 1/2 dl

Sett ovnen på 150 grader. Pisk eggene, tilsett så ost og fiberhusk. Pisk sammen. La det hvile og svelle i 10 minutter. Pisk opp igjen. Legg deigen på en bakepapir. Smør den utover. Jeg legger så et olja bakepapir med den olja siden ned. Så kjevler jeg ut deigen. Bak den i ovnen i 10 minutter. La den kjøle av. Skjær den så i strimler. Man kan bruke pizzakutter, eller rulle den samme og så skjære opp.
Så er den klar til å bruke med andre retter!
Beklager min Norsk, har bodd for lenge i Danmark!


#2

StegforSteg sa for siden:

Spennende, må testes ut etterhvert :D


#3

Dietta sa for siden:

Så spennende. Har aldri laget pasta selv, så det skal bli moro å prøve :D


#4

Kremtoppen sa for siden:

Så spennende, dette må jeg prøve, jeg er så glad i pasta:).
Tror du pastaen kan fryses?


#5

skyric sa for siden:

Hei, har ikke prøvd å fryse den. Men ut fra konsistensen tror jeg det. Men prøv.

Min første måltid var Pasta Carbonara med denne pastaen. Vet ikke om jeg Spammer om jeg legger den ut også...

Min kone brukte restene av pastaen, som fyll i den køttsuppen hun hadde stående fra dagen før.


#6

Bravo sa for siden:

Tusen takk, Skyric, dette må jeg absolutt forsøke! Hva tror du om å bruke pastamaskin på deigen, er den seig nok til å kjøres gjennom en sånn?


#7

skyric sa for siden:

Jeg kjenner ikke så godt til pastamaskiner. Før den er stekt, så er den nok for "sticky". Kanskje etter den er stekt. Da er den ihvertfall fast og seig.
Mvh
Skyric


#8

Gerd sa for siden:

Denne kan fryses. Det er som oopsie-oppskrifta + fiberhusk :ja:

Skal prøves :D


#9

teleslynga sa for siden:

Så kult, denne må prøves! (og jeg kan aldri tenke meg at den går gjennom pastamaskina, Bravo.)


#10

Becky sa for siden:

Den skal vel ikke kokes etterpå? Bare has i pastasausen for å bli varm?

Kanskje det går an å lage lasagneplater av dette?:)


#11

Dietta sa for siden:

Bare has i sausen :)
Jeg tenkte også at dette må bli fine pastaplater ;)


#12

Mariann S sa for siden:

Denne skal garantert prøvast :D
Eg har ikkje vore so glad i squash i lasagne, so denne gleder eg meg til :)


#13

skyric sa for siden:

Hei. Ja det går og lage Lasagne. Gjorde det i går med kommentaren " man kan ikke smake forskjell!. Se resultatet her. Legger opp hele oppskriften her inne om lidt


#14

Anette_l sa for siden:

Står her og lager spaghetti nå, og håper virkelig det blir bra:) Høres hvertfall slik ut! Det jeg lurer på er om siden spaghettien bare skal varmes opp (og dermed ikke kokes), hva skjer da med den i lasagnen? Den har jo betydelig mye lenger "koketid"/steketid med tanke på osten. Er det noe vits i å prøve? Blir det "tyggemotstand"? :)


#15

skyric sa for siden:

Du skal ikke koke spaghettien. Da bare varmer den i den i retten. Når jeg lagde carbonara varmet jeg den i baconet før jeg så helte saucen over. Når jeg lagde lasagne, var det samme bite motstand som i alminnelig lasagne. Når man ruller deigen ut, så ikke lag den altfor tynn, og ikke for tykk, så blir det perfekt. Det finner du ut av!

Håper det smaker! :-)


#16

Ravna sa for siden:

å hallo !!
Dette må prøves!:D


#17

Mariann S sa for siden:

Eg har laga pastaen i dag, som plater og brukt i lasagne - nyyyyydelig :D
Ikkje sjanse å kjenne forskjell på desse og vanlige plater.
Tusen takk for oppskrift skyric. Du fortjena både :suss: og :klem:for dinna oppskrifta.


#18

Mariann S sa for siden:

Eg har laga lasagne i dag. Det skjer ingenting med platene i lasagnen.
Dei har samme tyggemotstand som når dei er nystekte.
Det var ingen forskjell, verken i smak eller konsistens, på desse og vanlige plater :)


#19

Becky sa for siden:

Sikkert et dumt spm, men skal det bakepapiret du legger oppå når du kjevler ut, fortsatt ligge på når det stekes?


#20

Dietta sa for siden:

Nei, ikke så dumt spørsmål det ;)
Jeg gikk inn på bloggen - og JA, bakepapiret oppå skal ligge på under steking. Ta det av når du tar ut av ovnen, og kjøl ned.


#21

Mariann S sa for siden:

Ja, du tar det av rett etter steking :)


#22

Becky sa for siden:

Takk for svar begge to:)
Dette må prøves!:D


#23

Matglad sa for siden:

Min datter tåler ikke ost, men tåler creme fraishe. Noen som har formening om dette kan fungere?


#24

langaard sa for siden:

Jeg har melkeallergi, men tåler rimelig bra syrna melkeprodukter, slik som creme.f og rømme:)


#25

Matglad sa for siden:

Det gjelder vår datter også. Hun tåler kremfløte, cf og rømme. Ikke melk, yoghurt og cc.

Det jeg lurte på er om oppskriften vil fungere med cf i stedet for kremost :)


#26

vimsen85 sa for siden:

Kremost har nok litt å si for konsistensen vil jeg tro. Det har ofte det i andre ting iallefall.

Jeg har enda et par pakker laktosefri kremost i kjøleskapet (kjøpt i sverige). Tror jeg må prøve denne. Og kanskje sende mail til Tine og be de lage ost til meg. :D


#27

skyric sa for siden:

Bare hyggelig, synes det er godt om flere kan spise god lasagne! :-)


#28

Dilly sa for siden:

Jeg venter også på laktosefri kremost...

Gleder meg veldig til å lage denne pastaen :)


#29

Mariann S sa for siden:

Og i dag kan eg fortelle at denne pastaen (som lasagneplater i lasagne) var akkurat like god oppigjenvarma i dag :D
Platene hadde like god konsistens i dag som når lasagnen var nylaga i går :)


#30

Tiki sa for siden:

Nå er denne prøvd, og var nydelig. Var litt spent når jeg smakte den før den var blandet i saus. Den krever nok en saus å være i, men da kjentes den ut som en helt perfekt kokt pasta.

Jeg stekte litt sjampinjong, rødløk, hvitløk og paprika og krydret litt og hadde oppi litt hermetiske tomater. så litt fløte og cf. Så oppi med pastaen. Hadde en koteletter ved siden av da.

Takk for nydelig oppskrift. Var deilig med litt avveksling.


#31

MarenM sa for siden:

Jeg fikk denne oppskriften tilsendt av ei på Facebook ganske nylig, og jeg trodde jeg skulle gråte av glede. :D
Det jeg tenker, er at om en trikser og mikser litt med oppskriften kan lage sjokoladeboller av det?
Om en tilsetter litt sukrin, litt mer fiberhusk, bakepulver og sjokolade? :)


#32

Mariann S sa for siden:

Hm...... er ikkje so sikker på det..... ikkje akkurat denne konsistensen eg ser for meg på sjokoladeboller :confused: Men som pasta - JA :)


#33

Yonah sa for siden:

Så den tråden om lasagne i stad og nå denne. Gubben må ut og kjøpe kremost i morgen:D Her skal det lasagne og båndspaghetti lages.

Tenker det kan være lurt å ha små porsjoner av den pastaen liggende i fryseren, for kjappe måltider, godt til både bolognese og carbonara. Tro om lasagnen er like god etter en tur i fryseren?


#34

MarenM sa for siden:

Du hadde helt rett - eksperimentet mitt gikk rett i do. :o Jeg må bare fatte at baking ikke ligger for meg - Jeg er ei middagslager. ;)


#35

teleslynga sa for siden:

Kanskje kakebaking går bedre for deg om du tar utgangspunkt i kakeoppskrifter i stedet for pastadeig...?


#36

Yonah sa for siden:

Signerer. Blir ikke mye sjokoladeboller om man tilsetter de nevnte ingredienser i vanlig pastadeig heller.

Det er masse gode kakeoppskrifter her på forumet, fra brune pinner til "negerboller" (og det er det jo ikke lov å si, men jeg kommer ikke på hva man kaller de ellers).


#37

MarenM sa for siden:

rødmer

Ja, jeg aner ikke hva det var som gikk av meg. :eek:
Baking ligger ikke for meg som sagt. Holder meg til middager. Jepp!


#38

BPN sa for siden:

Hvor mye karber blir det alt i alt?


#39

Yonah sa for siden:

Det kommer an på hvilket merke ost du velger... Egg inneholder så og si ikke noe. Fiberhusk 0g karbo.


#40

Mariann S sa for siden:

Dei naturelle ostane innholder vel ca 2-3 karber pr 100 gram :)


#41

Yonah sa for siden:

Jeg har vært borti alt mellom 2 og 4.5 på kremoster, derfor svarte jeg som jeg gjorde. Totale er så liten at for meg spiller det ingen rolle, så lenge jeg spiser grønsakene mine.

#42

BPN sa for siden:

Da blir det jo virkelig ikke mye karber i den spaghettien. Da er det vel ingenting i veien for å spise denne pastaen som tilbehør til de fleste måltid..? Jeg skal prøve å lage den i morgen, det høres veldig lovende ut. Hadde vært flott å kunne spist det som tilbehør til hvert måltid, for pasta er noe jeg savner veldig! :-)


#43

BPN sa for siden:

Sikkert et veldig dumt spørsmål, men skal jeg ta olje på bakepapiret som legges på toppen..?


#44

Charlott sa for siden:

Yepp :) Dette for å lettere få papiret av etter steking. Slett ikke dumt å pensle på litt olje på begge bakepapirene, det satt neeesten fast når jeg kun oljet det øverste bakepapiret ... :)


#45

Tiki sa for siden:

Også steke det med også det øverste bakepapiret på, så blir det ikke brunt.


#46

BPN sa for siden:

Takk for svar.

Det ble faktisk overraskende bra, selv om de ble noe tykke, tror jeg hadde i for mye fiberhusk. Akkurat som ekte pasta jo! Tusen takk for oppskrift :)


#47

Bravo sa for siden:

I går laget jeg denne, det ble nydelig båndspaghetti med fløtesaus med scampi og sopp, kjempegodt!
Tusen takk igjen, Skyric :blomster:


#48

vimsen85 sa for siden:

Jeg lurer på om jeg gjorde noe galt når jeg laget, for jeg syns den var eggete og litt ekkel konsistens. Men de var litt tykke. Kanskje bedre dersom jeg lager den veldig tynn? Jeg syntes at deigen min ble tykkere enn vaniljekrem. Lurer på å prøve en gang til.. Men spørs om jeg gidder, for mine så jo ut som alle andre sine bilder, så jeg er kanskje bare sær..


#49

Bravo sa for siden:

Vimsen - Min deig ble også tykkere enn vaniljekrem, så jeg spedde den ut med litt fløte under siste piskingen..fortsatt tykkere i konsistensen enn hva jeg tror den bør være, men jeg fikk kjevlet den tynn, så det gikk greit. Rullet sammen og klippet veldig tynt, så jeg ble knallfornøyd!! Men neste gang skal jeg ta litt mindre fiberhusk. Det er, med de teskjeene jeg bruker, litt forskjell på fem teskjeer og en halv dl, så jeg tok en mellomting mellom de to..neste gang tar jeg fem teskjeer, tipper det går enda bedre da.


#50

vimsen85 sa for siden:

Jeg tok en halv dl. Får prøve med litt mindre da..


#51

Mariann S sa for siden:

Eg har rekna ut vekta eg brukar på fiberhusk.
3/4 av original porsjon er perfekt til ei plate :)

[LEFT]3 egg
90 g naturell smøreost
27 g fiberhusk.[/LEFT]


#52

Tiki sa for siden:

Leste dette i bloggen din. ;) Skal prøve din dosering neste gang. Tror kunsten er å få den så tynn som mulig, for å få den beste konsistensen og derav smaken.


#53

Bjella sa for siden:

Oj spennende, dette skal testes ut.


#54

siljesfremgang sa for siden:

Prøvde denne i dag, må nok gjøre noen endringer neste gang. Smørre bakepapirene mer, kjevle ennå tynnere, og kanskje litt salt i....? Vet ikke hva salt vil gjøre med denne, men følte den manglet litt salt.
Ellers kjempe god konsistens... :D Supert.. :D


#55

rariteten sa for siden:

Nå må vi kalle dem minoritetsboller :rolleyes:

Lurer veldig på om dette blir å smake egg? Er ikke noe glad i den eggesmaken... :confused:


#56

Zincite sa for siden:

Her i huset har vi prøvd flere ting en gang og aldri mer - på grunn av eggesmak.,

Denne pastaen er vi derimot veldig fornøyd med, både som båndspaghetti og lasagneplater. Testet begge deler i løpet av få dager fordi vi var så fornøyd med første forsøk :) Første forsøk var båndspaghetti varmet forsiktig med litt smør i en kjele fordi jeg var redd for å blande det med resten av maten om vi ikke likte det.
Ingen eggesmak som vi klarte å finne :)


#57

Bravo sa for siden:

Dere som syns pastaen ble for tykk første gang dere laget:
Jeg laget denne for andre gang i går, men hadde kun en rest av kremost igjen. Da halverte jeg oppskriften, altså to egg, ca 70 g philadelphia, og tok da kun to teskjeer fiberhusk (altså litt mindre enn halv mengde). Kjevlet godt, så det fylte nesten helt ut til kantene av bakearkene (bruker silikonark, omtrent like store som en ovnsplate) og det funket kjempefint. Ble tynn og god pasta, og denne gangen var jeg nøye på å klippe veldig tynt (jeg ruller sammen og klipper med saks), så dette ble nesten spaghettitynt. Deilig! Blir kanskje ikke riktig nok til to personer, jeg spiste alene, så var mer enn nok til meg, da. Er man to, så kan man jo da lage originaldeigen til Skyric og kjevle supertynt ut på to bakeplater, da har man i alle fall mer enn nok til to personer:)


#58

Zincite sa for siden:

Har noen prøvd å kjøre den ferdige pastaen gjennom en pastamaskin for å lage spaghetti? Jeg skulle gjerne hatt en "prøvekanin" til å teste før jeg kjøper maskin.
[font=Comic Sans MS][/font]
Jeg skal prøve Bravo sin teknikk i dag - men skulle gjerne fått strimlet flere på en gang :ja:


#59

Mariann S sa for siden:

Det går så fort å skjere opp at det skulle ikkje vere grunn for å kjøpe pastamaskin.
Ikkje trur eg at det vil gå heller.

Her er min variant: - perfekt til ei plate:

Eg har rekna ut vekta eg brukar på fiberhusk.
3/4 av original porsjon er perfekt til ei plate :)

[LEFT]3 egg
90 g naturell smøreost
27 g fiberhusk.[/LEFT]


#60

Zincite sa for siden:

Jeg klarte ikke å skjære så smalt som jeg ønsker til noen av de tingene jeg har lyst å teste ut :o men får prøve igjen :ja:
Er usikker på om jeg en gang har sett et redskap som ligner pizzahjulx10 eller noe slikt? Eller er det bare noe jeg tenker i mitt hode at hadde vært lurt :rolleyes: ?


#61

Mariann S sa for siden:

Når du nevne ett sånt hjul, so lure eg på om ikkje eg har sett det en plass....
eller har eg også drømt... :rolleyes:


#62

snowflakes sa for siden:

sitter nesten med tårer i øynene etter å ha snubblet over denne oppskriften her inne... FANTASTISK!! denne skal prøves ut!! gleder meg


#63

Andariel sa for siden:

Prøvde denne i dag, og resultatet ble mye bedre enn jeg fryktet! Hadde i altfor mye husk, og måtte tynne ut med nesten en halv pakke fløte, men tenker neste forsøk skal gå som smurt. I helga blir det lasagne, woho!


#64

rut311 sa for siden:

Jeg brukte idag denne oppskrifta til tacowraps. Det var faktisk utrolig digg å å legge tacoen i. DET er noe av det jeg har savna. Skal prøve å steke de litt lenger neste gang, så kanskje de blir noe sprø.


#65

Zincite sa for siden:

Jeg lurer på om det er forskjell på fiberhusk og fiberhusk? Jeg leste på en svensk blog at merke hadde noe å si for hvor mye man trengte.

Ellers er vel 5 ts = 1/4dl og ikke 1/2? om jeg fant riktig mål da jeg søkte :D- og det synes jeg ble mye mer passe i forhold til konsistens :)


#66

Tiki sa for siden:

Går veldig greit hvis du ruller den som en pølse og skjærer i så tynne pastastrimler som du ønsker. Mye kjappere enn å bruke pizzarulle.


#67

Jabba sa for siden:

Kan man lage opp en stor porsjon pasta carbonara f. eks å fryse ned ? Eller vil ikke denne pastaen tåle det?


#68

rut311 sa for siden:

Jeg har hvertfall fryst ned i porsjonspakninger.


#69

langaard sa for siden:

Ja, det går helt fint. "Pastaen" beholder samme konsistens etter opptining:ja:


#70

Jabba sa for siden:

Det er jo fantastisk!!! :D


#71

Mariann S sa for siden:

Litt usikker på kva du meina her... om du meina å fryse båndspaghettien åleine (eller i plater), går det heilt fint.
Men om du meina å lage pasta carbonara som en ferdig rett, og fryse...
då er eg litt meir usikker. For måten å varme opp denne pastaen er nettopp i sausen om serveres til.
Men prøv deg fram, og gi gjerne tilbakemelding :)


#72

Lunacy sa for siden:

Lagde dette i dag, utrolig godt. Gjør middagene fremover "litt" lettere :)


#73

Jabba sa for siden:

Har også laget med hell.....med måtte spe ut oppskrifta en hel del da det ble en stor klump (for mye fiberhusk). Hadde med skinke og ostesaus den ene dagen og i dag ble det m hjemmelaget tomatsaus!
Uvant at ikke grønnsakene er erstatningen for pastaen lengre....den eneste grønnsaken jeg spiste i dag var litt rød paprika....ler
Kommer sikkert til å lage mer av dette!


#74

Thomasina sa for siden:

Tusen takk for en fin oppskrift! Dette var godt!


#75

skyric sa for siden:

Glad at så mange liker den. Den har blitt en stor hit hjemme hos oss. Speseilt lasagnen er poppis!


#76

mysil sa for siden:

Jeg prøvde denne pastaen i dag, men lurer på hvordan konsistensen egentlig skal være. Min blei litt deigete uten å være rå, nesten som for lite stekte pannekaker, veldig "slapp og dau" på en måte. Jentungen syns det var veldig godt da :)
Hvordan oppbevares pastaen best, utenom å fryse den?


#77

rut311 sa for siden:

Jeg fikk samme inntrykket, men opplevde den likevel tørr ved bruk. Vil du ha den sprø, kan du la den ligge på rist i ovnen og varme den med varmluft.


#78

mysil sa for siden:

Oki, min var fortsatt litt våt/fuktig på en måte. Prøve å steike den lengre neste gang kanskje. Har ikke varmluft, men funker kanskje likevel :)


#79

Yonah sa for siden:

Denne tråden fortjener å dyttes opp. Pastaen er perfekt til lasagne, bolognese, caronara.. Osten kan helt fint byttes ut med vanlig naturell smelteost( naturell utgave av baconost), slik som selges for 9kr boksen fra first price mm. Blir minst like god, billigere og mindre laktose.


#80

Tiki sa for siden:

Helt enig. Jeg lager lasagne med gjevne mellomrom, og har fine posjonspakker i fryseren. Bondspagettien er også super.


#81

synsegulla sa for siden:

Så spennende. Blir pasta neste uke :D


#82

Camomilla sa for siden:

Jeg har fryst denne med stort hell - legger ferdigklippet "pasta" i poser (litt løst, ikke presset sammen) og tint porsjonsvis. Funker som fjell :) Jeg bruker halv mengde fiberhusk ift. originaloppskriften - og det lønner seg også å vispe sammen etter svelling en omgang også. Ellers har jeg fått en litt tykkere røre i bunnen, og det har vært vanskelig å bre det utover. Jeg har også laget dobbel porsjon av denne pastaen fordelt på to plater. Doblet steketiden og byttet plass på platene halvveis :)


#83

Moogie sa for siden:

enda noe mer jeg MÅ bare prøve ut! Høres som en skikkelig god ide med denne type pasta :)


#84

zitapus sa for siden:

Denne bare må jeg prøve. Har skikkelig pastaabstinenser.

Blir den godkjent av familien kommer jeg til å elske deg!!


#85

Yonah sa for siden:

Som lasagne spiser hele familien denne. Mine bakeplater er litt små, så for at lasagneplatene ikke skal bli for tykke, så lager jeg av 3 egg( bare å regne om). For tykke plater liker kun jeg, men er de tynne nok merker ingen forskjellen.


#86

synsegulla sa for siden:

Mmmm. Denne falt i smak hos oss, og kommer til å bli vår faste spaghettioppskrift.


#87

zitapus sa for siden:

Hm, det svarte ikke HELT til forventningene. Men så var jeg ikke fornøyd med kjøttsausen heller, burde ha valgt en jeg faktisk hadde lyst på. Så jeg vet ikke om det var kjøttsausen eller pastaen som gjorde at jeg kun spiste til jeg ikke lenger var sulten.
Mannen syntes det var godt, lillebror ville heller ha pasta enn kjøttsaus så for han var det tydeligvis en slager, storebror sa ikke noe om den, men valgte ris (som var alt 2) til andre porsjon.

Men, hvor lenge pisker dere eggene?
Jeg pisket helt til det ble eggedosis for å få mye luft inn, men så syntes jeg at den ferdige pastaen ble litt porøs. kanskje pisket jeg for lenge?
Så tok jeg nok litt for lite fiberhusk i for den ble ikke tykk nok, så kanskje den ble litt "ødelagt" av at jeg prøvde den med 10 min mellomrom (og tok mere fiberhusk i).

Skal definitivt prøve igjen, håper det går bedre da.


#88

synsegulla sa for siden:

Jeg pisket ikke til eggedosi, bare til godt blandet. Brukte ca 1/2 dl fiberhusk. Ser noen har stekt med bakepapir oppå, det gjorde ikke jeg. Det smaker jo selvsagt ikke hvetemel av den, men jeg synes det smakte ganske nøytralt, og med min spicy saus over ble det akkurat som pasta.


#89

Momse sa for siden:

Hmmm...denne fallt dessverre ikke i smak hos meg. Syns ikke den var lik "ordentlig" pasta i det hele tatt - kanskje jeg gjorde noe galt, men tror ikke det... :confused:
Heldigvis savner jeg ikke pasta, så no big deal for min del :)

Brukte den forresten i lasagne ;)


#90

Inguz sa for siden:

Noen som har brukt denne på fast basis siden tråden var aktiv?

Prøvde meg på dette i går, og det ble godt altså - bare ikke pasta. Det ble som en mellomting av pannekake og omelett, og noe jeg helt klart kan bruke til VELDIG mye. Men pasta? Njaaaa...plater kanskje. Tenker å prøve resten i lasagne i morgen.

Men poenget mitt; jeg fulgte hovedinnlegget, selv om jeg hadde lest resten av tråden. Noen som har noen stalltips her?
Jeg banka eggene opp luftig for hånd, ikke mer. Pisker dere mye?
Får dere virkelig pastakonsistens eller er dere utrolig villige til å la det gå som pasta?


#91

Yonah sa for siden:

Et tips, denne porsjonen er litt for stor synes jeg, jeg vil ha den tynnere. Del den på to plater og ikke kjevle de helt ut, eller regn om oppskriften til 3 egg.
Å lage de tynnere har ALT å si, for tykk gir pannekakesmak, tynnere gir en basis for saus. Alene er og blir den pannekake, men jeg synes den er god med tomatsaus eller en ostesaus.


#92

Inguz sa for siden:

Takk for det, Imse.
Med tynnere, da mener du tynnere bredt utover eller mener du tynnere røre? Eller begge deler?


#93

Yonah sa for siden:

Kjevle den tynnere, slik at spaghettien ikke blir så tykk. Disse gjenbruksbakepapirene fra Clas Ohlson er geniale til dette.


#94

Camomilla sa for siden:

Helt enig med Imse - for mest mulig pastafølelse er det avgjørende at det blir så tynne plater som mulig. Men jeg er blitt så lavkarbifisert at det er dette jeg forventer når jeg skal spise pasta, så jeg bryr meg ikke om de tykkere partiene :D


#95

Inguz sa for siden:

Den var steike god å bruke som wrap, da. Smurte på Philadelphia, og la på boksskinke, vårløk og salatblader. Også majones! Mmmm, kanongodt!


#96

elikri sa for siden:

Åh denne skal jeg prøve. Tusen takk for oppskrift


#97

Zephyre sa for siden:

Jeg er helt ny på forumet her, og som lavkarbo.

Pasta Carbonara er noe vi er glad i her hjemme, så tenkt at det ville blitt ett stort savn. Men med denne oppskriften jippi

Lagde den i kveld. Gjorde noen feil, blei litt for ivrig. Men smakte på den, nammmm
Spiste 1/4 av den som den kom ut av ovnen :D

Neste gang blir den enda bedre :)


Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.