< Tilbake til oversikten

Litt økonomi

trinerenate sa for siden:

Jeg som mange andre(sikkert) har jeg ett budsjett og holde meg til. hva bruker dere (ca) på lavkarbo mat i mnd? vi er to voksne på lavkarbo og to barn med vanlig mat:confused:
tar i mot alle tips på hvordan jeg gjør dette "billigere" :D
kanskje litt om hvor det finnes billigere matvarer, som ikke er mer sokker i ?? :)

TrillTrall sa for siden:

Mat med sokker i er det vel ingen som spiser? ;) Men sukker kanskje...

Følg med i tilbudsavisene, om du ikke har uadressert reklame i postkassen så er det stadig flere av de store kjedene som legger ut tilbudsavisene sine på nettet. Benytt deg av tilbudene og fyll opp fryser og matskap.

Handle krydder, egg og grønnsaker på innvadrerbutikk om du har mulighet til det, de har ofte mye lavere priser (og større pakninger av krydder!) enn de vanlige butikkene.

Når det blir slutt på å handle sukkervarer, potet og slike ting så frigjøres jo mye penger der også. :) Alle spesialproduktene fra helsekosten (som koster en liten formue!) trenger du ikke nødvendigvis, kjøp dem dersom behovet dukker opp, ikke i tilfelle du en gang vil ha lyst til å lage noe.

haha sorry min dysleksi :D heheh..:))
jeg her sett en del på de andre trådenen, noen er litt gamle :)

Aline sa for siden:

Der jeg bor har remaene tilbud på kjøtte som snart går ut på dato. Da er det mye billig å finne :)

teleslynga sa for siden:

Tror ikke jeg bruker mer penger på mat enn jeg ville gjort ellers. Hva er det er så dyrt på lavkarbo da, blomkålen?

Carisma sa for siden:

Hva slags uvanlig mat spiser dere som ikke barna kan spise da? Om de får litt mer brød og ris/potet osv i tillegg?

Kitt sa for siden:

Gamle? Alle de jeg linket til er fra eller har innlegg fra 2011!

Gode råd går heller aldri ut på dato!;)

Malice sa for siden:

Følg med på tilbud. Planlegg innkjøpene og måltidene. Div. kjeder har forskjellige tilbud, ex helgetilbud hos kiwi, bruk butikkenes egne merker. La barna spise det samme som dere med litt potet/pasta/frukt i tillegg. Jeg bruker ikke mere nå på mat, enn før. Men jeg får mye mer mat for pengene:) Summen varierer, avogtil får jeg sparsommelige anfall, og avogtil ekstragavante, men det er fullt mulig å leve veldig billig på lavkarbo:)

Rin sa for siden:

Jeg handler jo mat bare til meg selv, og ikke for en familie, så det blir vel ikke sammenlignbart - men jeg bruker ikke mer enn maks 300 i uka på god og ordentlig mat.

Det er en lett blanding av tilbudskupp og fordyrende "ME-avgifter" (lettvint-løsninger som koster mer, men lar meg prioritere å bruke energi/styrke på andre ting). Feks har jeg i dag kjøpt 1200g kyllingfilet for 39,90 (tilbud pga nær utløpsdato - ikke noe problem med god plass i fryseren) og 500g Jacobs kyllingkraft til omtrent 50 kr, som er knalldyrt, men sparte meg for å a)tolerere sukker/maisstivelse i fond/buljongterninger eller b) slite meg ut på å først frakte hjem en hel kylling og deretter gå gjennom alt fra å tilberede den, til å koke kraften. :o Sånn er mine valg og prioriteringer.

I tillegg benytter jeg veldig flittig mine lokale tyrkersjapper/asiamarkeder for urter, grønnsaker og krydder.

Yrla sa for siden:

Unngå å handle annet enn tilbudsvarer på meny, joker, spar og ica. Jeg handler stort sett på rema 1000, der de ofte har like billig eller billigere enn tilbudsvarene andre butikker reklamerer for. På kiwi handler jeg first price kylling ,first price karbonadedeig, first price pølser til barn, first price frossen torsk, soyamelk og first price svart te til 6 kr. Tunfisk er billig om du liker det. First price har mange små løk i pose til 6 kr. På rema er ofte grønnsaker rimelig. Innvandrersjapper er også det. Det finnes first price gulost også på kiwi. På rema har de rema 1000-varer som er billige. Pølser, te, best pris på skavet reinkjøtt, gulost, karbonade m.m. På jacobs kjøper jeg valnøttolje og linfrøolje da det er billigere enn på helsekost. På iherb.com kjøper jeg mandelmel, proteinpulver, kosttilskudd m.m. Ellers handler jeg andre ting på ebay for å ha mer penger til mat.

så mange flotta svar :D
noen ikke:p jeg synes det er mye varierte priser, og bor selv langt unna noe annet enn coop prix,:) men jeg må ta en hel dag for å dra på rundtur å dra der det er billig:) her er ofre prisene 5 kroner ekstra :eek: jeg "tror" de har en utenlandsk butikk hær:) men hvis ikke får jeg ta det sammen med en trondheimstur neste gang:) åsså er det sååå ergelig når butikkene ALTID er tom for tilbudsvarer:P lavkarbo feber her også :)) dere har ikke no tips på f.eks middager, lunch som er billige da? (frokosten er som regel rester)

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.