< Tilbake til oversikten

Lavkarbo er ut! Grovkarbo er inn!

Kanutten sa for siden:

Men er ikke det omtrent det samme?? :D

Sjekk HER!

nellie sa for siden:

Det spørs vel heeeeeeeelt hva slags lavkarbo man sammenligner det med?

langaard sa for siden:

Jeg holder meg til lavkarbo jeg:p

Kanutten sa for siden:

Lavkarbo generelt vel, siden damen ikke presiserer noe mer.

nellie sa for siden:

Hva er lavkarbo generelt da?

Dolsi sa for siden:

Nei, det er vel ikke det samme. Det som her kalles grovkarbo, er vel egentlig det slankere har drevet med til alle tider, knekkebrød og annen mager mat.
Ser det står fullkornspasta og korn, og det er vel ikke akkurat hva lavkarbo går ut på. :)

nellie sa for siden:

Jeg spiser fullkornspasta, fullkornsris, fullkorn ditt, fullkorn datt. (Ikke hele tiden altså:p Kunne høres litt sånn ut nå.) Føler da jeg spiser lavkarbo likevel med mine 50-70 gram om dagen.:p

Kanutten sa for siden:

Det kan jo være Fedon og lavkarbo. Alt under 150 gram karber er jo lavkarbo.

teleslynga sa for siden:

Det såg ganske fedonsk ut. Og jeg liker Fedon, jeg. Og maten hans.

langaard sa for siden:

Jeg tåler ikke korn, så for meg er det uaktuelt:rolleyes:

Bik sa for siden:

Akkurat som om vi ikke spiser fiber på lavkarbo. Tullete innspill fra dama spør du meg.
Grovkarbo liksom....:stortsmil

Kari Marita sa for siden:

Syns egentlig dette hørtes ut som er en fin form for lavkarbo jeg. Grovkarbo ikke dumt. :)

Bik sa for siden:

Men syns jo vi spiser grovt. Jeg baker lavkarbobrød, knekkebrød og rundstykker, og de er jo fulle av fiber, og gir jevn blodsukkerstigning.
Men der er vi forskjellig og det som funker for den ene funker ikke for den andre.

Men syns hun avfeier lavkarbo som en motegreie, og at hennes opplegg er mye bedre...

TrillTrall sa for siden:

For gjennomsnittsmennesket som ikke er insulinresistent så er jo det kostholdet hun skisserer helt greit? Hvis man spiser ordentlig smør og ikke sånn lett-hjertego-dritt vel og merke. Hun er kanskje litt vel opptatt av å spise magert, men ellers er jo mye grønnsaker og rent mat og sånt bare sunt for alle. :) Man trenger jo ikke tylle i seg 4 frukter om dagen og spise 3-4 brødmåltider, men 1-2 brødmåltider (grove) og 1-2 frukter tåler faktisk de som ikke er insulinresistente eller er allergiske mot det på en eller annen måte.

Kari Marita sa for siden:

Joda mye grovt på lavkarbo, men for de som vil ha litt mer karbohydrater er jo ikke grovkarbo så dumt alternativ da. Lavkarbo er ikke et motehysteri. Hun er vel egentlig ikke så veldig for lavkarbo, men for å kutte ned på de raske karbohydratene og spise mere av de langsomme. Derfor mener vel hun at hennes opplegg er bedre. :)

Peppa Gris sa for siden:

Det samme tenkte jeg. Hørtes litt ut som hun ville være med å tjene penger med å hoste opp en "ny" diett ;)

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.