Mints sa for siden:
Som overskriften sier, er det lov å drikke te? Eller er det karbohydrater i det?
Mints sa for siden:
Som overskriften sier, er det lov å drikke te? Eller er det karbohydrater i det?
langaard sa for siden:
Kommer jo litt ann på hva slags te du drikker:) mange "pulverteer" er tilsatt sukker.
Mints sa for siden:
Ok, er denne teen lov ;)
Rin sa for siden:
Ja. :) Selv om slike teer ofte inneholder tørket frukt/bær, er det minimalt av næringsstoffer som klarer å sipe over i vannet. Så lenge du ikke spiser teen, er det helt i orden.
De du bør holde deg unna er slike bokser med "instant-te", som ricola-urteteen de har på noen matbutikker, eller lignende. Sånne blandinger består som regel av nesten bare sukker.
Malice sa for siden:
Vil tro at den teen er lov. Noen pulverteer er tilsatt sukker. Kan ikke minnes å ha lest at vanlig fruktte er tilsatt søtning:)
Mints sa for siden:
Juhuu! Nå ble jeg glad :D Står nemlig en slik pose her hjemme på kjøkkenbenken, og den lukter så SINNSYKT godt! Da skal jeg jammen lage meg en kopp :D
vimsen85 sa for siden:
Det finnes noen fruktteer som er tilsatt sukker. Blant annet en tranebærte vi hadde på en kaffe- og tebutikk jeg jobbet. Spør gjerne dersom du kjøper te i løsvekt. Da skal de kunne sjekke det.
Melusine sa for siden:
Grønn te er veldig godt, og veldig lov :)
index sa for siden:
Ja, heldigvis! Jeg har meg et par kopper grønn te hver dag på jobben, etter at jeg oppdaget den grønne har jeg knapt rørt sort te...
Grønn te sies jo også å øke forbrenningen, så dette er ren vinn-vinn!!
Mints sa for siden:
Takk for så mange flotte svar, det er så mange kunnskapsrike folk her inne på forumet :D Teen min smakte kjeeeeempegodt. Får prøve grønn te også, det tror jeg ikke jeg har smakt ;)
Melusine sa for siden:
Grønn te er supert :)
Jeg pleier å drikke kinesisk grønn te, og så har jeg oppdaget Yogi te som har flere forskjellige grønne teer. De er greie å ha med på jobben :)
Balterz sa for siden:
Jeg har blitt hekta på te siste uka!
Alltid vært glad i grønn te, men har startet å ha litt cocos olje i. Blir pigg, får ikke søt sug og ja. Pigg! =)
Brokkoli sa for siden:
Det er også verdt å tenke på at de fleste teposer inneholder 2 gram med te ;-) Det er begrenset hvor mye karbohydrater du får i deg av det.
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.