Idamortil4 sa for siden:
Tenkte jeg skulle skrive litt om mine erfaringer med lavkarbokosthold.
Min første måned på lavkarbo spiste jeg ketogent (under 15 g karb om dagen). Jeg gikk ned i vekt de første ukene, men så stabiliserte det seg. Men jeg la i hovedsak ikke om for å gå ned i vekt. Jeg har en bmi på 23. Jeg begynte å spise mer karbohydrater fordi jeg hadde så høy puls, og det hjalp ikke å ta mer magnesium og kalium. Pulsen ble mer normal da jeg la meg på rundt 50 karb om dagen.
Det er slik jeg spiser enda, mellom 50 og 70 karb om dagen tipper jeg. Jeg teller ikke lenger og det er utrolig deilig :)
Trives kjempe godt med å spise slik jeg spiser. Jeg spiser mye nøtter, frø og grønnsaker. Og litt kjøtt, smør, fløte, rømme, majones, cocosa, ost, bær og div pålegg. Bittelitt splenda, sjokolade 86 % og goji bær.
Det har vært veldig greit å kunne spise hjemmelaget lavkarbo brød, knekkebrød og frokostblanding. Jeg har blitt mer opptatt i det siste av å spise ren mat, altså ingen tilsetninger som det feks er i div. pålegg og det føles bra å vite at jeg ikke stapper kroppen full av drittstoffer.
Jeg savner egentlig ingenting i kostholdet mitt og er ikke sånn sugen på mat som jeg før var dagen lang.
Jeg har nesten helt 100% blitt kvitt voksenkvisene mine :D og stress smerter jeg har slitt mye med i ryggen er mye mye bedre. Magen min fungerer supert og det er noe jeg alltid har slitt mye med. Jeg har vel egentlig stått ganske så stille i vekt, men det er fordi jeg ikke "gidder/orker" spise så lite kcal at det går nedover heller.
I høst kjøpte jeg boka fristende lavkarbo og den har vært helt fantastisk! Lagde masse snop nå til jul og har kost meg med mye godt.
Ellers trener jeg som før nesten hver dag, lavkarbo er seriøst INGEN hindring. Og jeg kommer til å fortsette med dette kostholdet resten av livet, det er jeg ganske sikker på!
En liten solskinnshistorie fra meg :)