evaj sa for siden:
er ny her. og lurte på om jeg kan drikke light brus på denne dietten?
og kan man bruke ferdig kjøpte dressinger? som island dressingen?
evaj sa for siden:
er ny her. og lurte på om jeg kan drikke light brus på denne dietten?
og kan man bruke ferdig kjøpte dressinger? som island dressingen?
ToreH sa for siden:
Du kan vel i prinsipp spise hva du vil så lenge karbs holdes nede på det nivå du ønsker og at du må erstatte karbs med større andel fett og proteins.
Det som er typisk for lavkarbo er jo at man i mye større grad prosesserer sin egen mat selv, det gir deg en kontroll på produktet. Veldig mange på lavkarbo spiser overhodet ikke kornprodukter også, men frø i mye større grad. Selv spser jeg noe kornprodukter og det fungerer fint for meg.
Jeg drikker også light brus, da enten cola zero eller pepsi max fordi jeg liker smaken. Andre vil sikkert si at ja, det er ikke bra heller, men for meg handler det om å leve med et kosthold resten av livet, ikke bare ha en kur.
Dressing som Thousand Island på flaske har jeg sluttet med, lager egen dressing av ulike oljer, kesam, rømme etc. Da unngår du alle e-stoffene og andre lure ting de putter oppi denne thousand island dressingen.
Men, jesus, finnes det ikke noe alternativ, ja så blir det noe thousand island også, men unngår det om jeg kan. Jeg dauer jo ikke av LITT thousand island, men andre her inne må kanskje være 100% avholdende for å ikke ødelegge sin diett.....
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.