< Tilbake til oversikten

Monstersult

Okie sa for siden:

Jeg pleier ikke spise mer enn to ganger om dagen. Går lenge mellom hver måltid. Kjenner jo ikke sult på samme måte lenger og har mistenkt at jeg har spist litt lite en stund. Vekten har jo stått stille, untatt nå etter jul da jeg greide å legge på meg en kilo.

Men de siste tre dagene har jeg vært stygg sulten hele dagen. Spiser og passer på å få i meg fett, men jeg eter snart det som ikke løper fortere enn meg (ketolyse mat sef.).

Noen som kjenner igjen dette? Hva kommer det av?

smgj sa for siden:

Det kan jo hende at det er en frobrenning som er i gang? Er du varmere enn vanlig?

Kitt sa for siden:

Er nok svært mange som kjenner igjen den følelsen, ja!
Jeg tenker at det kommer av som du sier at det kan bli litt lite mat i perioder på ketolyse og at kroppen på en måte sier i fra at man må fylle på litt mer!
Verste runden jeg hadde var nemlig etter 4-5 dager med total mangel på matlyst og så brått kunne jeg spise hele døgnet uten å bli skikkelig mett!:eek:
Varte også 4-5 dager før sult/mett var som normalt igjen!

Okie sa for siden:

Takk for svar. Da får jeg bare se hvor lenge det varer. Kan ikke si jeg føler meg varmere. Blir kald når jeg går lenge uten mat. Det pluss kvalme sier meg som regel at jeg må spise. Når jeg tanker opp så blir jeg kjempe varm. Er deilig :)

Jeg har nok spist for lite i flere måneder nå. Ikke rart kroppen sier ifra kanskje.... men jeg innbilte meg at jeg ikke var mer sulten for kroppen ikke behøvde mer, men jeg har rett og slett ikke fulgt med godt nok.

Men som Kitt sier, jeg blir ikke ordentlig mett. Jeg spiser og spiser.... og for første gang siden jeg var gravid for 4 år siden... mauvla jeg smør... jepp en diger stykke...:o

Carisma sa for siden:

og det kan ikke være årsaken nå? ;)

Rin sa for siden:

Jeg spiser også som regel bare to måltider om dagen, og en tendens til å spise for lite generelt (ikke "med vilje", jeg spiser så mye jeg orker). Og så kommer sånne ulvesult-dager iblant! Pleier ikke å bekymre meg over det, bare gir kroppen den maten den spør etter, så roer det seg igjen etterhvert.

Okie sa for siden:

Nei er nok ikke gravid. ;)

Mater ovnen jeg så lenge den krever mer mat. Men er rart å være så sulten. godt det er andre som har opplevd det samme og vet hva jeg mener. Så slapper jeg av og ser det an. Fint i grunn om det betydde ting var i gang igjen. Stått stille noen måneder nå...

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.