< Tilbake til oversikten

Nistetips til nybegynner på lavkarbo!

Pauliina93 sa for siden:

Heihei, jeg begynte da på lavkarbo for første gang på mandagen, og er egentlig ganske lei allerede.. Men motivasjonen kommer vell når man ser resultater! :p

Men uansett, det største problemer mitt er: "hva skal jeg ha med meg som niste på skole/jobb?" Hva er hurtig og lett å lage på morgon? Variasjon? Noen tips? :)

Også var det noe annet jeg også lurte på.. knekkebrød er vell fyfy? Er vell egentlig ganske avhengig av mat som inneholder karbs, men har satt ett mål å holde ut i 2 mnd. Kan bli spennende å se hvordan dette går.. :lol:

Malice sa for siden:

Kan bake eget brød også, det tar fem min å røre sammen + en drøy time i ovnen. Godt er det også:) Ellers, salater i mange varianter, cottagecheese med bær og nøtter eller cottagecheese med løk og skinkebiter. Omelett, rester fra middagen ex kyllinglår. Ostogspekeskinkeruller, friske grønnsaker. Litt tyrkisk yogurt med bær/søtning.

Dietta sa for siden:

Hvis du vil ha brød, kan jeg absolutt anbefale brødet til Malice.
Det er kjempegodt :D
(Hun er sikkert for beskjeden til å linke til eget brød ;))

silia sa for siden:

Her i huset går det i Nannahs knekkebrød, med lite karber og kjempegod smak. Baker ca 1 gang i uken, og det holder til både frokost og lunch i uka. Kjemegode, med brelett og kvitost på....:)

Pauliina93 sa for siden:

:) Takk for mange tips, dette må prøves ut!!

StegforSteg sa for siden:

Hvis du har tilgang til mikro er middagsrester et sikkerstikk :)

Bønna200 sa for siden:

Også er det veldig mange gode suppeoppskrifter på forumet her. Fint å lage store posjoner og ha med på tremos:)

Ellers så er middagsrester min favoritt:D

Malice sa for siden:

Hehe, ja det stemmer nok, er nok litt sjenert på den måten...men takk for skryt :) Er jo mange brødoppskrifter her da, litt for enhver smak heldigvis :)

Kitt sa for siden:

DEt finnes også fine tråder som forteller hva folket her spiser til frokost, lunsj, kvelds eller har i matpakken. Mange gode tips å ta med seg!:)

Frokost
Lunsj
Kvelds
Min matboks feks

Livsglede sa for siden:

Lavkarbobrød med ønsket pålegg
Lavkarbo knekkebrød med ønsket pålegg
Fylte pannekaker kan fylles med det utroligtste ost, skinke salat etc.
fylte vafler sammesom pannekaker, kan gjøres klare kvelden før og legges i kjøleska
omelett kan også lages kvelden før
salater - lag en stor porsjon så har du til flere måltider
Tyrkisk yoghurt med litt stevia med vaniljesmak og noen frosne bringebær som tiner til lunsj + noen hakka valnøtter som du rører inn i yoghurten når du skal spise
Noen nøtter med litt gojibær og mørk sjokolade
Ja igrunnen kun fantasi og smak som setter grenser og oppbevaringsmuligheter. Vil anbefale deg Iherb sin matboks med kjøleelement, den har en stor boks og 2 små som alle går oppi hverandre, super til å ha med forskjellige typer mat. Kikk og les rundt på forum og blogger, masse tips å finne. Stå på du klarer dette. Viktig å finne enkel mat i starten og bygge på til mer avansert etter hvert. Masse lykke til på din lavkarbo vei:)

Mints sa for siden:

Som flere har nevnt over her, så er Nannahs knekkebrød kjempegode. Ellers så bruker jeg å ha med meg kylling-, lakse-, eller tacosalat, middagsreste eller smoothie til lunsj. Smoothien holder seg kald å god i en termokopp i flere timer ;)

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.