< Tilbake til oversikten

Eggerøregryte

HP sa for siden:

Eggerøregryte :p

Ideen har jeg fra mat & helse, men jeg har ikke spist dette siden jeg gikk på induksjonen sist...

Ok.

• Finn en ikke for stor gryte og sett den på platen
  • Skru på platen
  • Ha i smør (2-3ss)
  • Kutt opp grønnsakene du ønsker å ha i. F.eks.: Purre, vårløk, paprika, chilli, jalapeno, brokkoli, kål, det du har lyst på.
  • Miks en eggerøre av 3-4 egg sammen med 2-4 ss god olje og krydder. Cayennepepper anbefales på det sterkeste! Unngå salt, bare litt om du "må" ha det... ;)
  • Når grønnsakene er stekt sånn passe har du i eggerøren
  • Så passer du på å røre rundt til det får en passe konsistens
  • Ha på tallerken og nyt! :D
    Den er best litt fuktig!

Med denne som frokost er du klar til å møte dagen med et stort smil! :D

HP sa for siden:

Glimrende variasjon blir å tilsette reker, bacon, skinke, fisk, ost mm...

Pass på at ikke varmen blir for høy, ettersom at du vil ha i deg alt det gode fettet! :ja:

magdalena sa for siden:

Yammi HP!Dette skal jeg spise i morgen til frokost..Er nemlig helt ute på kjøret,som vanlig..:hungry: Har lagd noe lignende før også.

Nille sa for siden:

NAMNAMNAMNAM !!!:sikle:

friflex sa for siden:

Hva blir for høy varme? Har fått med meg at varmen kan gjøre om fettet til transfett, men hvor høy varme kan jeg bruke!? Er ikke noen mesterkokk akkurat, så all denne kokkeleringen på lavkarbokosthold åpner stadig nye spørsmål for min del...

Summer sa for siden:

Du må ha det på nesten laveste varme og røre hele tiden,- da går det bra. SÅ lenge det ikke blir varmet opp til over ca 130 grader, så går det fint med hvertfall oliven og raps (men jeg ville ikke hatt rapsolje i denne gryten). :) Men du må røre hele tiden,- og ja, det tar litt lengre tid enn vanlig... ;) Men egentlig så bør jo ikke eggstekes på så veldig sterk varme siden det er masse gode fettsyrer i eggeplommen :)

friflex sa for siden:

Takk! Da tenker jeg kokken skal få lære seg en ny oppskrift snarest :)

HP sa for siden:

Platene våre går fra 0 til 3, og jeg pleier å lage denne sånn rundt 1 ;)

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.