Jeg er helt ny på dette, har snust litt på lavkarbo de siste mnd, og tenkte å gjøre et forsøk nå på nyåret. Hvor mange karbohydrater er greit i løpet av en dag?? Hva kan jeg spise/ikke spise??? Funker lavkarbo brød kjøpt i butikk eller bør det bakes selv (evt. pose)??
Heisann og velkommen hit :D Lavkarbo er en paraplybetegnelse på flere forskjellige dietter/ retninger. Mitt beste råd er å finne deg en retning du vil følge, og holde deg til den. Ta deg tid til å lese ev. bok som hører til ”kuren”. Kunnskap er makt J[font=Verdana][/font] De aller fleste bøker om lavkarbo kan lånes på bibilioteket. Ved å lese og sette seg inn i det man skal gjøre, så er sjansen for å lykkes, mye større. Planlegging er viktig. Sett deg gjerne opp ukeplaner og følg de slavisk i starten. Det er viktig å lese karboinnhold på alle varer du kjøper. En pekepinn er å ikke kjøpe noe som ikke er merket. Da vet du ikke hva du får i deg. Grønnsaker er unntaket da. Det(og de aller fleste andre varer) kan du finne oversikt over her: www.matvareguiden.no Så anbefaler jeg deg å lese denne tråden: ”Til alle nybegynnere på lavkarbo” Her har ArnaKristin samlet masse nyttig info. Og denne er fin: lavkarbo på 3 minutter[font=Verdana][/font] Håper du vil trives her. Lykke til :heia:
Les linkene fra Gerd, masse informasjon og motivasjon der:)
Det er mye lettere for andre å råde en, om man har en spesifikk kostholdsfilosofi, hos deg står det egenkomponert, og da er det i utgangspunktet du som bestemmer hvor mange karbohydrater du vil legge deg på.
Selv ville jeg ikke spist butikkkjøpt lavkarbobrød, det er ikke store ekstraarbeidet å lage godt og næringsrikt brød selv som holder seg bra i en uke i kjøleskapet:)
Bare husk at de fleste karbohydratene du får i deg skal komme fra grønnsaker, husk også å få i deg masse væske.
Velkommen hit:)
Velkommen velkommen! Det viktigeste du gjør er å lese deg opp på en retning lavkarbo før du begynner, så linkene Gerd har gitt deg er Supre :ja: Lykke til!!!
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.