Restart sa for siden:
Jeg skrev akkurat et langt innlegg i journalen min, men legger det ut her også for å høre om noen tilfeldigvis har noen tanker rundt det...
Det er jo ikke mulig å være innom alles journaler. :)
"Jeg er visst i det tankefulle hjørnet i dag, og tenker litt rundt dette med nyttårsløfter og sånn...
Det er ikke så lett det der med å gjøre forandringer på enkelte plan fordi noe ligger dypt i reaksjonsmønster man har hatt i mange år...
Det ble ikke så godt forklart så jeg skal prøve å forklare litt tydeligere..
Jeg ser f.eks så mange tydelig flotte jenter her inne som holdes tilbake av en eller annen dårlig selvfølelse, og jeg vet også for min egen del at altfor mange ting begrenser seg for meg pga noen ting jeg må jobbe meg gjennom, og da er det jo ikke bare å skrive ned konkrete ønsker på en lapp.
Tingene kan godt stå der, men av og til må man kanskje finne ut av hva som holder en tilbake først, og hvorfor det har blitt sånn, før man er i stand til å komme i mål på en bedre måte fremover med de tingene man skriver på en eller annen liste.
Kanskje fortsatt litt uklart hva jeg mener..
Jeg kan prøve å forklare litt bedre med noe som gjelder meg selv...
Det er endel ting som jeg skulle ønske å gjennomføre, og jeg kan skrive flere sånne eksempler ned på en lapp som nyttårsforsetter, men selv om jeg tvinger meg til å gjennomføre dem vil jeg ikke ha den riktige følelsen rundt det før jeg har funnet ut av det som gjør at jeg synes det er vanskelig...
For å ta et banalt eksempel som forklaring...
Jeg har vært danser en periode før jeg ble syk, og har danset forestillinger foran flere hundre mennesker, men jeg klarer overhodet ikke å danse på et diskotek. :forstoikk
(Ikke i den perioden heller.)
Jeg kunne gå fra en forestilling eller tv-opptak, og møte venner ute, og det var ikke mulig for meg å kose meg avslappet på dansegulvet..:_oppgitt:
Det har nok noe med at på scenen kunne jeg representere en koreografi jeg lærte inn, og visste at jeg kunne, fordi jeg øvde til jeg visste at det var greit, men på dansegulvet var det..meg..
Pardanser, og sånne ting var ikke noe problem, men bare det å slappe av på dansegulvet gikk ikke..
Og det er et eksempel på en ting jeg veldig gjerne vil forandre.
Men det hjelper ikke at jeg bare setter det på listen med nyttårsforsetter, for jeg kan godt tvinge meg selv til det for å kunne krysse av på noe jeg har lovet, men den følelsen av å kose meg med det, være avslappet og ha det gøy med det vil ikke komme før jeg finner ut av hva det der egentlig er..
Mange sier at ting blir lettere bare man kaster seg ut i det, og jeg har prøvd, men jeg koser meg virkelig ikke med det før jeg finner ut av hva det er snakk om.. Og jeg vil så gjerne finne ut av det så jeg kan bli slutte å gå glipp av så mye.
Men det er vanskelig når nyttårsforsettene tydeligvis går på å forandre noen ting ved egen personlighet, for det kan ta litt tid å nøste opp i..
Spesielt når man ikke forstår hvorfor det har oppstått.
Men jeg vil gjøre et forsøk, så et av nyttårsforsettene blir visst:
-"Finne ut av hva som holder meg tilbake" eller noe sånn... :)
Men det kan hende jeg trenger litt tid før den kan krysses av. :)"