Er det mulig???? Fysisk mulig???
Etter ha gått ned 17 kg fant jeg ut at nå skal jeg "kose" meg i de tre juledagene. Utskeielsene siden mai har vært svært få så nå tenkte jeg at det må jo gå men OMG???
Buksene sitter faktisk mye trangere!!!! Dette er helt grusomt og jeg er kjempesint på meg selv.
Flere som har fått sjokk i disse dager eller som har ett trøstende ord?
Nei.
Stakkars deg, det er virkelig synd at du har gått opp 3 kg på like mange dager. Jeg føler virkelig med deg i denne sorgens tid. Livet er så urettferdig enkelte ganger. Mens andre kan spise hva de vil uten å legge på seg, så er det blodig urettferdig at ikke du kan det.
Kjære deg, hun ba om tilbakemelding og noen trøstens ord. Mente ikke det humoristisk, men som en liten blomst fra meg til henne i en stund hvor hun ber om trøstende ord. :confused:
Hi, hi! Du go! Jeg visste hva jeg begikk meg ut på, men ble litt sjokkert over resultatet da jeg på ingen måte stappet i meg. Snakker om dessert og ett stykke kake liksom, ikke alle sju slagene samt resten liksom. Huff...
Føler meg skikkelig usj, men det blir vel bedre. Vekta har begynt å tikke nedover og om bare denne forbaskede stormen kan gi seg slik at jeg kan komme meg på heia vil jeg være fornøyd :)
OM du skulle ha lagt på deg 3kg fett i jula måtte du ha spist 21.000 kcal mer enn du forbrente i samme periode. Og for å ha fått til det måtte du vel nesten ha spist i ett i disse tre dagene. Så ta det med ro, hoveddelen av dette er vann som forvinner i løpet av en ukes tid eller så. Husk at problemet ikke er det du spiser mellom jul og nyttår, men kostholdet mellom nyttår og jul...
har tatt ein liten ferie fra lavkarbo no i jula og fram til igår..
har lagt på meg ein del kilo eg også... :(
på lavkarbo blir eg mett, men med vanlig norsk kosthold blir eg ikkje mett..
glede meg til å gå på lavkarbo igjen og ha det bra i kroppen og med meg sjøl.. :)
Har ikke nærmet meg vekta jeg, men kjenner at også kroppen min er full av vann nå etter disse juledagene. Det er ikke spesielt behagelig altså. Fingrene er hovne og klærne er trange.
Tilbake på den smale sti, så renner det nok kjapt av igjen :)
Ikke vær sint. Nå er du en erfaring rikere og da gjør du det ikke en gang til. Karbohydratene har sugd til seg vann. Det kan du ved å være fysisk aktiv raskt kvitte deg med ved at musklne bruker sukkeret du har lagret. Mange går ned tre kg raskt ved omlegging til lavkarbo, da må også det motsatte skje ved plutselig omlegging til høykarbo. Det er nok flre enn deg som har opplevd dette i jula.Neste jul kan du planlegge ved på bake lavkarbokake og lavkarbogodis:)
Litt fett er det nok men sikkert myye vann;). Men ikke vær sint på deg selv for det er jul og du er veldig bevisst på at skaden har skjedd. Vær stolt av deg selv fordi du innser at nå er det nok. Det var den utskeielsen og fortsetter med mindre karbo og godt mot:p.
Så skal jeg love deg at innen et par uker så er du nede igjen der du var og evt lavere. Slik bruker det å være med meg.:)
Noen kg opp her også. Har ikke skeia ut med mye sukker, men jeg spiser litt frukt og krem når jeg får servert det. Også spist et par poteter. Men for min sin del så er nok kg knyttet til salt mat, men også for mye kalorier og proteiner. Er ganske sikker på at de forsvinner de 2 første dagene når jeg er tilbake på normalen!
Jeg har fått 5 kilo ekstra iløpet av julen, og merker at det er mye vann som har samlet seg opp.
Det jeg har merket er at jeg blir svimmel og ør når jeg får i meg mye karbo, nesten som om jeg har drukket alkohol. Deretter får jeg veldig vondt i hodet i ett par dager, når kroppen skal kvitte seg med karboene. Skikkelig hangover!
Det hjalp antageligvis ikke at jeg fråtset i sushi, når jeg alikevel hadde ramlet ut av ketose :D
Var veldig redd jeg også for om jeg hadde gått opp så mange kg at motivasjonen forsvant. Men utrolig nok så har jeg ikke det. Har faktisk gått ned 200 g viste vekten i dag. Jeg har spist endel lavkarbo godteri og spiste masse poteter,kålrabi,rødkål og riskrem på julaften. Jeg tør ikke fortelle hvor mange plater med Bocca som har gått med bare i denne juleuken.:p
Men 'hang over' ja...... huff våknet om natten og ikke visste verken opp eller ned. Men ga seg heldigvis fort.
Jeg gikk som sagt opp to kg på de tre juledagene. En av disse er allerede borte, den andre forsvinner nok i løpet av neste uke tenker jeg. Å stå stille to-tre uker på grunn av jula kan jeg leve med...
Hvorfor skulle det være en spøk? Hva med å holde seg unna tråder som omhandler å sprekke/ gå opp i vekt etter jula og lignende?
Siden du åpenbart ikke klarer å forstå/gjenkjenne problematikken...
Nei det var faktisk ikke en spøk og dette tar jeg som en fornærmelse. Syns du bør begynne å tenke litt over hva du skriver jeg og hvordan ting kan bli oppfattet.:mad:
Så hvis man går opp mange kg ila en periode så er det slik at da kan man like gjerne gi opp fordi osv ?
Jeg har gått opp nå siste døgnet 800 gram, men hvis det skulle gjøre noe annet enn å forsterke motivasjonen for å stå på enda hardere både i kosthold, innstilling og vilje....hvorfor er du her inne og skriver da?
Mener du seriøst at hvis du går opp 1 kilo eller 2 ila en kortere periode så mister du motivasjonen for å fortsette? Da tror jeg, og ta nå ikke dette ille opp, at du må lese mye mer om hva som påvirker og hvilke variasjoner du kan oppleve enten du velger det ene eller det andre kostholdet som slankemetode. Vekten vil uansett variere innenfor ulike variabler, det kan være hormonelle, følelsesmessige, stress, trening, vann, sykdom, etc etc som vil gi variasjoner. Det er jo totalen over tid som må være styrende. Om du går opp 2 kg ila en uke, so what? De forsvinner over et par mnd uansett, kanskje tilogmed etter en uke fordi , ja fordi de bare forsvinner bare du fortsetter å holde det du har begynt på, det som var ditt mål i utgangspunktet. Lykke til.
Det hadde vært en fordel om du kunne se dine begrensninger og forstå at de følelsesmessige mekanismene som ligger bak folks problemer med mat, det kan du ingenting om. Det er ikke noe man forstår, med mindre man har been there og done that. Forstår man ikke så lar man være å svare bullcrap. Er ikke det ganske lett å forholde seg til da?
:)Godt nyttår.. Jeg forstår følelsen din.. med mye økning på kort tid.. Men som mange skriver.. det er vann.. og vil forsvinne igjen.. Du skal vite at du ikke er alene. Jeg gikk opp 3,9 på en uke.. har veiedag i morgen ..og har vel øka vekta enda mer..frykter det værste..
Uansett, jeg angrer ikke på snop og god mat i juletida..Det smakte bare himmelsk godt.. Men nå er jeg klar for ny dyst.. kun lavkarbo framover..
Tvi..tvi for deg..meg.. og alle andre.. Jeg heier på oss..:heia::heia::heia:
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.