< Tilbake til oversikten

Organisert?

magdalena sa for siden:

Hvordan er det med dere? Er dere organisert i noe?Hvorfor er det egentlig så viktig å organisere seg?Står vi på bar bakke,vi som ikke er det?Jeg er blitt så mange ganger anbefalt å organisere meg i HK,men har jeg råd til det?De trekker jo en viss prosent av lønna di per måned..Vil jeg ha noe utbytte av å være med i HK?

Albertine sa for siden:

Jeg er organisert. Det er helt naturlig for meg. De trekker en del av lønna di ja, men det er bare noen hundre kroner. Du får også fratrekk på skatten av det.

guro sa for siden:

Jeg er organisert. Til gang på kurs, juridisk hjelp om en skulle trenge det, rimligere forsikringer, lønnsstatistikker og bakgrunn forlønnsforhandlinger, faglig nettverk. Blant annet. Synes det er en grei forsikring, om det skulle opp stå problemer. Fagforeningene jobber gjennom mange bra tiltak, greit å støtte arbeidet litt også synes jeg.

magdalena sa for siden:

Vi har jo litt problemer på jobben,og vi som kom sist inn er ikke organisert.Det handler mye om matpauser og sjefens bruk av vikarer framfor å spørre de som faktisk allerede jobber der og vil jobbe mer.At vi ikke kan forlate arbeidsplassen og alikevel blir vi trekt i lønn,noe arbeidsmiljøloven sier ikke er lov.Kan man ikke forlate arbeidsplassen eller sitte pausen uavbrutt,da skal en heller ikke bli trukket i lønn.Jeg må vel bare gjøre det jeg også,billige forsikringer har jeg hørt om,og det er jo en fordel det!Hva er dere organisert i da?

Muskat sa for siden:

Jeg er organisert. Se alt over. Og i fjor gikk jeg opp tre lønnstrinn etter forhandlingene. Dekker kontigenten for en stund det.

Muskat

magdalena sa for siden:

Har trykket send nå på innmeldingsskjemaet..Har vel råd til det.:p

Albertine sa for siden:

Du har råd til det. Godene veier opp for de ekstra hundrelappene.

Nille sa for siden:

Jeg er organisert og om jeg ikke betaler med glede var jeg glad for å være origanisert med tanke på kuttingen vi har hatt på jobben. Foreningen ble overkjørt, men fikk allikevel en del krav igjennom. Godt å vite at en har en forening i ryggen med bl.a. juridisk hjelp om noe skulle skje...:)

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.