Må berre skryte litt av meg sjølv. i desember 2009 viste vekta 131 kg. etter det vog eg meg ikkje på lenge. men starta då å spise lavkalori. uten noko særleg suksse. det resulterte i sult nesten døgnet rundt og mykje overspising når eg sprakk. 20.12.2010 viste vekte 121,9 kg. 1/1-2011 begynte eg "over natta" på lavkarbo, med ketose som retning. 20.12.2011 viste vekta 89,3 :) meir enn 50 cm er forsvunne rundt midja. fordi om vekta viser 89,3 kg så ser eg ganske så slank ut. eg e 171 høg så har fortsatt høg bmi. Håper eg klarer 79 kg som eg har satt meg som mål i løpet av 2012 :)
dei 3 første måneden på lavkarbo så var eg ganske streng. vegde all mat og holdt meg på 15 g med karbo. Auka deretter litt og litt opp. I dag ligg eg på ca 25 g med kh og er i ketose og cm forsvinner. Kg forsvinner ikkje så fort men det vises veke for veke at eg minker i cm :)
gjennom 2011 så har eg kun hatt 3 dager med litt meir kh enn eg normalt har. det var i bryllupet mitt :) så det var litt planlagt, sjølv om eg la det heilt til rette for at eg kunne spise heilt streng lavkarbo.
2011 har vert eit fantastisk år kostholdsmesig og helsemesig. Eg e i ganske god form og :)
mannen min har gått ned mellom 30 og 40kg på lavkarbo han og så her i huset har det forsvunne ganske mange kg og cm i løpet av 2011 :D
For henne ja, siden hun ikke klarte styre seg og sprakk hele veien. Jeg har gått på lavkalori og det fungerte like bra som lavkarbo, man må bare holde seg til planen man har lagt.
Så for noen er lavkalori veien, mens for andre er lavkarbo veien. ;)
Tjas, jeg var nå aldri sulten på lavkalori jeg da. Sørget bare for at inntaket var mindre enn uttaket. Trente jeg mye, så pøste jeg på med kalorier og mat og omvendt i perioder med mindre trening. Men brukte veldig lang tid på å gå ned da.
Brukte vel ca 6-7-8 mnd eller noe sånt på ca 9-10kg.
Men var aldri sulten, ikke noe mer enn jeg er nå på lavkarbo. Så det der kan helt sikkert variere fra person til person.
men jeg vil nå egentlig også tilføye at å slanke seg med GR eller noe slikt fordrer mye trening i tillegg. Å bare gå på lavkalori uten å bevege seg, kan nok fortone seg som noe slitsomt ja.
Hvorfor himler du med øynene? Tror du har misforstått noe med lavkalori jeg.
Hvis du ikke trener så må du gå på mye, mye mindre kalorier enn meg for å gå ned i vekt. Trener du veldig mye, så må nødvendigvis du ha mye mer kalorier for ikke å bli syk av all treningen.
Fremdeles lavkalori vettu fordi uttaket er vesentlig større enn inntaket idh å gå ned i vekt.
Lavkalori for deg kan jo være 1000 kcal pr dag for å slanke deg. For meg med 5-6 treningsøkter i uka og 40-50km løping totalt så må jeg kanskje ha 3-4000 kcal og fremdeles gå ned like mye som du gjør. Normalt ville jeg kanskje hatt 4-5000 kcal (og det er jævlig mye mat...) for å være stabil mht treningsmengde.
;)
Så utrolig bra jobba. Jeg er imponert! Det er derimot skuffende at folk skal begynne å kverulere med hverandre inne i noen andres gladtråd. Hvis dere er uenige så lag da en egen tråd om det, ikke ødelegg stemningen i denne fine tråden!
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.