< Tilbake til oversikten

Januar 2012-start!

Blomsterkrans sa for siden:

Hei
Jeg skal starte på ketolyse i løpet av januar 2012. Dette blir min første gang og jeg er helt ny i forumet. Er det noen som kan fortelle meg hva jeg burde spise og hvordan jeg skal gjøre dette? Har prøvd å lese litt, men er helt grønn :) jeg har som mål å gå ned 15-20 kilo, men ikke nødvendigvis alt på dette kuren.

Cathinca sa for siden:

Samme her, eller jeg startet i går. Men føler meg helt på jordet!! hehe

Sliter veldig med å få i meg fett... Føler det er helt feil å dytte i meg masse fet mat! Men men... Går mye i egg og stekte grønnsaker foreløpig.

Gerd sa for siden:

Hei og velkommen :D

Her kan du lese om ketolysekuren: www.ketolyse.no
Og bestille det du trenger til å starte.
Anbefaler virkelig å lese boka, da den inneholder reglene for best effekt av kuren, samt oppskrifter og menyforslag, masse råd og tips :)
Boka kan også lånes på bibiliotek.

Ellers så er dette er par tråder som er verdt å lese:
”Til alle nybegynnere på lavkarbo”

lavkarbo på 3 minutter

Lykke til :)

Bik sa for siden:

Det er nok fordi vi har fra tidligere kostholdsråd, litt fettskrekk :eek:
Men fett er viktig for at kroppen skal ha noe å forbrenne når den ikke får karbohydrater.

langaard sa for siden:

:ja:

Cathinca sa for siden:

Ja jeg har nok litt fettskrekk. Men fått noen tips nå. Dagen i dag har ikke vært så lett, hatt lyst på det meste :o Men gått ned 1,5 kg... skal prøve å vente med å veie meg nå, la det gå en uke :)

Kjøpt keto-stix så jeg vet jeg er i ketose :D

St. Cecilie sa for siden:

Jeg starter også nå de nærmeste dagene. Har gått ned tidligere på ketolyse, så jeg gleder meg til å komme i gang igjen. Jeg har nemlig en stor gulrot - i april skal jeg til NYC!

nisse sa for siden:

hei, jeg skal til Asia i begynnelse av april. Greit å ikke se ut som en hval på stranden. he he. Lykke til alle sammen. Dette klarer vi!

Ååå, gøy! Skal du til ett land eller skal du reise rundt? :)

plast sa for siden:

Prøver meg enda en gang etter at diverse omstendigheter førte til avbrudd i høst. Men venter til tirsdag, så slipper jeg å kaste noe mat. Har ikke noe definitivt mål, vil bare rett og slett ned til en vekt jeg trives med - om det er 10 eller 30 kilo ned aner jeg ikke.

tvilingmamma sa for siden:

Jeg har kastet meg over ketolysekuren igjen! Gikk ned 15 kilo fett for ca 4 år siden, og fra en st 44 til 36! Det var tider det... Hahaha!

Ja detta fettet... Uten fett går vi ikke ned i vekt like kjapt folkens!
Idag har jeg spist bacon 2 ganger, brut baconfett til å steke omeletten min i...spist fettranden på biffen min, dampet blomkål i fett og hatt fløtest over.

Hvis vi gir hverandre tips til mat med fett så blir det sikkert lettere!

Hvordan får man en sånn vekt viser??

Min gulerot: bukplastikk!

silje21 sa for siden:

Vil gjerne også hoppe på denne tråden her. imorgen begynner jeg på nytt, på ketolyse. må vente til 16.jan for å kjøpe ketolyse-vitaminene som anbefaldes, da man er lettere blakk fram til da.
Mitt største problem er ikke fettet, det trives jeg godt med. Mitt problem er å drikke Nok vann, og bruke godt med grønnsaker. jeg liker brokkoli godt, men er redd for at jeg skal gå lei av det. blomkål er ok, er ikke vondt, men ingen favoritt /eller bær. Men jeg har lyst å lære meg å like det mere hehe :)
Uansett mitt mål er 30 kilo ned, veier vel godt over 90+ nå, mere sannsynlig 95kg igjen, og vil ned til 65kg. Jeg er 21 år, og er ca 166cm høy, og jeg er Drittlei av å være stor!
hoi, ble mye dette, men sammen skal vi klare å nå målene våre :)!

Fru Steiro sa for siden:

Eg vil og vera med her!!! :)) Er 33 år gammel.. Gift og har 3 jenter(ei bonusjenta) Har vært "stor" i 4 år nå.. Før det va eg ei tynn flis på 50 kg. Har gått opp over 40 kg og kjenner at nå e eg lei!! Har prøvd meg litt på dette før men ble vanskelig med en mann som er veldig glad i husmanns kost.. Men nå e han og med så tror det blir "enklere" :)
Målet mitt er å gå ned til ei vekt eg trives med og ikkje minst at det ska bli lettere å bevege seg.. Så starte med delmål på 10 kg!!!

Det vanskeligste for meg blir ingen cola eller sjokolade.. Men dette ska eg klara!!
Glede meg te å føle meg like flott som min mann seie at eg e!!!

Lykke te alle usammen :):)

swirre sa for siden:

Heia!!
Eg er og med!!!
Var kjempe flink fra 21. August til og med september og gikk ned 6 kg då, fra september frem til nå har eg levd på lavkarbo, men ikkje ketogen kost og har kunn gått ned 2 kg til, men, 8 kg siden slutten av august er bra det syns eg!

Nå vil eg ned fem nye innen utgangen av februar, og håper at eg klarer det.
Min gulerot er at eg gjerne vil ha barn nr to, men har bestemt meg for at eg ikkje skal bli gravid igjenn før eg er maximum 80 kg.

Min trivsels vekt er 75 kg, og akkurat nå veger jeg 88 kg.
Når eg blei gravid forrige gang veide eg 85 kg (slutta å røyke ett år før graviditet, versegod 10 kg:)), og var 106 kg ved fødsel noe som egentlig ikke er så gale, men etter fødselen har eg ikkje gått ned meir enn 10 kg, og levd fett på "høy karbo" og lite bevegelse i permisjonen. Nå er det slutt, har begynt å jogge to ganger i uka, ikke langt, men minimum 15 min.

Min største utfordring er uten tvil å spise nokk grønnsaker.

Skalvi lage mål og veie tråder for januar starterer 2012??!!

Mvh

Siri

langaard sa for siden:

Ønsker deg masse lykke til:heia::heia:

Censone sa for siden:

:))) artig å se at vi har samme gulerot :)) stå på lykke til!

svingstangdeluxe sa for siden:

Eg er også med i denne klubben.
Skal ca 10 kg ned, men jubler nok høgt etter fem. Begynte i midten av desember og greidde jula fint, men ein glipp rundt nyttårsafta. Er fint inne i ketosen igjen no... så eg lata som det ikkje skjedde ;)
Tickeren min viser 1,7 kg nedgang. Det var på ein heldig dag, tydligvis :(.
Les og lærer stadig vekk.
Vil under 70 kg kjapt!!! (det er kun to kg) og håper at det skal gå innan 3-4 veker..
Har også kasta meg inn i januartreningstråden :-)
Eg og syns det er rart å knalle i seg masse fett, men godt er det... Blir veldig spennande å sjå resultata.

NinaOp sa for siden:

Jeg også er med!! Gikk ned 15 kg for to år siden på ketolyse, hadde så en pause hvor desverre gikk opp igjen iallefall 10 av dem.. :o

Nå er motet stort og både jeg og sambo har startet opp i dag.
Jeg går for 10-15 kg nedgang, har nemlig kjøpt meg en så fin-fin kjole som jeg snart må inn i:p

Lykke til alle dere andre!:goodluck:

Min første veiing var i går, og den viste ned 1,2kg. Er sånn passe fornøyd, tenker at jeg kunne ikke forvente meg like mye som første gangen jeg var på ketolyse (gikk da ned 2.5kg første uka) ettersom jeg har levd stort sett på lavkarbo en lang stund.

Vatti sa for siden:

Kan jeg også være med dere?

Starter i dag. Har forsøkt ketolyse en gang før og gikk da ned ca. 8 kg så lett som bare det. Har forsøkt et par ganger i ettertid, men har ikke klart å gjennomføre. Dette må bli siste forsøket. Nå har jeg vært for stor i 4 år, og har klaget og sutret over vekt og fasong like lenge. Det er jo helt tullete. Istedetfor å bare ta meg sammen og slanke meg - det tar jo tross alt bare noen få måneder - så går jeg og sutrer og mistrives i årevis.

Well, jeg har EN bukse som passer. Før eller siden blir den utslitt og da bør jeg ha gått såpass ned i vekt at jeg kommer inn i noen av de andre buksene mine.

Veier 83,1 kg i dag. Istedetfor å si at jeg skal slanke meg 23,1 kg (som er planen/ønsket) så setter jeg meg som mål å veie 75 kg innen utgangen av mars. Det burde kunne gå. Tror det er smartere med delmål.

Det vanskeligste er å komme igang..... men det er NÅ ELLER ALDRI!!!!

NinaOp sa for siden:

Hei gjengen!

Tredje dagen etter oppstart, og var i ketose i går kveld:D Drikker vann til den store gullmedaljen, og flyr på do like mye..
Spiser godt og variert, gode grønnsaker til middag, kjøtt stekt i olje\smør, fløtesauser og deilige omeletter til lunsj.
Begynner å kjenne den karakteristiske "ketosesmaken" i munnen:blinke:, men ellers er formen god. Ikke savner jeg junk og godis så mye heller. Er jo stort sett mett hele tiden, så det behovet er ikke så stort.
Jammen meg heiv jeg meg i veien på trening i går også, godt å starte opp igjen etter jul. Har ikke vært der siden tidlig desember:o
Så får vi bare håpe at det bærer frukter, jeg har jo kjøpt meg en fantastisk kjole jeg skal inn til ett bryllup første helga i februar...:p Hvis ikke, finnes det alskens fine ting i hold-in avdelingen!!:D

lura sa for siden:

Slenger meg med her jeg:)har tidligere spist lavkarbo mat med vektnedgang på nesten 20 kg!Men det var den gang,har nå gått opp dem 20 pluss litt til:(Så nå er det strenge bud her hjemme,ingen keiko på stranda i syden til sommeren:)Er på min 3 dag idag,vært en tur på vekta etterfulgt av noen tårer.Så veiing for meg skjer ikke med dem første ukene tror jeg..

swirre sa for siden:

Stor klem kommer i din retning, kjenner så alt for godt den følelsen! :klem:

swirre sa for siden:

Er i ketose etter to dager med ketogen diett! Det er jo noe å rope hurra for:) ikke formye hodeværk heller!

RML sa for siden:

Hei!

Jeg melder meg også gjerne med i klubben :)
Har vært i ketose før,men den gang i et annet vektreduksjonsprogram. Gikk den gang ned 11 Kg. Men kiloene har desverre kommet på igjen... :(
Dette er første gang jeg er i ketose på lavkarbo..og jeg er ganske fersk på dette med lavkarbomat. Er også usikker på om jeg spiser riktig. Kjøpte meg keto stix i forgårs,og testet en. Ble positivt overrasket over at den faktisk ble lilla :) Jeg har kun holdt meg til rent kjøtt av svin,kylling og okse,smør,majones,egg,bacon,salat,grønnsaker osv.. Tviler på at jeg får i meg nok grønnsaker,men prøver litt hver dag. Prøver også og drikke mye vann,litt funlight saft og iste,samt en eller to kopper te for dagen.
Har faktisk IKKE gått på vekta enda :P Men etter snart en uke siden dag 1,begynner det og friste. :) Hadde hodepine de to første dagene.. Før var jeg ofte trøtt og sov gjerne på dagen. Nå er energien på go vei tilbake merker jeg, og det etter bare 5 dager :D Til nå så går det overraskende bra,men kjenner søtsuget til tider.. Savner sjokoladen!!!

Ok de harde fakta:
Startvekt 19.des 73,4
I dag 71,0
Har vert i ketose med et "utfall" rundt nyttårsafta :rolleyes:
Delmål sjå 60-tallet innan utgangen av januar altså ett kg på 14 dager.
Mål 65 kg før sommaren :D

plast sa for siden:

Dette er jo bare nydelig, da jeg gikk på vekta 1. nyttårsdag, viste den 135,2 kilo, i dag morges viste den 130,5. Fortsetter det slik er jeg jo borte i løpet av året!

Har ikke satt meg noe definitivt mål, men siden jeg er 198 høy og har ganske kraftig kroppsbygging i utgangspunktet (jeg er faktisk big boned), så skal jeg være svært fornøyd om jeg kommer ned i 110 eller deromkring.

NinaOp sa for siden:

Hei igjen januar-gjengen!
Vel seks dager inn i kuren går det så det suser:D
Føler meg god og mett, har veldig lite søtsug, og det er uvant for ei som stort sett har spist sjokkis hver eneste dag..:o
vekten viste i dag -1,5, men den offisielle veienga er mandag, så jeg får vente til da med det endelige resultatet.
Ha en god helg alle sammen, og kos dere med noe lavkarbo-digg mat!
Klem fra Nina

swirre sa for siden:

så flinke dokker e Svingstangdeluxe, plast og Ninaop!!!!

MonaLita sa for siden:

Gikk ned 18 kg på ketogen diett fra okt '10 til feb '11. Så gikk jeg lei, og på en smell i samme slengen. Har spist HØYkarbo i nesten ett år, og 10 kg har kommet på igjen -nå måtte noe gjøres.

Startet på ketogent igjen tirsdag (ettermiddag - hadde 3 hveteboller til frokost....)
I ketose onsdag ettemiddag oooog
i dag viste vekta 1,8 kg mindre. HURRA!

:D

NinaOp sa for siden:

Hurra, veide meg i dag tidlig og vekten viste -2,3! :heia:Er kjempefornøyd med det så langt, det er jo nå det begynner, etter at alt vannet er borte:)
Julebord\årsfest til helgen, det blir jo en utfordring i forhold til at det er en fast meny, men da får jeg bare spise det jeg kan og la resten være. Enkelt og greit.
Ha en flott dag alle sammen!

langaard sa for siden:

Gratulerer med nedgang! Ha en flott dag du også:)

MoaMoa sa for siden:

Kan jeg hoppe på her? Startet også på ketolyse rett etter nyttår. veide da 95-96 kg. Nå er jeg nede i 91 kg, Men nå har vekta stått bom stille i 14 dager, får tro det løsner snart !! Var på ketolyse for første gang for 3 år siden og gikk da ned nesten 20 kg på 3 mnd. Helt rått!! Effekten har ikke vært like stor i senere tid, men har vent meg til tanken på at det kan ta tid (....tror jeg... ;O)...)Fint hvis vi kan dele gode og emkle mattips :O)

nisse sa for siden:

Hei, jeg er med men falt av for noen dager siden. mange eksamer... det står ketolyse men skal prøve noe nytt. jeg skal gå på pulver + middag i 10 dager og lav kcal etterpå. kommer nok tilbake til ketolyse etter hvert. ketolyse fungerer men jeg har behov for å finne på noe annent for en stund. kan jeg fortsatt henge her sammen med dere? :D

swirre sa for siden:

Heia! Håper alle har hatt en deilig helg! Tidligere har jeg veid meg morgen og kveld, og dag er det to uker siden jeg veide meg sist, den første uken var dårlig ,og denne siste har vært kjempe bra . men akkurat nå begynner jeg å grue meg til å veie meg siden ikke har hatt kontroll på vekta de siste ukene .. lurer på om jeg skal droppe å veie meg den neste uka også, så kanskje jeg får meg en positiv overraskelse !?!

jlaa sa for siden:

Hei :)
Henger meg på her jeg også !!
Gleder meg til å starte i morgen :D
Har i noen uker nå prøvd vanlig lavkarbo og trenet masse men bare gått opp i vekt, men det har vel sikkert med at jeg har sluttet å amme og i tillegg har lavt stoffskifte, så nå er jeg lei! Trenger en "fast" diett å følge. Og denne gangen skal det gå bra!! Jeg har truuuua :D Heldigvis gjør mannen min det sammens med meg så da er det litt lettere. Drømmen er minst 20 kg ned. Da er jeg der jeg veide før jeg fødte mine 3 fantastiske barn :D
Lykke til alle sammen!!!

jlaa sa for siden:

Noen som kan hjelpe meg med denne weight thicker?? Jeg fikk laget den, men vet ikke hvordan jeg får den med hit, hehe :) Prøvde også søke her inne men det hjalp ikke..

Bestemor Duck sa for siden:

Jeg slenger meg med dere, og starter opp på ny frisk nå i januar 2012 etter et par år på karbo-kjøret. Vekten er altfor høy - 74 kg - målet er å gå ned 10 kilo til sommerferien.

Røsslyng sa for siden:

Jeg henger meg også på her, om det er greit? Har bestillt boka, men ikke fått den ennå, så jeg sniker bare litt her imens ;)

Rebeldama sa for siden:

Jeg vil også være med :dulte:

Nå skal kiloene bort.. :boxing: Hadde en "innkjøringsuke" forrige uke. Den brukte jeg klokt til å lese meg opp på lavkarbo, sortere ut i skapet, gjøre litt innkjøp etc.. Har ikke (bevisst) gått på lavkarbo før, men for en 10 år siden gikk jeg drastisk ned i vekt på noen få korte måneder. De kiloene er tilbake, men når jeg har tenkt og tenkt og tenkt på hva jeg spiste den gangen.. Så var det lavkarbomat (og det før ordet "Lavkarbo" fantes).
Denne gangen er jeg meget målbevisst.. Jeg gikk ikke ned noe i kilo i innkjøringsuken, men omkretsen min har minket to beltehakk :) Der var det nok mye vann som forsvant ut av legemet tenker jeg..
Investerte også i Ketostix: Fredag var den gul/rosa.. Lørdag var den dyp rosa og igår viste den meg en vakker lillafarge. :cool:
Jo.. en ting til.. Jeg merker det her med økt energi!! For DET har jeg hatt i helgen!! Har hatt nesten vårrengjøringen, for når man får SLIK energi så tør man ikke annet enn å ta et tak i hjemmet.. For normalt sett så vet man jo aldri hvor kortvarig den gleden av økt energi varer hehe

1979 sa for siden:

Heia.
Jeg henger med med her jeg også.
Veide meg i dag, 73 kg, skal ned til 58 kg.
Dette skal skje innen 01.06.12, og det skal jeg klare!!!

lura sa for siden:

Hei alle sammen!Skreiv for en stund siden at jeg ikke skulle veie meg på en stund,men nå har jeg da altså vært på vekta.To uker har gått å vekta viser -4 kg:)Det går hvertfall riktig vei,nedover:)

Så flinke me er. Det går rett vei her også. 70.2 no. Har som målå sjå 60-tallet før februar.Det skal jo gå fint. Les bok og et i veg. God og mett og inne i forskningsfase for å greie å lage litt meir variert mat... Blir litt masse broccoli-kjøtt-fløte osv. Takk og lov for oppskriftforum
. Nanna's knekkebrød var en åpenbaring. Merker og at treninga begynner å gi resultat. Kjenner antydning til kondisjon.
Jippi!!!

Nelletine sa for siden:

Kan jeg og hive meg med her? :o
Startet for fire dager siden, og har allerede gått ned 3 cm rundt midja :D Hurra! Dette funker! Men veie meg, det tør jeg ikke..enda.. hehe!
Må si man kjenner det på energinivået også. Har ikke hatt så stor trang til å vaske og lage orden i "sysakene" på lang lang tid..!:) (Til stor glede for samboer)

Og gratulerer så mye til lura og svingstangdeluxe! Håper jeg kan være like flink!

KetoseBaronen sa for siden:

Slenger meg på her jeg også. Startet lavkarbo 23.1. Startvekta mi var på mandag 106,5 kg, med en høyde på 188cm, så første målsetning er å komme seg til rundt 95 kg, og nærmere 90 til sommeren.

jlaa sa for siden:

Hei :)

Jeg lånte min på biblioteket :) Gratis :) Kan være en ide om det tar lang tid før du får den :)

Iseliin90 sa for siden:

Hei, hiver meg på her jeg også :-)
Startet med lavkarbo for bare 3 dager siden og har utrolig nok gått ned 3 kg.. :D
Begynner på ketolyse enten neste uke eller uka etter, må bare lese ferdig boka "slank med ketolysekuren", skaffe alle vitaminer og sikre meg oppskrifte på variert mat :-)) Vanskelig og sette seg inn i alt, men det blir da vell tenker jeg :)

Lurer litt på en ting som jeg ikke helt finner et svar på. Noen som vet hvordan man skal klare og følge når det gjelder veiing av maten som blir spist og hvor mye karb. man får i seg. Står jo som regel at det er så og så mye karb. per 100g, men jeg har ikke en vekt og bruke til dette :-o

LindaM sa for siden:

Jeg vil gjerne følge tråden. Starter opp etter jeg skaffer meg vekt. Er over 120 kg. 163 cm høy og i midten av 50-årene. Vil ha livet mitt tilbake!! Over 40 kg har sneket seg på under siste 10 år etter jeg fikk ryggproblemer og ble mindre aktiv. Har også problemer med blæra og plages av ødemer, spes føttene. Nå vil jeg gjøre noe for å bedre helse og livskvaliteten min. Dette vil jeg klare, og er sta. Så i morgen må jeg våge meg på vekta Håper noen etter dette kan hjelpe med hvordan jeg kan skaffe ticker factory.

langaard sa for siden:

Ønsker deg masse lykke til:heia:

NinaOp sa for siden:

Da er det klart for en liten oppdatering!
Klarer meg fint, spiser veldig mye god middag, men har hatt veldig lite matlyst en periode nå.. Da går det desverre ut over lunsjen.. Prøver å få i meg noe hver dag, begynner dagen med en liten neve mandler bare for å ha noe i magen, så gjerne litt cottage cheese, en liten kotelett eller noe annet som frister. Denne uken har det desverre gått hardt utover Atkins-bar hyllen i butikken på senteret jeg jobber, men jeg fant ut at det var bedre enn ingenting.
Moralen er bedre rutiner neste uke, så jeg er sikret å få i meg god, sunn mat. Har hatt en vektnedgang på 4,1 kg, noe jeg er kjempefornøyd med. Tidligere har jeg stått litt fast på dette tidspunktet i kuren, men så har det plutselig løsnet igjen.
Merker lite til "plagene" ved ketose, har igrunn følt meg veldig bra, selv med cold turkey sjokkis slutt.
Håper jeg klarer å få trent mer neste uke, har vært slapp uken som har vært nå.
Med det ønsker jeg dere alle en riktig god helg, og velkommen til dere nye:)
Klem fra Nina

:D andre gang eg er innom utan å nevne vekt (gruer meg...seinere i veka), men er enormt imponert over alle andre her. Det motiverer.
Er av den gjengen som skal ned ca 10 kg (7-8 er bra også, men ti før juli ein gong). Ser andre har mykje raskare nedgang en meg.
Vedr ticker - det fins ein tråd med utførlig bruksanvisning ein eller anna plass (søk på ticker, kanskje?)

lura sa for siden:

Hei,hei.Har idag vært på vekta igjen,og alt er bare velstand:)gått ned 1,7 kg siden sist mandag:):)Tilsammen 5,7 kg på 3 uker:)

Røsslyng sa for siden:

Første uka med ketolyse er over og jeg har gått ned 3,5 kilo, samt gått inn 16 cm totalt!! :)

300gr ned.. Akkurat det eg trong for å sjå 69.9 tallet:D
Ikkje akkurat noko voldsom nedgang.. men første delmål er nådd.

NinaOp sa for siden:

Kjempebra folkens! :heia: Flott å se at alle sammen står på og får resultater.
Selv har jeg også fått gode resultater, men denne uka teller ikke helt pga disse kvinnelige greiene som dukker opp en gang i mnd :p Gidder ikke engang veie meg, er oppblåst og pløsete, det føles iallefall slik! Kanskje jeg får meg en hyggelig overraskelse neste uke;)
Keep up the good work folkens og :heia: oss!!

nisse sa for siden:

Hei, jeg er fortsatt på lavkalori men skal tilbake på lavkarbo snart. jeg leser det dere skriver og må bare si at dere er flinke :D
Min status er 2,5 kg på 2 uker ;)

lura sa for siden:

oppdatering..Gikk på en planlagt sprekk i helga,gikk da såklart opp!Regner med at dette stort sett er vann:)hehe:) Hentet meg inn igjen igår mandag,er sulten men gir seg vel imorgen.Derfor kommer det ingen oppdatering da det gjelder vekt nedgang denne uken.Kommer sterkere tilbake neste mandag med forhåpentligvis en god nyhet:)

Wohoo. Ned 800g på ei tullete veke m hotell og lite trening. Denne veka blir det andre boller!!

Heidi2012 sa for siden:

Hei:)
Slenger meg på jeg også:)
Startet 1.1.2012. Datoen alle fraråder:) har tre tette gutter som har gitt meg ekstra vekkt. Startet på 73,5 kilo den 1.1, og er nå nede i 55,3 kilo. Så er strålende fornøyd:) de siste ukene har vært vanskelige, og jeg har spist litt karbo mat. Men får så innmari dårlig samvittighet, og blir uvel i kroppen. Så må ta lærdom av det.
Så flinke alle dere andre har vært. Denne kuren funker jo:) første gang jeg er på ketose, har heller aldri prøvd noe lignende.
Må bli flinkere til og trene da. Står kunn med rokkering, og det hjelper lite på kondisen....

plast sa for siden:

Må si jeg holdt på å gi opp for et par uker siden, gikk jo ikke ned, men nå, plutselig, har det rast ned, nesten fortere enn det som er godt, tror jeg. Men når jeg kjenner etter, jeg er jo ikke sulten utenom måltidene lenger, og da er det jo ingen grunn til å småspise...

Heidi2012 sa for siden:

Mente at nåværende vekt er: 65,3 kilo, ikke 55,3 kilo:):)

lura sa for siden:

Da har jeg vært på vekta igjen siden det er veie dag.Var ikke på vekta forrige mandag siden jeg hadde en sprekk sist helg.Men har nå tilsammen gått ned 7,1 kg!:)

lura sa for siden:

Det vil da si 1,4 på to uker inkl sprekk hvor jeg gikk opp.

lura sa for siden:

ny veiedag:)1,2 ned siden forrige mandag.sammenlagt vektnedgang 8,3:)

Heidi2012 sa for siden:

Det er jo kjempe bra:) godt jobba:)
Hvor mange måltider spiser du i løpet av dagen?

Jeg startet på periodisk faste får å få litt fortgang. Men får ikke kommet meg ut av det igjen. Er ikke sulten før ti tiden.Kroppen min trenger ikke mere en to måltider tydeligvis, ig jeg tenker det kanskje er litt lite.....????
Har spist masse "dritt" mat i helgen.... Med tre syke små og godteri og is i hus, vardet vanskelig og holde seg unna. "angre angre angre" så nå er vekta oppi 65,9:( håper det forsvinner fort igjen. Også må jeg holde meg unna allt av søtnings stoffer.... Det stopper tydeligvis vektnedgang hos meg, ig gir meg lyst på mere sukke mat.....

lura sa for siden:

Hei:)Jeg spiser stort sett 4 måltider om dagen noenganger 5,kommer litt an på hva jeg har gjort på trening den dagen:)

I dag viste vekta 68,1 det er jo herlig!!!
Har vore nøye på sukkeret i form av godteri, men har nok kanskje auka karbohydratane nokon dager. Har og vore nokså nazi på brød, pasta og den andre styggedommen :D
Er ikkje like nøye på å vege og bruke diett.no lenger, men les inholdsdeklerasjoner med lupe.
Er så glaaaad!

nisse sa for siden:

hei, da er jeg tilbake på lavkarbo. begynte i går. lavkalori funker bra -4kg på 4 uker :). men har lite ork og energi i hverdagen. derfor er jeg tilbake til gode gamle lavkarbo :D. skal på tur snart. 4 uker til. da blir jeg glad for hver kg. men målet er 4-5. det burde gå. ønsker dere fin mandag

plast sa for siden:

Da var de første ti kiloene borte, nå gjenstår bare 20!

Supert alle samen. Ser mange har kjemperesultat på kort tid!!! Sjølv må eg vere litt meir tålmodig, men så lenge det er nedgang er eg storfornøyd.

lura sa for siden:

veiedag.. 1 kg ned,har da passert 9 kg!:)første delmål snart nådd,som da er 10 kg.

nisse sa for siden:

:D Så flinke dere er!

lura sa for siden:

Veiedag og vekta viser 200 gram ned..hmm:oMen,men må vel stå litt stille iblant:p

NinaOp sa for siden:

Jaja, etter en uke i Vegas, har det gått smått med vektnedgangen min.. Ikke kjempelett å leve lowcarb i ett land som serverer bare møl til enhver rett. Ga litt blaffen mens jeg var der borte i grunn og spiste det som passet der og da. Jeg drakk til og med øl!! Heldigvis fikk jeg ikke særlig oppgang, heller en stagnasjon. Har slitt litt med formen de siste dagene, uggen og fæl, og jeg har en følelse at jeg spiser for lite. Skal skjerpe meg på det. Ellers går det da sakte men sikkert nedover, -5,4 siden 9.januar. Og det med en uke i USA pluss ett bryllup hvor jeg gikk amok i kakefatet..

lura sa for siden:

Har nå bestemt meg for at jeg skal heller skal skrive hvor mye jeg veier,da dette har gått litt i surr for meg ved å skrive hvor mye jeg har gått ned hver mandag:)Har tidligere ikke ville skrive vekta mi,pga at jeg ikke har hatt noe ålreit følelse rundt det!Men nå har jeg kommer til ett punkt hvor jeg syns det er greit å faktisk si hvor mye jeg har veid å hva jeg veier nå:)Jeg har en kjempe god følelse for morgendagen,tror det har vært en kjempebra uke:)

lura sa for siden:

Veiedag..vekt da jeg startet opp var 101,3 vekt idag er 90,2:):)det er nedgang på 11,1 kg!

lura sa for siden:

1,6 kg ned siden sist mandag:)

lura sa for siden:

glemte skrive på veiedagen som da var mandag!90,1.. står litt stille nå virker det som..

MoaMoa sa for siden:

Her går det treigt for tiden, 2 kg/mnd er ikke noe jeg hopper i taket for, men det går da nedover. Litt skummelt dette når du er vant til et større vekttap, så mister du fort motivasjon når det stagnerer. MEN har gått ned fra 96 kg til 83,0 kg i dag så må vel si meg fornøyd med det. SKAL se 82 tallet i morgen, har ventet lenge på det!! :p

lura sa for siden:

En dag for sen med oppdatering,vekta har nå stoppet på 88,6.. totalt 12,7:)

swirre sa for siden:

Heia!!! Lenge siden jeg har vært her nå, har ikke tatt mål, men sist jeg var innom var jeg 88 kg, og nå er jeg nede på 86,5kg. så selv ommotivasjonen og trenigen er lav, så går det rette veien!!:)

lura sa for siden:

lenge siden jeg har skrevet her nå..går treigt for tiden..vært nede på 86,3 men har gått opp igjen..så nå står vekta på 87,3!Stort sett fornøyd,litt lei av at det har stått mye rolig.Men skal ikke klage på å ha gått ned 14 kg:D2,3 kg til neste delmål,den burde jeg klare innen utgangen av mai!Deretter er det bare å brette opp arma å gå løs på dem siste 10:D

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.