svingstangdeluxe sa for siden:
..hadde tenkt å ete den på julafta og lage den klar i dag, slik at den er ferdig. Kanskje også ha noko på lur til seinere i jula.
svingstangdeluxe sa for siden:
..hadde tenkt å ete den på julafta og lage den klar i dag, slik at den er ferdig. Kanskje også ha noko på lur til seinere i jula.
Dilly sa for siden:
For en stund siden så raspet jeg opp en kjempemengde med blomkål. Dette fordelte jeg i plastposer og la i fryseren. Etterpå var det enkelt å ta en porsjon rett fra frysen og inn i mikro. Helt ok, men det måtte brukes opp i rimelig tid, ellers ble det litt rar frysesmak på den. Jeg har ikke forsøkt å lage det ferdig først og fryse etterpå, så det vet jeg ikke noe om.
Her er bilder av blomkålrisproduksjonen min. I ettertid har jeg heller laget det på direkten.
Areola sa for siden:
Jeg ville heller bare raspet den opp (kanskje helst i morgen) og hatt den i en boks i kjøleskapet fram til lørdagen. Fryst blomkål (ihvertfall rå) smaker ikke like godt som fersk, synes jeg da :)
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.