< Tilbake til oversikten

Er endelig en ex-PepsiMaxer

Kasiopeia sa for siden:

:D:D:D

Etter to kjappe barnefødsler (kun et år mellom døtrene mine) og et vilt inntak av Pepsi Max i ca 8 år for å holde meg selv gående er jeg nå inne i min 4. mnd som total avholds.

Føler meg nesten som en ex alkoholiker og tørr ikke ta et eneste sup med den sorte heksedrikken for da er jeg redd for å bli hekta igjen. Jeg brukte PepsiMaxen som morgenkaffe, trøst, kos, oppkvikker og tørstedrikk i årevis. Etter flere omganger på ketolyse, der jeg har gått ned 10 kg maks (ønsker minst 15) skal jeg i morgen den dag begynne på ny frisk. Jeg har nå i avvenningsperioden ikke vært så nøye på karbene fordi jeg har konsentrert meg om en ting av gangen.

Det gikk faktisk veldig greit og kutte ut PepsiMaxen, men det hadde jeg aldri trodd for noen måneder siden.

Håper vekttapet går kjappere denne gang. Er 76 kg på 160 høy og tenker meg ned til 65 -- :)

En god jul til alle lavkarboer der ute!

Kasiopeia :gave:

Aline sa for siden:

Så bra!!! :heia:

Selv er jeg så heldig at jeg ikke liker brus/kullsyre, men kjenner en annen "addict" som har forsøkt å kutte ned/slutte flere ganger. Det er ikke barebare, så bra jobba :D

Modezty sa for siden:

Gratulerer! :heia:

Er en ex-PepsiMaxer selv, og har ikke drukket en eneste slurk siden august 2010. Det var ikke helt enkelt, men går helt fint nå. Men tør ikke ta sjansen på å smake brus igjen, drakk masse pepsi max tidligere - og det er litt deilig å ikke være "avhengig" av noe

Bønna200 sa for siden:

:heia:

Jeg kjenner meg akkurat igjen! Bortsett at for meg var det cola lighten...

sistegang sa for siden:

:liste: "Skammer meg",var på OBS i dag og kom hjem med 50 1 1/2 liters flasker. 10 kroner flaska. Her i huset er vi to misbrukere.:(

Aline sa for siden:

50 :eek: håper dere tåler aspartam godt :ja:

Opheliia sa for siden:

Kan jeg få? Jeg skammer meg nemlig ikke:p.

lucifine sa for siden:

Her var det cola som jeg var avhengig av. Har smakt på det et par ganger (noen slurker bare) men det smaker skikkelig ekkelt nå. Cola zero derimot smaker myye bedre så jeg prøver å begrense det sånn at jeg ikke går i den fella igjen.

Vi kunne kjøpe ti kasser om gangen vi, en til to ganger om året avhengig av om prisen (ti kr flaska er sinnsykt bra tilbud). Sist jul kjøpte vi vel ti kasser og etterat jeg sluttet å drikke cola i April/Mai så har mannen vært alene om å drikke det..og alt sammen har gått ut på dato :knegg:

Rin sa for siden:

Gratulerer! :)

Jeg klarer som regel å kutte tvert når jeg bestemmer meg for det - men siden samboern også er pepsimaxoholiker er det alltid flasker i kjøleskapet, så jeg er litt av-og-på. :o

Petra71 sa for siden:

Koser meg lett med Pepsi Max'n min jeg ja :)

langaard sa for siden:

Jeg blir tørst av cola light:p Må ha drikke masse vann etterpå:)

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.