< Tilbake til oversikten

Hva skal jeg gjøre?

Wiggo sa for siden:

Hva skal jeg gjøre for å komme i ketose igjen? Det virker som kroppen nekter og komme i tilstanden lengre. Er det noen som har noen lure knep på lager?

nellie sa for siden:

Hvordan vet du at den ikke kommer i ketose?

Wiggo sa for siden:

Ikke annet enn at det er intet utslag på ketosticen, og vekta som ikke går et gram i riktig retning... Vanvittig fustrerende.

Wiggo sa for siden:

Hmm. Kanskje jeg har funnet proglemet i nabotråden, Melk. Jeg er litt for glad i melk, gjerne vel en liter for dagen. Så jeg skal prøve å kutte kraftig ned på melkedrikkingen.

Aline sa for siden:

En liter melk er en del karber, så det spiller nok inn :)

index sa for siden:

Når kroppen er vel tilvendt til ketose skiller den vel ikke ut noe videre ketoner lenger? Dvs at du godt kan være i ketose, selv om du ikke får utslag på stixene lenger? Uansett ikke noe problem, så lenge du spiser rett tar du av. Enkelt og greit.

Gerd sa for siden:

Melk har vel ca 4,7(?)karber pr dl.... Så da er du oppi ivertfall 47 karber bare på melka. Og det er melkesukker, og da forvirrer du kroppen din til å drive blandingsforbrenning. Den vi forbrenne de raske karbene først (melkesukkeret). Og så lenge du tilfører så mye sukker, så kan du ikke regne med at kroppen kommer i ketose. :)

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.