< Tilbake til oversikten

Kvitte seg med vann

Engledans sa for siden:

Har en del vann i kroppen, tror jeg.Merker det godt på ringen.Vanligvis kan den omtrent dette av, og nå må jeg jobbe for å få den av.Hvordan kvitter en seg effektivt med vann i kroppen?

Yrla sa for siden:

Ved å drikke masse vann.Akupunktur. Lavkarbo.

Engledans sa for siden:

Lavkarbo- check:D
masse vann-kan vel bli bedre der ja....
akupunktur- usj nei....;)
ok da får jeg hive i meg vann og se om det blir bedre.

index sa for siden:

Og å spise mindre salt og sukker. Begge disse binder vann, salt er aller verst.

Engledans sa for siden:

Jeg har vært veldig forsiktig med salt etter at jeg starta med lavkarbo, spiser ikke spekemat i det hele tatt og mer sparsommelig med salt på maten. og sukker...ja det har jeg ikke spist på trekvart år:D

smgj sa for siden:

Salt kan slå begge veiene det. Det hender salt må til for å slippe vann også. (Det skal ikke være enkelt.)
Ellers binder karbohydrater vann i kroppen - og for min del - spesielt melvarer (er da intolerant).

Carisma sa for siden:

Hvorfor er det usj? For meg er akupunktur det eneste som får kroppen til å slippe vann. Kan gå ned en kilo eller to etter en behandling.

Nerthus sa for siden:

Min erfaring - masse vann - og lett gange/aktivitet :) Det kan ta en dag eller tre - men plutselig åpner krana seg gitt ;) Greit og planlegge slik at du ikke sitter i masse møter, eller ikke kan gå fra på jobb. ;)

Yrla sa for siden:

Jeg spiser masse salt og har ikke vannansamlinger. Lett aktivitet som gåturer, yoga etc tror jeg på, jeg også. Funker på meg ihvertfall, og sukker er verstingen tror jeg.

index sa for siden:

Da er du heldig! En omgang pinnekjøtt f.eks så binder jeg en liter eller to med vann på en-to-tre! Forsvinner som regel etter 2-3 dager, men det gir en merkbar jo-jo effekt...

Kanutten sa for siden:

Pass nå bare på at du får NOK salt i deg slik at du ikke får kluss med elektrolyttene.

Yrla sa for siden:

Salt er viktig for å bli tørst også sånn at man drikker nok væske. Mamma har vært så "sunn" at hun ikke tilsetter salt men det har ført til at hun ikke orker å drikke mer enn minimalt (noen få kopper te/kaffe) og det har gitt henne nyre-og blæreproblemer og antakeligvis også leddgikt (ikke væske nok til leddvæsken er et åpenbart symptom som bedres straks hun hører på meg når jeg ber henne drikke et glass vann når hun klager over leddsmerter). Jeg drikker veldig mye.

shailene sa for siden:

Karbohydrater er det som binder mest vann hos de fleste. Noen reagerer mer på salt og stress enn andre. Trening hjelper uansett fordi det tvinger levra og musklene til å slippe glukose og da også vann, samtidig som det får kroppen til å skille ut salt via væsketapet. Er du stresset og har sovet lite, kan det hjelpe med så lite som et langt, varmt bad og en god natts søvn.

Kanutten sa for siden:

Enig! Akupunktur er megabra for så mangt. Jeg skal i morgen til putten min igjen og da blir det nok litt stikking igjen.

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.