Må syte og klage litt! Jeg fikk en sprekk i går i bursdagsselskapet til datteren min. Tok først en liiten bit sjokoladekake, og jeg ble hekta. Ville ha mer, mer og mer. Så litt potetskruer, noen biter ostepop. Fikk skikkelig vondt i magen, ikke så rart.. :nei: Er kvalm og føler meg oppblåst.
I dag har jeg lyst på kake igjen, men skal kaste den i søpla.
Ønsker meg mot og styrke til å ligge unna karbene heretter!
Til neste gang: ha et lavkarboalternativ i tillegg.
Det trenger ikke være mye eller fancy, men noe man kan spise så man ikke får lyst til å spise noe annet.
Tips:
Myas cookies eller mandelkaker er enkelt å lage.
Jaja... jeg ramla ned i en pose med sjokoladeskruer fredag. Restene lå i bilen og skulle med på jobben i dag. Men sannelig har de ramlet ut av posen på veien hit. Aldri så galt at det ikke er godt for noe - og jeg ville mye heller miste de hersens skruene enn de tre pakkene med grønn te...
Vi feiler. Forhåpentligvis lærer vi og feiler sjeldnere og sjeldnere?
Huff da... Men henger meg på oppfordringen til Gracella - lag et lavkarboalternativ neste gang, og sørg for at du har spist godt før bursdagen starter. Da er det lettere å unngå slike sprekker (syns jeg iallfall, jeg har lettere for å sprekke hvis jeg er sulten).
Og for all del - ikke fall i fella og tenk at "nå er alt ødelagt, og det er jo straks jul, så jeg venter likegodt til 1.januar med å ta meg sammen..." Dette klarer du, en sprekk gjør ingenting i det lange løp, bare dra deg opp igjen så går det så bra at:)
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.