< Tilbake til oversikten

Barnebursdag og sprekk

Chickensoup sa for siden:

Må syte og klage litt! Jeg fikk en sprekk i går i bursdagsselskapet til datteren min. Tok først en liiten bit sjokoladekake, og jeg ble hekta. Ville ha mer, mer og mer. Så litt potetskruer, noen biter ostepop. Fikk skikkelig vondt i magen, ikke så rart.. :nei: Er kvalm og føler meg oppblåst.
I dag har jeg lyst på kake igjen, men skal kaste den i søpla.
Ønsker meg mot og styrke til å ligge unna karbene heretter!

Gracella sa for siden:

Det går så bra så :)

Til neste gang: ha et lavkarboalternativ i tillegg.
Det trenger ikke være mye eller fancy, men noe man kan spise så man ikke får lyst til å spise noe annet.
Tips:
Myas cookies eller mandelkaker er enkelt å lage.

smgj sa for siden:

Jaja... jeg ramla ned i en pose med sjokoladeskruer fredag. Restene lå i bilen og skulle med på jobben i dag. Men sannelig har de ramlet ut av posen på veien hit. Aldri så galt at det ikke er godt for noe - og jeg ville mye heller miste de hersens skruene enn de tre pakkene med grønn te...

Vi feiler. Forhåpentligvis lærer vi og feiler sjeldnere og sjeldnere?

timich sa for siden:

Huff da... Men henger meg på oppfordringen til Gracella - lag et lavkarboalternativ neste gang, og sørg for at du har spist godt før bursdagen starter. Da er det lettere å unngå slike sprekker (syns jeg iallfall, jeg har lettere for å sprekke hvis jeg er sulten).

Og for all del - ikke fall i fella og tenk at "nå er alt ødelagt, og det er jo straks jul, så jeg venter likegodt til 1.januar med å ta meg sammen..." Dette klarer du, en sprekk gjør ingenting i det lange løp, bare dra deg opp igjen så går det så bra at:)

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.