< Tilbake til oversikten

Weiderbarer

Kari Marita sa for siden:

Hva mener dere om weider low carb/high protein barer? Jeg syns den er veldig god, men er den å annbefale? :)

Dytter, noen som vet? :)

danielve sa for siden:

Jeg spiser dem ofte under tunge treningsøkter, men vet ikke om det er bra. De er gode og leverer kjapp energi,

Yrla sa for siden:

Om den er søtet med maltitol ville jeg holdt meg unna. Fant ikke ingrediensene da jeg søkte på navnet.

wbh88 sa for siden:

Opp med seg!

Noe som vet noe om disse i forhold til atkinsbarer? Jeg smakte på en Weiderbar etter trening i dag og falt pladask etter å ha spist alt for mye Atkinsbarer.

Jeg reagerer ikke på Atkinsbarer (fortsatt vektnedgang selv om jeg spiser de jevnt og trutt), så spørsmålet mitt er om jeg kanskje kan erstatte Atkinsbarene med Weider av og til? Det er jo mindre karbo i forhold til mengde og relativt mye "mat" i Weideren?

Næringsinnhold per bar:
1248kJ/332kcal
Protein 40g
Karbohydrat 20,3g
-hvorav sukkerarter 3,5g
-hvorav sukkeralkoholer 16,9g
Fett 9g
Fiber 12,2g
Natrium 0,3

MEN det står:
"18% Malitol mjölkchokladöverdrag"
Malitol er ikke jeg så kjent med, kan noen forklare?

Yrla sa for siden:

maltitol er det atkinsbarene er søtet med også

manne sa for siden:

Hvor kjøper man disse?

Får kjøpt de på helsekost butikker. :)

Lissi80 sa for siden:

Disse barene selger vi på jobben min :) Jobber på treningsenter :) Jeg synes de er kjempegode og erstatter de gjerne som et helt måltid om jeg spiser de. Dette fordi de metter mye lenger enn en Atkins bar (som jeg bruker mer som kos eller hvis det akkurat blir litt for lenge til middag).

Jeg synes det er ganske mye kalorier i en slik stor bar. Den jeg spiser er på 100 gram, så kaloriene blir jo dratt opp en god del. Mener det er nesten 350 kalorier i en bar på 100 gram. Derfor spiser jeg de som ett helt måltid og den metter fint i 3-4 timer :)

Men skikkelig mat er jo det beste så jeg prøver å få til å spise måltid når jeg er sulten isteden, men når man jobber og har lett tilgang til slike barer så er det ganske fristende til en kaffekopp om ettermiddagen/kvelden :)

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.