Hei!
Jeg er litt nybegynner og trenger derfor noen råd tips. Se f.eks. på dagens meny og kommenter! Hva er bra, hva mangler, hva bør jeg ha mer/mindre av osv....
Idag har jeg spist:
Frokost:
Tunfiskomelett (1 egg, 1/2 boks tunfisk)
1 Wasa fiber plus
Salat
Takk for gode råd. Tenkte ikke på tomatpureen, men hermetiske knuste tomater er jo grei erstatning. Dressingen tenkte jeg på, men kjøpte maten på restaurant og det ble så "kjedelig" uten dressing (kuttet ut det deilige, varme, duftende brødet som fulgte med og det er jeg veldig stolt av da:D ). Vanligvis hvis jeg spiser bare salat (altså som eget måltid) lager jeg en enkel dressing av kesam og urter/krydder og det er vel mer ok?
Nok mye bedre det du lager selv ja :) for de VET du hva inneholder:)
[font=Verdana][/font]
Lykke til!!
[font=Verdana][/font]
Og velkommen forresten! :klem:
Legg til:
Antioksidanter: Krydder
Fett: Kaldpresset olivenolje eller rapsolje
Ikke så værst. Dressingen er nok ikke OK lindbergs grunnet for mye omega 6 og nesten garantert et kobel med transfett. :)
Legg til:
Proteiner: Kesam
Antioksidanter: Valnøtter
Fett: Kaldpresset olivenolje, 1ts Linfrøolje, Olivener
Bra!
Legg til:
Fett: Kaldpresset olivenolje, olivener til salaten, valnøtter
DET vet jeg ikke helt.. Men tror ikke leverpostei er blandt det mest fyfy vertfall :)
Ett lite tips! Når du siterer andre tar du og kopierer over det du vil svare på, og trykke på den lile firkanten med den firkanta snakkebobla inni, enklere og se hva du skriver da uten å bli forvirret :)
Skal ikke svare for Mila, men tomatpure inneholder godt over 10 gram per 100 (vår hadde 13g), mens hakkede tomater med basilikum hadde 3g per 100...
Antar det var noe sånt hun tenkte på?
Men det er kun tomat og salt i tomatpure, så passer man på mengden og totale karber skulle det ikke by på noen form for problemer nei... :)
Økologisk tomatpure og masse hakkede tomater blir herved innkjøpt! TAkker masse for gode råd både når det gjelder bruk av forumet og ang kosten(kom gjerne med flere til en nybegynner)
Det er iallefall lett å holde motivasjonen her inn med så mange inspirerende mennesker! Stå på alle sammen! Denne bikini-sesongen skal bli bedre enn den forrige:kul:
Leverpostei er grei så lenge du kjøper en ekte variant.
Alle disse "sunne" med planteoljer og tilsatt omega3 er faktisk svært usunne grunnet varmebehandlingen. ;)
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.