tess81 sa for siden:
Hei jeg skal lage mozartkuler og lurer på åssen jeg skal lage nugat?? noen som har en god oppskrift på det??
tess81 sa for siden:
Hei jeg skal lage mozartkuler og lurer på åssen jeg skal lage nugat?? noen som har en god oppskrift på det??
Thomasina sa for siden:
Jeg har let jeg og! Men finner ikke noe vanlig oppskrift til nougat heller...
Dietta sa for siden:
Har aldri laget nougat selv, bare kjøpt ferdige kubber på butikken. Det er jo nøtter blandet med melis og karamell/brunt sukker og eller sjokolade. En hurtigløsning kunne kanskje være å bruke sjokoladepålegget som er søtet med tagatose fra funksjonellmat.no. Kan sikkert på tak i det på en helsekost.....
Zincite sa for siden:
Jeg har aldri prøvd, men kanskje denne kan være noe?
Alynna sa for siden:
Jeg hadde forsøkt å riste skåldede hasselnøtter i ovnen til de lukter godt og er litt gyldne, og så kjørt de i foodprosessor/blender med tagatose og en bit sukkerfri melkesjokolade, til blandingen smelter sammen.
vimsen85 sa for siden:
Her var en cashewnøttnugattoppskrift: www.kernesundfamilie.dk/114/article/1993/2195/?tx_ttnews[swords]=nougat&cHash=8ca3af6430
Går sikkert å bruke andre nøttesmør.
tess81 sa for siden:
Mange gode forslag....har faktisk sjokoladepålegget til funksjonell mat -kanskje e kan bruke d ja.....iallfall minst arbeid
Supert takk alle sammen :)
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.