< Tilbake til oversikten

Fløtemangel!

Bestemamma sa for siden:

Det var bare det som manglet...skal vi ikke få fløte til riskrem og slikt heller nå? :eek: Ikke rart verden ler av oss:p

Peppa Gris sa for siden:

Vi overlever vel det og.

Dietta sa for siden:

Heia TINE :mad: Nå skal jeg kjøpe meg egen :ku:

TrillTrall sa for siden:

NEI! Julaften uten riskrem blir ikke den samme! :mad:

Sanney sa for siden:

first world problems....

Kanutten sa for siden:

Jeg kjøpte to pakker med fløte i dag, det var ikke i tankene mine at det kan bli mangelvare. Vi spiser forresten hjemmelaget fruktkompott i jula.

Chamomilla sa for siden:

Jeg har i dag skamløst kjøpt to halvlitere med fløte som går ut på dato 25.12... dvs reell holdbarhet noe lengre enn det. Men det ville jeg gjort uansett her jeg bor. Fløtemangel rett oppunder høytid er helt vanlig her på landet...

Kitsu sa for siden:

Det første som slo meg og. :P Henger for mye på nettet.

TrillTrall sa for siden:

Min erfaring er at fløte gjerne blir sur og klumpete flere dager før datoen på kartongen så det blir ikke kjøpt fløte her ennå nei. Tar ikke sjansen på det.

Dolsi sa for siden:

:eek: Det er ikke mulig, ingen jul uten riskrem og fløte i sauser

Sanney sa for siden:

åjoda, går så fint atte. jeg overlevde engelsk jul ifjor med kalkun istedenfor ribbe og ingen grøt eller riskrem. led ingen nød :p og det blir det samme i år gitt :p

Hamster59 sa for siden:

Jeg er kanskje litt sær, men jeg har aldri skjønt hvorfor man skal spise riskrem på julaften! Syns ikke det er noe festdessert, og etter en mektig middag er riskrem det siste jeg har lyst på. Jeg foretrekker heller litt fruktsalat eller sitronfromasj, sistnevnte er min favoritt-juledessert etter at jeg begynte på lavkarbo.

Vet ikke om Tine har litt for mye fløte de ønsker å bli kvitt, regner med at dagens melding får alle til å strømme til kjølediskene og tømme dem for fløte. Folk har en tendens til å få panikk (jfr den såkalte smørkrisa). Typisk media å velge k-overskrifter for å overdrive (f.eks. krig, krise, katastrofe), når det ikke er noe(n) som skal "slaktes" (hjelpe meg for et mediesamfunn vi lever i!).

Bestemamma sa for siden:

Jeg bare MÅ lage riskrem til Julaften og Nyttårsaften...bestilling fra familien, og bare min riskrem er god nok.....( søte barn og svigerbarn:hearts: :rodme::hearts: )
Tror det ender med mord og mytteri om jeg ikke lager riskrem til dem...ja, til meg selv også da...liker den jeg óg selvsagt :p

Kari Marita sa for siden:

Jeg spiser lutefisk uten noen dessert juleaften, så klarer meg fint uten riskrem ja.:)

TrillTrall sa for siden:

Fordi riskrem er den ultimate juledesserten for mange av oss. :) Fruktsalat og sitronfromasj er ikke noen juledessert for meg. :) Og det er jo bra det er forskjell på oss tross alt. :)

Photobscura sa for siden:

Har ikke vært mangel av noe som helst oppi fjellom, så det blir nok multekrem på meg i år også! :D

komatøs sa for siden:

Ikke jeg heller.... er det noen lavkarber her som jobber i Tine som kan gi noe innside-info?:p

Carisma sa for siden:

Og så? Vi bor jo tross alt der. Vil du heller ha third world problems er det jo bare å flytte!

Yonah sa for siden:

Vi får fint tak i fløte, så det blir nok multekrem på oss i år også. Multekrem er den ultimate juledesserten synes jeg, bør helst være krumkaker til..

Peppa Gris sa for siden:

Krumkaker! Jummi! Må man ha eget jern til det?

langaard sa for siden:

Ja, det må du:)

Peppa Gris sa for siden:

Damn. Er det dyrt? :lol:

Sanney sa for siden:

tror jeg så et på clahs'ern til rund 4-500kr

langaard sa for siden:

Aner ikke, fikk mitt i julegave:)

Peppa Gris sa for siden:

500 kr var mye for en dag med krumkaker. Jeg får heller ta en tur på bakeren og se om de har noen der. Beklager avsporingen!

ToreH sa for siden:

Eg hamstrar fløyte eg. Da bi det ihvertfall jul her i gården. 10 boksar i dag og kanskje 10 boksar til på mandag?

Nokon som vet om det er mogleg å frysa ned fløyte? :D

langaard sa for siden:

Nå må du slutte med den hamstringa di!!!

Cherry sa for siden:

Haha, kødder du??!:p

langaard sa for siden:

Ja, tror hun kødda:D

Carisma sa for siden:

Kanskje man kan steike de i panna og spikke ut mønsteret? :lol:

langaard sa for siden:

:lol: Hadde blitt dårlig med krumkaker da, tror jeg:)

ToreH sa for siden:

Dette blir off topic, men har en veldig bra vits angående krumkaker...

"Jeg og kameraten var på bedriftsbesøk på ei fiskeskøyte. Under omvisningsturen med styrmannen gikk vi forbi byssa og der stod en sliten, bleikfeit kokk og rullet kjøttkakene på sin velbehårete brystkasse. Æsj, så jævlig kvalmt sa kameraten! Hahaha, sa styrmannen, det der er ikkenoda sku du settn når`n lage krumkak du! Vi lo ikke...... :D

Moralen? Tja, du trenger egentlig ikke et eget krumkakejern nei, men kun rekti motivasjon...hahaha.

Kanutten sa for siden:

:lol:

Peppa Gris sa for siden:

Nei, jeg kødda ikke. Har aldri bakt krumkaker, men regna nesten med det. Godt dere har noe å le av da :)

Cherry sa for siden:

I så tilfelle skal jeg være snill og si at ja, du trenger jern, nei du trenger ikke sånn der krumkakerulle helt nødvendig:P

Er forøvrig ett sabla stress og tålmodighetsprøve å steke krumkaker og man bør nesten være alene første gangen man gjør det. Og man bør ha nok ingredienser til mer røre/deig siden man kommer til å ødelegge 80% av kakene :P

langaard sa for siden:

De må jo steikes i jern før du ruller dem på "pinnen":rolleyes:

Peppa Gris sa for siden:

Høres ut som det blir bakern ja. Tror neppe jeg orker så mye pes for noen stakkars kaker :)

vimsen85 sa for siden:

Mamma lager verdens beste krumkaker. Jeg kan til og med avsløre hemmeligheten hennes. Hun tilsetter et par ss konjakk :-) Det blir nydelig (er ikke egentlig veldig begeistret for konjakk, men det er godt i krumkaker).

Carisma sa for siden:

Krumkaker har aldri helt vært min greie... Mammas fløtestrull derimot. :rolleyes:

TrillTrall sa for siden:

Vi synes det er veldig greit å være to, en som steker og en som ruller. :)

VSB sa for siden:

Jeg vil absolutt anbefale en sånn pinne MED klype til krumkaker. Bruk elektrisk jern og still med "smedfingre" så er det bare litt trening. Jeg ødelegger vel ca. en 2-3 hver gang og tror ikke det var så ille i begynnelsen heller.

langaard sa for siden:

Jeg bruker bomullshansker (apoteket) når jeg steker strull og kromkaker, så slipper jeg og svi henda:)

TrillTrall sa for siden:

Det er sånt det blir fløtemangel av. Hvis alle hadde kjøpt bare det de hadde bruk for hadde det neppe vært noen mangel.

ToreH sa for siden:

Eg treng jo smør, og eg treng mange liter fløyte for å kinna smør...:p

Photobscura sa for siden:

Enig! Myrgullet er jo liksom litt eksklusivt. ;) Og det går fint an å lavkarbofisere den. Nå har nesten hele famen lagt om til lavkarbo, så jeg tror jeg skal være trygg for usukra multe i år! :)

Kanutten sa for siden:

Molter er nydelig! Moltekrem med krumkaket er snaddergodt. Vi er så heldig at vi har rettigheter på store flotte myrer så det blir fin fangst hvert år. Jeg fikk derfor hakeslipp da jeg så at de skulle ha ca 100 kr for to dl molter på Spar!

Apropos krem, kanskje trollkrem bør få sin lavkarboseanse?

Chamomilla sa for siden:

Ah, ja det er så godt!!! Men jeg sliter med å finne søtning som er akseptabel for min gane. :(

Dolsi sa for siden:

:p

Det handler om tradisjon. Jeg vokste opp med riskrem til dessert julaften og det har jeg fortsatt med som voksen. Dessuten synes jeg det er godt også.
Ingen julaften uten riskrem

ToreH sa for siden:

Samma her også. Riskrem må til. Selv på lavkarbo så må jeg spise riskrem OG karamellpudding ila jula.
Jeg mener det er jo ikke hva du eter mellom jul og nyttår som gir deg fedme, men det du eter mellom nyttår og jul :)

Dolsi sa for siden:

Nemlig, og jeg skal heller ikke leve lavkarbo i jula, langt der i fra.
Nå har ikke jeg levd lavkarbo på en stund heller, men har planer om å gjøre det igjen fra nyttår. :)

VSB sa for siden:

Kjøpte 2 bokser kremfløte i dag, ingen tegn til mangelvare...

Angående jul og lavkarbo så blir nok min filosofi gode alternativer hjemme (litt godteri julaften som ikke er lavkarbo?) og utskeielser når jeg er borte... Men, kommer nok til å følge vekta tett, vil IKKE gå opp...

Dolsi sa for siden:

Ingen fløtemangel her heller, fikk kjøpt masse på OBS:)

Aline sa for siden:

Hos oss var det tomt på en butikk på søndag, har ikke sjekket andre ennå, men skal senere :spent:
Ingen krise for meg uansett, så jeg synes det er mest spennende å se hva butikken har ;)

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.