< Tilbake til oversikten

Kalkun i kjøleskapet

senorita sa for siden:

Hei!!

Jeg tenkte å ha kalkun 1. januar, men drar på ferie den 24, og har ikke plass i fryseren til noe så stort, og må jo kjøpe kalkunen før jeg drar på ferie..

Tror dere om jeg kjøper en frossen kalkun at den holder seg i kjøleskapet fra 22.desember til 1.januar?

Ellers noen andre tips til hva jeg kan gjøre?

Charlott sa for siden:

Har du en myk kjølebag? Aviser rundt kalkunen og inn i en slik kjølebag. Da holder den fint :D
Ehh... glemte å si at kjølebag`n også må få plass i kjøleskapet... :D

Nomade sa for siden:

sikert kulde grader ute la kalkune sto ute i verande til du kommer;)) håper d blir ikke jule mat for nabo hunder;)) god jul

Gerd sa for siden:

10 dager? Det hadde jeg ikke tatt sjansen på. Du har ikke noen som kunne hatt den i fryseren til et par dager før du skal lage den da?

Dietta sa for siden:

Hvis du rekker kan du jo steke den opp før du reiser. Skjær den opp og frys ned i alu-folie. Så varmer du den opp i folien i ovnen når den skal serveres :)

Yrla sa for siden:

Ti dager er vel på grensen, hva med å sette den i en hard boks ute?

senorita sa for siden:

Jeg fikk røsket ut skuffene av fryseren min, så den fikk plass.. Så får jeg hurtigtine den den 31, til den 1.. :D

Bonitta sa for siden:

Good luck sier jeg bare...
Har prøvd det, med DÅRLIG hell :(
Ville heller gått for kalkunbryst som kan hurtigtines på kjøkkenbenken. En hel kalkun er drøyt....men tipset kommer kanskje sent :p

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.