Jeg leser ofte at man ikke vet om bivirkningene etter noen år på lavkarbo, og at man derfor burde holde seg unna det. Så da lurte jeg på om det er noen her som har gått lavkarbo i noen/ en god del år som kan fortelle hvordan de har det i kroppen sin? Hvordan blodtrykket, kolesterol, psykisk helse osv er. Kjenner det hadde vært godt å få høre hvordan dere har det. :) Om dere kunne fortalt litt om hva det er dere spiser hadde det vært fint også. :)
Jeg er på det 3. året. Vet ikke om det er lenge nok i forhold til det du tenker på, men fysisk blir jeg bare friskere og friskere. Blodprosent har steget, stoffskiftet har stabilisert seg, migrena er borte og alt av kolestrolprøver etc er spot on :D Og 26 kg i minus!
Legen min er så fornøyd at hun har begynt å anbefale lchf til flere av sine pasienter! :D
Psykisk har jeg det også mye bedre, sover bedre og savner på ingen måte blodsukkersvingningene!
Denne mannen ser i alle fall ikke ut til å ha tatt skade etter 50 år :) I tillegg til mange folkeslag som har spist slik i hele livet ;)
Jeg har spist lavkarbo/høyfett i over fire år, og er ikke redd for fortsettelsen :)
Nille ( forum.lavkarbo.no/member.php?u=103 hm, hyperlenking funker ikke??) har gått på lavkarbo mer eller mindre siden 1982! Hun er ikke aktiv her nå, men søk opp noen av hennes gamle tråder :)
Jeg har levd lavkarbo siden 1997, altså rundt 15 år. De første årene mer moderat med vekt på å unngå raske karbohydrater og etterhvert mer og mer restriktivt. Ketogent siden 2007. Alle mine blodprøveresultater er helt perfekte :)
Snart fire år på LCHF.
Omtrent som Gerd, ca det første året på ketolyse, nå rundt 50 g karbo om dagen (tror jeg). Jeg er i allefall i ketose.
Blodprøvene mine er helt fine, kroppen fungerer maksimalt, omtrent aldri syk... Hår og hud har normalisert seg (jeg skulle vurderes for ruacutane før jeg begynte på ketolyse, nå trenger jeg ikke tenke på det mer :))
Jeg kommer aldri til å gå på HCLF-kosthold igjen!
(Men det blir nok litt slack i julen selv om mesteparten vil være lavkarbo ;))
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.