Kanutten sa for siden:
Her et klipp fra tubesaken, matlaginga kommer sist i snutten. Jeg skal ha dette til middag i dag. :sikle:
Kanutten sa for siden:
Her et klipp fra tubesaken, matlaginga kommer sist i snutten. Jeg skal ha dette til middag i dag. :sikle:
Zincite sa for siden:
Ser veldig godt ut :sikle:
Kanutten sa for siden:
Ja, og så så det så lettvindt laget ut også!
Jeg vet at ymse restauranter holder maten posjert i plast i flere timer på ca 58 grader. Og når maten skal tilberedes er det bare å fiske det opp av kasserollen og brune det litt. Ferdig!
HER er forresten ei kjekk kokebokordbok. :p
Alynna sa for siden:
Får ikke den kyllingen sånn ca 0,0000001 % løpstikke? :P (Litt overdrevet.) Mener å ha lest noe slikt. Oppskriften er digg, men ble mer enn litt kvalm av idyll-pr-fremstøtet til Prior.
Kanutten sa for siden:
Det studerte ikke ejg så nøye, var mest opptatt av oppskrifta jeg. :ja:
Zincite sa for siden:
Jeg spolte også over reklamen :)
Ellers kan man kjøpe maskin og ha hjemme på kjøkkenbenken også, men spesielt billige er de ikke.
Kanutten sa for siden:
:eek: En sånn vil jeg ha!!!
Zincite sa for siden:
Kanskje du kan sjekke priser i Irland en gang? Ser i kommentarfeltet at det er billigere i utlandet. Men du mister noe av garantien du får om du kjøper her :)
Alynna sa for siden:
Sous vide er helt genialt mener jeg. Jeg kjører billigvarianten, jeg setter stekeovnen på 65 grader og heller varmt vann fra springen + steketermometer i en stor kasserolle. (Jo mer vann jo mer stabil temperatur, og jo mindre springing til ovnen for å justere opp og ned.)
Slenger kylling/kjøtt/fisk oppi en frysepose, klemmer ut luften (ellers vil pakken flyte opp) og knyter igjen.
Så er det bare å passe på at vannet i gryta, ikke går over temperaturen du vil ha på kjøttet :) Kan stå omtrent så lenge man vil.
Zincite sa for siden:
Tusen takk for tips. Det er jo en kjempefin måte å gjøre det på. Jeg har også hørt om noen som tar det i oppvaskmaskinen, men det har jeg ikke hatt helt appetitt på :p
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.