< Tilbake til oversikten

Kyllingwok med ingefær

Marella77 sa for siden:

Hei store og små :)

Jeg har nå laget meg en nydelig Kylling-wok som er sunn og god!! Har ikke sjekka ut hvor mange kh det er i den, men kan ikke være så sinnsykt mye. Er jo stort sett bare grønnsaker og kylling...

Her er oppskriften om noen vil prøve.
(Skjær alt i biter.)

Kyllingwok med ingefær.

1 blomkål (bruk hele, også stilken)
1 brokkoli (bruk hele, også stilken)
1 1/2 rot med ingefær (viktig, utgjør hele smaken!) (17,77 kh pr 100g, men
bruker jo ikke så mange gram... Husk å skrape av skallet først.)
1 kurv "first price sopp", fersk
4 gulrøtter
1/2 bundt vårløk (stekes til slutt)
1/2 purreløk (stekes til slutt)
litt kikomansaus/soyasaus
(6,9 kh pr 100g)

Jeg bruker en wok, steker i smør og tar litt olje på. Jeg steker i flere porsjoner, og så tar jeg det over i en stor kjele. Tilslutt tar jeg litt soyasaus, den røde, over det hele.

I ovnen varmere jeg en hel grillet kylling som jeg har kjøpt på butikken. Jeg deler alt kjøttet i strimler, og tar over wok-grønnsakene helt til slutt. Rører om, og voilá!

ps, jeg serverer eggenudler eller ris til de som ikke er på lavkarbo...

Håper noen vil prøve, og så gi tilbakemelding :)

Kanutten sa for siden:

:sikle: Det er nyyydelig med ingefær i wok!

De gangene jeg lager wok bruker jeg det. Det blir også bra hvis du tilsetter litt chilipasta, hvitløkspasta og en liten dasj honning eller noe carbfritt sukker. :sikle:

Marella77 sa for siden:

Hva er dette? pasta... tipper det ikke er vanlig pasta... ;) Vet du om det funker fint å tilsette sukrinmelis? Har hørt at det ikke tåler varme...

Har også laget akkurat denne wok-en med hvitløk, det var også veldig godt.

ps, Æ står han a.... Hva mener du med dette?

Kanutten sa for siden:

Med pasta mener jeg moset hvitløk/chili/ingefær etc etc. Det får kjøpt i små glass og finnes i krydderhyllene.

Jeg pleier tilsette litt splenda og litt akasiehonning.

"Æ står han a" betyr at det kan storme som bare det rundt meg, men jeg klarer meg likevel. :ja: På et vis. :p

Marella77 sa for siden:

okei, er du fra nordnorge? Takk for pasta-tips ;)

Kanutten sa for siden:

:lol: Er fra nord-norge ja. Og takk til deg for påminning av en lekker rett! :sikle: Skal lage den i morgen, jeg vet ungene kommer til å bli overlykkelige!

Marella77 sa for siden:

hehe, bare hyggeli´;=)

ps, ser nå at det står nord på profilen din... Ha en fin kveld videre Kanutten :)

Marella77 sa for siden:

ps, ser du har 28 blogginnlegg... Hva er dette?

Kanutten sa for siden:

Tror andre er bedre enn meg til å forklare det. :o

Marella77 sa for siden:

Hva er forskjellen på det og starte en tråd om seg selv?

Gerd sa for siden:

Bloggen kan du stenge for "allmenheten" og at bare de på vennelista di kan lese og kommentere :ja: Mange velger å ha en slik privat blogg etterhvert, for da er det lettere å åpne seg mer :)

Her er en infotråd: forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=14971&page=5

Marella77 sa for siden:

Takk Gerd :)

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.